Przeguby nie mają w sobie oleju, tylko smar. Tak jak pisze Szymek08, to jest albo olej silnikowy (najczęściej simmering na wale głównym) albo ze skrzyni (najczęściej wyjście z mechanizmu różnicowego na półosie).
Olej w silniku jest na poziomie, skrzynia jest cała mokra też od góry. Olej zbiera mi się na skrzyni po lewej stronie od kierowcy przy zielonej zatyczce ze znakiem VW, oraz więcej kapie na samym dole skrzyni przy połączeniu z silnikiem, koło korka spustowego ze skrzyni.
A czy wtedy nie szfankowały by hamulce? Dodam jeszcze, że jak na nie włączonym silniku wrzucę 1 bieg, potem na sprzęgle go odpalę i z wciśniętym sprzęgłem powoli mi rusza, jak by sprzęgło puszczało.
Ja stawiam, że pompa sprzęgła lub wysprzęglik puszcza na uszczelkach i płyn wybija na zewnątrz. Wtedy zapowietrza się cały układ, bo jest wspólny zbiornik płynu z hamulcami
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Temat chyba zamknięty. Po zdjęciu skrzyni okazało się że jest spawana, i puścił spaw oraz była niewielka dziura. Wymieniłem sprzęgło , pospawałem skrzynię i na razie jest ok. Zobaczę po przejechaniu się kilkuset kilometrów czy nic nie leci. Dzięki za info. Pozdrawiam Pery.
Nie wie ktoś jakie klucze są potrzebne do korka spustu oleju i do korka poziomu oleju w skrzyni ERF (6 biegów) ?, wiem że do poziomu jest to Spline z otworem (M16 czy M18) ale nie znam rozmiaru na vwforum.pl podawali dwa (chyba w zależności od skrzyni).
Witam. Dzisiaj mialem dziwną sytuacje. Jadę sobie na stacje zatankować, robie redukcje na 2 bieg i tu nagle nic, dodaje gazu i zero, potem redukcja do 1 i dalej to samo. Zgasiłem silnik odpaliłem ponownie i juz hula. O co biega? Prosze o pomoc co to moze byc? dead skrzyni bliski??