Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GRZANA »

Witam
Panowie nie wywalajcie ,nie zaślepiajcie EGR jest to potrzebny zawór spełnia dwa zadania
-ochrona środowiska . Umożliwia spalenie tego co nie przetrawił nasz traktorek jak był zimny lub zamiast ON mamy coś z podejrzanego dystrybutora .
- powoduje że nasze traktorki łapią szybciej dodatnią temperaturę i zaczynaj ciszej pracować i mniej ssać z kociołka :-) :-)
8-) Panowie całe zło to odma silnika który jest już troszeczkę styrany życiem i fachowcami od regeneracji przebiegów ,BĄDŹMY SZCZERZY ;-
Moja rada to zamontować odmę taką jak na zdjęciu lub jeszcze mniejszym kosztem puścić przewód z odmy do butelki lub jakiegoś zbiornika zamontowanego tak aby się nie rozpuścił od kolektora wydechowego ta butelka udowodni wam że EGR jest niczemu winien

[ Dodano: 2013-02-10, 12:57 ]
Zapomniałem separator jest od silnika ANDRYCHOWSKIEGO ,, LUBLIN , HONKER "
teraz jeśli za dobędziecie taki cud techniki sam montaż nie wystarczy .
bierzemy 3 dni wolnego i cały dolot na pupę niemowlaka jedziemy
-przewody od turbawy
-interculer tu poświęcamy dużo czasu wewnątrz i na zewnątrz
- nasz wspaniały i niczemu winien EGR jak łza ma być
-kolektor ssący na błysk
- i PANOWIE głowica tu to bez zdejmowania można ale trochę chemi w spraju choć nie przesadzajmy
i jeśli turbawa wymaga czyszczenia . tylko gorąca strona ,kierownice jest dużo na necie jak przy browarku się to robi. I pamiętajcie to jest tylko dizelek i potrzeba mu powietrza do życia ;-)
GRZANA
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

GRZANA pisze:-ochrona środowiska . Umożliwia spalenie tego co nie przetrawił nasz traktorek jak był zimny lub zamiast ON mamy coś z podejrzanego dystrybutora .


Poczytaj zanim napiszesz głupotę, to nie piec kremacyjny który wielokrotnie przepala spaliny, wpuszczane przez EGR spaliny mają obniżyć temperaturę spalania i zmniejszyć emisję szkodliwych tlenków azotu - to jest ekologia.

GRZANA pisze:- powoduje że nasze traktorki łapią szybciej dodatnią temperaturę i zaczynaj ciszej pracować i mniej ssać z kociołka :-) :-)


Ciszej to na 100% nie pracują.

GRZANA pisze:Panowie całe zło to odma silnika


To też jest ekologia.

GRZANA pisze:lub jeszcze mniejszym kosztem puścić przewód z odmy do butelki lub jakiegoś zbiornika zamontowanego tak aby się nie rozpuścił od kolektora wydechowego ta butelka udowodni wam że EGR jest niczemu winien


Sprawdziłeś? Zapewne się zdziwisz, w butelce może coś będzie na dnie, ale niekoniecznie - to turbina zasysa opary z odmy, nie ma zasysania, nie ma szlamu.

GRZANA pisze:separator jest od silnika ANDRYCHOWSKIEGO ,, LUBLIN , HONKER "
teraz jeśli za dobędziecie taki cud techniki


Wrzuć w google hasło oil catch tank i takich cudów znajdziesz więcej, nawet przepis na DIY :-D

GRZANA pisze:I pamiętajcie to jest tylko dizelek i potrzeba mu powietrza do życia ;-)


I gdzie tu konsekwencja, najpierw piszesz, żeby EGRa nie zaślepiąć i wpuszczać spaliny, tutaj, że jednak potrzebuje świeżego powietrza....
Michal
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

GRZANA pisze:interculer

nie ma to jak pojechać po "englisz langłydż"

[ Dodano: 2013-02-10, 15:09 ]
GRZANA pisze:Zapomniałem separator jest od silnika ANDRYCHOWSKIEGO ,, LUBLIN , HONKER "

jest tego pełno tu :D

http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... catch+tank
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GRZANA »

Wiedziałem :-P no cóż jest wielu co teorie mają w jednym palcu i tacy są potrzebni. ;-)
ja tak zrobiłem , bo po drugim czyszczeniu turbawki szlak mnie trafił .
teraz śmigam i tylko olej wymieniam na czas .

IGI84 ten andrychowski jest najtańszy i działa jak jak ten za 200zł. może nawet lepiej a koszt to 50 zeta
a ta butelka to pułapka na olej drugi przewodzik dalej jest podpięty do rury od powietrza :-)

Pozdrawiam i ciesze się że trafiłem na forum o takiej frekwencji
GRZANA
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

GRZANA pisze:ja tak zrobiłem


Ale jeżeli jedziesz EGR i tak jest nieaktywny tylko na wolnych obrotach zawór się otwiera.

GRZANA pisze:bo po drugim czyszczeniu turbawki szlak mnie trafił


Jak nie przeganiasz diesla albo jeździsz jak dziadek to kierownice i tak będą się zapiekały i tu Ci EGR nie pomoże. Droga szybkiego ruchu 5ty bieg i oscylacja od 2000 do 3000 obr/min kilka razy poruszy kierownice w pełnym zakresie obrotów, jeżeli jeżdżę w mieście głównie to sam obruszam sztangą od kierownic i nic się nie dzieje.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

GRZANA pisze:Wiedziałem :-P no cóż jest wielu co teorie mają w jednym palcu i tacy są potrzebni. ;-)


To do mnie? Ja nie mam żadnej teorii, ściągnij zeszyty szkoleniowe vw/audi (SSP) i poczytaj ze zrozumieniem co inżynierowie napisali...

ja tak zrobiłem , bo po drugim czyszczeniu turbawki szlak mnie trafił .


Znaczy się ktoś spaprał robotę :mrgreen:
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GRZANA »

szymekgd nie napinaj się tak ja wcale nie przeczę że ty czytać potrafisz ;-)
jeśli turbawka puszcza olej na dolot to jest bardzo źle wręcz dalsza jazda wykluczona ale to rzadkość , czarny dym to też nieszczelność uszczelnienia turbiny.


igi84 wczytaj w to co pisałem na początku chodzi mi kolego o przedmuchy z silnika ,, ODMĘ" z tamtą idą opary z mgiełką oleju więc jeśli widziałeś dolot do EGR przed zaworem jest lepka maż a po zaworze zwęglony osad który ciągle narasta . wiec eliminując opary oleju z odmy łapiąc je w separator oleju lub pułapkę olejową ,, butelkę " zapobiegasz temu syfowi w dolocie i w IC
jest to możliwe przy szczelnej turbawce ale dla oczytanych ten wpis jest zbędny,,szymekgd " POZDRAWIAM
GRZANA
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

GRZANA, Ciągle gadasz o czystości spalin pierdzeniu itp że diesel potrzebuje świeżego powietrza a sam sadzę walisz do kolektora czyli spaliny to tak jakbyś palec wsadził sobie w d...pe i włożył z powrotem do ust "smakuje??" i to samo jest z dieslem.

GRZANA pisze:czarny dym to też nieszczelność uszczelnienia turbiny


Nieszczelna turbina i czarny dym to ty chyba w kominie w domku masz jak turbina leje olej do silnika to jest niebiesko a nie czarno jak depniesz diesla to musi dymić, a jak sadzi czarną chmurę za sobą podczas normalnej jazdy to znaczy że wtryski leją. Nie neguję separatora bo sam go będę montował i z tym się zgodzę że to jest tam niepotrzebne. Ale co do turbawki to Twoi spece spieprzyli sprawę skoro drugi raz dawałeś ją do czyszczenia.

EDIT by koti.
Usunąłem obraźliwe zwroty. Panowie tu nie rynsztok, trzymajmy jakiś poziom prowadzonej konwersacji.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 21:36 przez igi84, łącznie zmieniany 1 raz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

GRZANA pisze:czarny dym to też nieszczelność uszczelnienia turbiny.


Jeżeli już to nieszczelność przed turbiną, a za przepływką - zdejmij, jak potrafisz, dolot powietrza do turbiny i rusz, po kilkunastu metrach zrozumiesz o czym piszę.

GRZANA pisze: wiec eliminując opary oleju z odmy łapiąc je w separator oleju lub pułapkę olejową ,, butelkę " zapobiegasz temu syfowi w dolocie i w IC


Zrób remont silnika to nie będzie oparów ;)

GRZANA pisze:jest to możliwe przy szczelnej turbawce ale dla oczytanych ten wpis jest zbędny


Nie rozumiem tego, więc chyba jestem nie oczytany ;(

GRZANA pisze:,,szymekgd " POZDRAWIAM


Nie musisz mnie przekrzykiwać :)

igi84 pisze:Nie neguję separatora bo sam go będę montował i z tym się zgodzę że to jest tam niepotrzebne


Jak zamierzasz zaślepić wejście odmy w wąż powietrza przed turbina?
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GRZANA »

Ten drugi raz z turbawką to ja sam czyściłem i może masz rację co do roboty mechaniorów ale oni tylko turbo czyścili .ale IC EGR kolektor ssący był przez nich nieruszony. po prostu zrobili to o co ich poprosiłem.

a jeśli chodzi o kolor spalin przy lejących wtryskach to chyba nie masz racji
a czarny dymek to może być wiele innych przyczyn gdy depczesz dizla

poza tym nikt nie mówi że masz tak zrobić i nikomu niczego nie narzucam .
ja tak zrobiłem i uwierz że ci którzy chcieli by tak u nich zrobić są zadowoleni bo nie musieli regenerować swoich turbawek bo im tak serwisie mówiono na 7 przypadków tylko jedną oddałem do regeneracji .

A TAK NA PRZYSZŁOŚĆ JA NIKOGO NIE OBRAZIŁEM .jeśli ktoś krzyczy przy rozmowie to znak że mu argumentów brak :evil:

[ Dodano: 2013-02-10, 21:30 ]
Remont silnika więc wszyscy poco chcecie zaślepiać EGR
i podważać myśl inżynierów niemieckich :?:
GRZANA
ODPOWIEDZ