Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

nester1905 pisze:Tylko o ile zwiększyć tę dawkę?


Wpisz max wartość dla kanału 05 wg. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191242

nester1905 pisze:ale boje się żebym gorzej nie narobił.


Zapisujesz stare wartości i zawsze możesz do nich wrócić, vagiem możesz wprowadzić tylko małe zmiany, więc bez obaw.
Michal
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Ok, spróbuję w weekend wpisać maksymalną wartość i zobaczymy.
Pytanie jeszcze czy zmiana tej dawki nie popsuje niczego?
Pytam, bo z tego co wiem auto miało kiedyś wgrywanego wirusa, ja tego nie sprawdzałem, nie mierzyłem, dlatego pytam czy od zmiany tej dawki nic się nie przestawi?

[ Dodano: 2013-12-02, 13:02 ]
i ciągle się zastanawiam na tyk kątem wtrysku.
Wszędzie gdzie czytam każdy 55, 52,53 a ja 66.. :/
Serio jest ok wszystko i nie zmieniać?
p
pgt
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:57

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: pgt »

kornat pisze:Na logikę im silnik bardziej zagrzany tym mniejsza dawka paliwa idzie więc i tu tak jest tylko że grupa 001 dział odwrotnie czyli im mniejsza wartość tym więcej paliwa, ponieważ to co widzimy w grupie 001 jest wartością odejmowaną od dawki.

kornat pisze:No tak, dlatego wartość w grupie 001 jest mniejsza (większa dawka). Wraz ze wzrostem temp. silnika wartość w grupie rośnie (zmniejsza się dawka).

Ciekawa teoria :-D niestety nieprawdziwa :lol:
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

nester1905 pisze:Pytam, bo z tego co wiem auto miało kiedyś wgrywanego wirusa, ja tego nie sprawdzałem, nie mierzyłem, dlatego pytam czy od zmiany tej dawki nic się nie przestawi?


Adaptacja przesuwa oś mapy, spisujesz aktualna wartość, dajesz max, testujesz, nie ma zmian to wpisujesz zapisaną i nie ma żadnej zmiany.

nester1905 pisze:Wszędzie gdzie czytam każdy 55, 52,53 a ja 66.. :/


Kąt ma się mieścić w granicach i tyle w temacie, masz jakieś źródło które mówi oficjalnie jaki powinien być kąt dla silnika ASV to daj znać ;)

Ja miałem ponad 100st i też było ok, ale jak wspomniał konrat dźwięk nie przypominał diesla, więc przy okazji/ciekawości przestawiłem na 65st. i też jest ok, Twoja zmiana nie ma sensu.
Możesz zobaczyć, na rozgrzanym silniku!, jak wygląda timing http://vaglog.rtnet.pl/index.php?o=tdi_timing
Michal
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

szymekgd pisze:Adaptacja przesuwa oś mapy, spisujesz aktualna wartość, dajesz max, testujesz, nie ma zmian to wpisujesz zapisaną i nie ma żadnej zmiany.


O jakich zmianach mówisz?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

pgt pisze:Ciekawa teoria :-D niestety nieprawdziwa :lol:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=894346
Cytat użytkownika rob555 post czwarty
p.s Zmiejszenie wartosci w kanale 1 spowoduje zwiekszenie wartosci mg/skok wiec sie nie zdziw.

wiec? Podaj swoją teorię ;)
p
pgt
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:57

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: pgt »

Post rob555 jest oczywiście prawdziwy. Niestety przeczytałeś (mniej = więcej), nie przeanalizowałeś i nie zrozumiałeś...
Ta "zasada" dotyczy dwóch sytuacji. Ustawiania dawki przez adaptację vagiem lub przez przesuwanie nastawnikiem. Koniec.
Dalej, czyli podczas normalnej pracy (o której była rozmowa w temacie) więcej = więcej, mniej = mniej. Rozgrzany silnik potrzebuje mniej paliwa do utrzymania biegu jałowego niż zimny. I na vagu ciepły będzie miał mniejszą dawkę paliwa niż zimny.
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Pytanie teraz czy jak będę zmieniał tę dawkę rozruchową, to robić to kiedy?
Np rano przed odpaleniem, żeby sprawdzić od razu czy jest poprawa? Czy może na włączonym silniku?
Bo już nie wiem, pomóżcie... :/
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

To mnie chyba źle mnie zrozumieliście, cały czas to pisałem i teraz potwierdziłeś. Pisząc mniejsza wartość=większa dawka pisałem o wartości mg/skok a nie wartości kodowania (32768).
pgt pisze:Dalej, czyli podczas normalnej pracy (o której była rozmowa w temacie) więcej = więcej, mniej = mniej.

To wyjaśnij jeszcze bo się już zgubiłem. Albo potwierdź/zaprzecz :)
Basic Settinig>grupa 001 (na postoju) - mniejsza wartość (mg/skok)=większej dawce paliwa. Podczas jazdy mniejsza wartość (mg/skok) = mniejsza dawka
Basic Setting>grupa bodajrze 008 - mniejsza wartość (mg/skok)=mniejsza dawka paliwa
Adaption>001 mniejsza wartość=mniejsza dawka paliwa
nester1905 pisze:Pytanie teraz czy jak będę zmieniał tę dawkę rozruchową, to robić to kiedy?

Nie ma znaczenia, o każdej porze dnia i nocy możesz to zrobić. Ale warto np. dziś zmieniasz jutro odpalasz i widzisz.
ODPOWIEDZ