Ja mam silnik 1.8 20V APG. Ten silnik ma dwie sondy - przed i za katem. Miałem problem z odszukaniem kata kiedy stary się posypał.
Proponowali wsadzenie katalizatora na jedną sondę, ale wtedy trzeba jakąś emulacje drugiej sondy zrobić właśnie poto aby nie wywalało błędu wydajności katalizatora.
Ale nie zalecali tego zabiegu - wiadomo emulacja to nie wartości rzeczywiste więc z tego zrezygnowałem. Za 1150 mam cały wydech z katalizatorem zrobiony. Kat mam z tą samą normą EURO3 od mercedesa jakiegos wspawany na dwie sondy właśnie. Od roku nie mam z tym najmniejszego problemu.
Cena w ASO (chyba u Dyszkiewicza) zaproponowana to około 8tys.
Oczywiście to ponad 40% wartości samochodu
więc im podziękowałem.
Na hamowni nie było widać po tym jakichś wzlotów i upadków na wykresie więc auto zachowało swoje parametry.
Osobiście po rozmowach z kilkoma osobami i zagłębieniu się w temat nie zalecam zmiany parametrów wydechu i dolotu bez ingerencji w oprogramowanie auta. To nie czasy że jak się w gaźniku wydech wywaliło to auto lepiej "szło".
Ale jak zobacze z hamowni jakiś "projekt" z katem i bez, i się polepszy to zmienie zdanie.