mówisz ze iskrzy a nie zauważyłeś czy czasami wentylatory sie nie załanczały ???? Sprawdz też przekaznik R13 pod osłoną nad nogami kierowcy ostatni przekaznik czli pierwszy z prawej patrząć w środkowym rzędzie
Niestety regulator nowy (jak się okazało po zamontowaniu nie był w 100% sprawny) po 2 tygodniach padł. Wymiana regulatora na nowy oraz dwóch łożysk w alternatorze uszczuplił portfel o 350zł Koniec problemów z ładowaniem!!!
Podobną inwestycję zrobiłem miesiąc temu, tylko mi skolei paliły się nonstop żarówki i to obojętnie jakie, a co najgorsze najczęściej H7 (15 zł) i po wymianie chyba 6 skolei wkurzyłem się i zainwestowałem 400zł w alternator i spokój
I nie będą skoki napięcia pluły mi w twarz
Witam u mnie tez byl problem z ladowaniem kupilem regulator napiecia i po rozebraniu alternatora nie bylo sensu go naprawiac po pierwsze wirnik do wymiany lozyska tez kupilem nowy i mam z glowy trudno troche kosztowal ale nowy to nowy
No jasna sprawa że jak alternator rozebrany to już pasuje z regulatorem i komutator wymienić bo jak szczotki nowe to wypada, poza tym niewiele kosztuje, no łożyska też wypada i się robi te kilka stóweczek od razu, ale jaki komfort potem
Podepnę się pod temat
Kilka dni temu u mojego ojca w tolku 1L padł akumulator. Kupiliśmy porządną Centrę i po zamontowaniu nie zgasła kontrolka ładowania. Od razu wymieniliśmy regulator napięcia i... dalej nic Ładowanie jest, bo voltomierz pokazuje 14,3V. Czy to padają diody prostownicze jak pisał SZUBAR, czy ktoś ma jeszcze inny pomysł?
Zdarzyło się jakiś czas temu, wczoraj miałem powtórkę. Przy dużych obrotach pow 4K i nie powiem dość znacznej prędkości, (nie wiem co tu będzie wyznacznikiem) zaczyna mi migać kontrolka akumulatora. Nie wiem czym jest to spowodowane. Czy to może być kolejny symptom końcówki tej baterii samochodowej ? Jeśli ktoś miał taki przypadek proszę o konsultacje.
Kontrolka nie pokazuje rozładowania akumulatora lub jego złego stanu, informuje o problemach z ładowaniem. W 90% jeżeli pali się lub mruga kontrolka jest problem z regulatorem ładowania lub szczotkami. W naszych alternatorach szczotki są w umieszczone w jednym module z regulatorem ładowania i pewnie trzeba będzie wymienić ten moduł. Można jeszcze zmierzyć prąd ładowania ale myślę że powinieneś mieć objawy słabego akumulatora.
Objawy słabego akumulatora są jak najbardziej widoczne, choćby przy postoju i włączeniu migacza widać przygasające lekko światło oświetlenia kabiny, czy tez zapalający sie wciąż konrolka ABSu przy starcie silnika.
Ale czy to będzie wina akumulatora czy tez jak wcześniej wspomniano modułu. Dodam że po jakimś dłuższym okresie jazdy również przy wysokich obrotach kontrolka nie miga. Co najpierw zrobić ?
Sprawdzić prąd ładowania czy tez zmieniać aku, lub może ten moduł ?