Osłona będzie tarła, bo jest jeszcze niżej niż miska, która i tak już jest nisko Można nabyć osłonę metalową mocowaną do podłużnic, kosztuje niestety ok 250zł
Chyba już to gdzieś na forum było,
jeśli chodzi o sprężyny sportowe progresywne:
obniżasz auto o np 30mm, wsiada 1 osoba auto siada o 1 cm, ale aby siadło następny centymetr to musi wsiąść już 2 osoby, a kolejny centymetr w dół to już dodatkowe 4 osoby itd... czujesz nie ?
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm ....... EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
spec, więc o co? są wiadomo też inne aspekty sprężyn progresywnych ale mowa była o "opadaniu" w dół a w tym przypadku tak właśnie to działa. Zwoje na dole są bardzo blisko siebie lub nawet jeden na drugim a im wyżej tym odległości zwojów większe
To o ile i się zmniejszy prześwit pod ciężarem zależy tylko od twardości sprężyny i ciężaru pod jaki jest wyprodukowana. Bardzo twarde sprężyny przy kilku osobach mogą zmniejszyć prześwit samochodu minimalnie lub nawet wcale a to nie zależy od jej typu (czy jest liniowa czy progresywna).
W teorii sprężyny progresywne miały dostosowywać się do sposobu jazdy. Dzięki ich budowie (różne rozmieszczenie zwojów) i materiałowi z jakich są zbudowane, sprężyny progresywne miały być wygodne podczas normalnej spokojnej jazdy (gdzie przenoszą drgania o dużej amplitudzie i dużym okresie) i utwardzać się wraz z agresywniejszą jazdą (gdzie przenoszą drgania o niewielkiej amplitudzie w krótkim okresie).
Czy da się to na drodze odczuć? Uważam, że przy zastosowaniu samych sprężyn na seryjnych amortyzatorach raczej kiepsko będzie to można zauważyć. Tutaj raczej potrzeba odpowiednią sprężynę + dopasowany amortyzator.
spec pisze: Uważam, że przy zastosowaniu samych sprężyn na seryjnych amortyzatorach raczej kiepsko będzie to można zauważyć. Tutaj raczej potrzeba odpowiednią sprężynę + dopasowany amortyzator.
Z tym nie mogę się zgodzić, ponieważ sam kilka lat temu jeździłem na zestawie seryjne amory plus sportowe sprężyny, prowadzenie było dużo lepsze, brak przechyłów w zakrętach i lepsza przyczepność.
W obecnym Tolku też tak zrobiłem i było bardzo dobrze i gdyby nie to, że musiałem zmienić amortyzator to zostałaby seria dopóki by nie padły.
Oczywiście kwestia tego jaki też amortyzaotr seryujny siedzi w aucie bo w naszych byłó też kilka rodzajów...
Chodziło mi tu o pracę sprężyny progresywnej i wyczucia usztywniania się wraz z szybszą jazdą. Sam jeżdżę na Eibachu + seryjny amortyzator, znajomy na H&R + seryjny amortyzator i w obu przypadkach prowadzenie poprawiło się na plus.
Witam.Posiadam Toledo II 1.9TDI alh.Noszę się z wymianą zawieszenie.Czy zawieszenie od 1.9tdi 110km sport jest takie same jak w moim alh,a jęśli nie to czy będzie pasowało do mojego tolka?.Generalnie chodzi mi o to aby auto lepiej trzymało się drogi i nie było zbyt twarde i niskie.Koła15 195/65.