Piszę dopiero dziś bo chciałem sprawdzić w praktyce czy komp steruje chodź niema fabrycznie podpiętego podgrzewacza - odpowiadam tak steruje wszystko jest ok niema tylko elementów wykonawczych, a czy jest chodź kawałek instalacji zrobionej do elementów wykonawczych tego jeszcze nie wiem to sprawdzę w lecie jak będę montował, jak będzie część od kompa to by było spoko to by dorobił resztę jak nie to zrobię całość. W skrócie to tak sprawdzałem vagiem temp na zewnątrz ok -10 zapalam grzeją świece żarowe silnika, obciążenia altka bez innych odbiorników ok 45% mija ok 10 sekund załącza się sterowanie małym elementem grzejnym J359 mija moment wyłącza się i włącza się sterowanie dużej mocy J360 mija chwilka i załączają się naraz i grzeją cały czas, po jakimś czasie pyka przekaźnik od świec żarowych w silniku i obciążenie altka spada do ok 28% włączam wszystkie odbiorniki prądu na maksa żeby zobaczyć czy po przekroczeniu 50% wyłączy chodź jedna grzałkę ale nie. W praktyce gdyby dodatkowe świece grzały nie byłoby już tak różowo. Ja mam wersje podstawową i altka 90A i z tego co widzę gdy załączyło by się naraz 7 świec plus inne pierdoły pewnie grzałby się trochę i pewnie wpłynęłoby to na jego szybsze zużycie, myślałem też zastosować przekaźnik żeby dodatkowe grzanie włączało się wtedy kiedy nie grzeją świece silnika ale dla mnie to trochę mija się z celem bo chcę żeby od razu jak zimny grzało. Co do szyby ja mam manuala i niema żadnych mikro włączników itp dupereli więc niema różnicy gdzie mam nawiew, myślę ze w klimatroniku też to niema znaczenia, podgrzewacz po prostu ma dogrzewać gdy są spełnione warunki 1, 2 albo 3 naraz. Jeśli chodzi o altki to z tego co wiem w autach ala nasze czyli grupy Vag z podobnych lat z podgrzewaczem mają 120A lub więcej w zależności od wyposażenia chodź czytałem źe rzadko ktoś ma i 90A ale to w starszym albo może ma zmieniany tutaj nie mam pewności ale na pewno mocniejszy będzie jak w sam raz. Ja mam Tolka z Hiszpanii i nie mam chodź widziałem tam inne auta z takimi silnikami i miały np Golf IV 110 1.9 tdi TDI i inne podobne, więc dokładnie nie potrafię powiedzieć ale z tego co widzę większość Diesli to ma od starszych po Golfa 2 po nowe renówki, merce, itp.
jak krecisz niech ktos sprawdzi czy z rury sie dymi jak nie to do pompy paliwa dochodzi kostka sprawdz czy dochodzi do niej prad po przekreceniu kluczyka natomiast jezeli dym sie pojawia to wez plaski klucz 17 i popusc rurki przy wtryskiwaczach druga osoba niech kreci a ty zakrecaj te rurki na ktorych pojawia sie paliwo pierwszy sposob to sprawdzenie czy elektrozawor przy pompie paliwa otwiera sie jezeli nie to niby skad ma sie pojawic paliwo na wtryskiwaczach a drugito jezeli wykreciles filtr to do ukladu dostalo sie powietrze w duzych ilosciach i pompa nie moze go przepchnac nie zdarza to sie czesto.Sprobuj to jezeli nie pomoze to szukaj holownika i jedz na warsztat niech mu zerkna w rozrzad a potem zmierza cisnienie na garaqch a jezeli to nie pomoze to zostaje vag
migacz1981 pisze:jak krecisz niech ktos sprawdzi czy z rury sie dymi jak nie to do pompy paliwa dochodzi kostka sprawdz czy dochodzi do niej prad po przekreceniu kluczyka natomiast jezeli dym sie pojawia to wez plaski klucz 17 i popusc rurki przy wtryskiwaczach druga osoba niech kreci a ty zakrecaj te rurki na ktorych pojawia sie paliwo pierwszy sposob to sprawdzenie czy elektrozawor przy pompie paliwa otwiera sie jezeli nie to niby skad ma sie pojawic paliwo na wtryskiwaczach a drugito jezeli wykreciles filtr to do ukladu dostalo sie powietrze w duzych ilosciach i pompa nie moze go przepchnac nie zdarza to sie czesto.Sprobuj to jezeli nie pomoze to szukaj holownika i jedz na warsztat niech mu zerkna w rozrzad a potem zmierza cisnienie na garaqch a jezeli to nie pomoze to zostaje vag
Pewnie dym nie poleci bo zaplonu nie ma, jak kolega dlugo krecil, a faktycznie w pompie byloby powietrze to czeka go jej wymiana, pompa nie moze chodzic na sucho, a smarowana jest wlasnie paliwem.
ps Troche czasu juz minelo, zapewne problem zostal rozwiazany i Kolega moglby dla potomnych podzielic sie wiedza co bylo przyczyna...
Też z miłą chęcia chciałbym wiedzieć bo mój 1.9 tdi afn ma podobne odpały.kręci a nie pali dopiero jak podpiąłem elektrozawór pod plus akumulatora to zapalił i chodzi dobrze tylko kontrolka od świec żarowych mryga.dodam jeszcze że jak podłączam elektrozawór do plusa to dopiero zapala się kontrolka od świec a po około 1 min.zaczyna mrygać .auto gaśnie normalnie z kluczyka a elektrozawór odpinam żeby go szlag nie trafił.proszę o podpowiedzi co mogło się schrzanić.
Też myślałem że to wina imo ale włącza się i normalnie wyłącza ale też go sprawdzę.instalację od elektrozaworu na pompie też sprawdzę bo jazda na kablu od aku do elektrozaworu mnie wkurza .(aż w koncu szlag trafi pompę).Jeśli próbuje bez kabla na krótko do elektrozaw. to po przekręceniu zapłonu zapalają się wszystkie kontrolki poza świecami żarowymi,dopiero z kablem na elektrozaworze zapalają się świece i samochód pali,tylko że po minucie zaczyna mrugać kontrolka świec,dodam że stop świeci prawidłowo.Możliwe że to przekażnik od świec bo wymieniałem niedawno na nowe beru.dzisiaj jak tylko zdam służbę lece na kompa i zobaczę co tolusi dolega.aha i dam znać co jej dolegało!!!
[ Dodano: 2011-01-28, 17:32 ] i po kłopocie.przekaźnik główny poszedł.nr 109.więcej napisze jak zasiąde do kompa..( z telefonu źle się piszę)
Wiec nie mam pojecia co mu bylo, podejrzewam ze paliwo zamarzlo. Uzylem autostartu w sprayu i odpalil z malymi problemami. Od tamtej pory pali w najwieksze mrozy, nie wiem moze mial gorszy dzien.
Radar pisze:[ Dodano: 2011-01-28, 17:32 ] i po kłopocie.przekaźnik główny poszedł.nr 109.więcej napisze jak zasiąde do kompa..( z telefonu źle się piszę)
no więc kontrolki zapałały się oprócz tej od świec żarowych.podjechałem do mechanika i podpiął tolka pod kompa.mechanior wykasował błędy i szukał nowych po ponownym odpaleniu ale niczego nie znalazł.zobaczył że ten przekażnik (109) grzeje się jak cholera i wymieniłem go od tego czasu nic się nie dzieje oprócz problemów z turbinką ale to inna bajka