Mam prosbe o pomoc w analizie logow i znalezieniu usterki w silniku AFN. Auto czasami mulowato przyspiesza po przekroczeniu 100km/h, vag pokazuje blad 00575, silnik nie przechodzi w tryb awaryjny, po prostu raz "ciagnie" normalnie, a raz mulowato. Doczytalem, ze moga to zapieczone lopatki turbiny (zmienna geometria), zawor N75, EGR, nieszczelnosci lub syf w przewodach, moze ktos mial cos podobnego i wskaze od czego zaczac diagnozowanie? Logi dynam. zrobione od 1500 do 4000 obr/min, 3bieg.
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_21095.html
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_21136.html
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_21094.html
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_21137.html
[EDIT]
Problem wydaje sie byc zwalczony, dla uzyskania 100% pewnosci i zrobienia logow dynamicznych czeka mnie jeszcze wymiana termostatu, poniewaz nie moge dogrzac silnika do 90st.C.
Oto log potwierdzajacy postep:
http://vaglog.rtnet.pl/mikim_23868.html
Jak widac sztanga przelacza lopatki turbiny, sprawca probemu byl zawor N75, ktory czasami zawieszal sie (diagnoza po rozebraniu), z organoleptycznych objawow uszkodzenia mozna wymienic: "buczenie" zamiast krotkiego pykniecia po wylaczeniu zaplonu i problemy przy zaciaganiu sztangi gruszki.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2010, 13:57 przez
szymekgd, łącznie zmieniany 2 razy.