Diesel kontra Benzynka

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
rysiekkk1
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 09 paź 2010, 01:29

Diesel kontra Benzynka

Post autor: rysiekkk1 »

najlepsze sa zimowe problemy z odpaleniem :mrgreen:


Ja się nie spotkałem z problemem odpalania mojego diesla zimą, chyba tylko bardzo stare diesle miały z tym problemy, lub jeśli coś jest nie tak z autkiem ;-)
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

Diesel kontra Benzynka

Post autor: tony »

rysiekkk1 pisze:Ja się nie spotkałem z problemem odpalania mojego diesla zimą, chyba tylko bardzo stare diesle miały z tym problemy, lub jeśli coś jest nie tak z autkiem ;-)

wszystko przed tobą :D

żeby paliwo było w normalnych cenach to nikt by diesla nie kupił :)
jedyny dobry diesel z w miarę przyzwoitą kulturą pracy którym jeździłem to subaru 2,0 boxer reszta to pracujące bez kultury zagrożenia ekologiczne :lol:
Jeszcze jedna zaleta diesla - zimą sam się otrzepuje ze śniegu :D
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Danielek. »

rysiekkk1 pisze:
najlepsze sa zimowe problemy z odpaleniem :mrgreen:


Ja się nie spotkałem z problemem odpalania mojego diesla zimą, chyba tylko bardzo stare diesle miały z tym problemy, lub jeśli coś jest nie tak z autkiem ;-)



Moze akurat udaje ci sie zawszemiec dobre paliwo zatankujesz nieswiadomie jakiegos syfu to wtedy sie okaze czy przy -25 odpali.
d
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

Diesel kontra Benzynka

Post autor: dude88pl »

zachwalacie wszyscy w miarę nowoczesne diesle a ciekawe czy któryś z was wybrałby diesla z lat 90 bez turbo i innych badziewi.... Mam porównanie bo od czasu do czasu śmigam również dieslami ale napewno nie kupie go :-P obecnie większość diesli ma DPF i ciekawi mnie to czy następny wasz wóz też będzie na ropę z tymże filtrem (nie ukrywajmy bo większość moich znajomych kupuje diesle do jazy po mieście)
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Kitaj »

dude88pl pisze:ciekawe czy któryś z was wybrałby diesla z lat 90 bez turbo i innych badziewi....


Ja gdybym szukał czegoś do dojazdów do pracy to Nissan Sunny N14 2.0dLX.
Jak dla mnie to zabójcza maszyna, ma moc 75km co potwora z niego nie robi ale na 4 biegu mozna jechac 30km/h a można 110. Super wygodne zawieszenie, prawie jak w 125p.
Dodajac sobie do tego spalanie na poziomie 5l oraz to że pojedzie nawet na kujawskim i odpala po nocy na -28 stopniach bez problemu (sprawdzone) robi z niego fajny samochód.
Nie wiem jak na dłuższa mete bo jest z 91 roku i mial 3 lata temu przejechane 60 czy 90 tyś juz nie pamietam, teraz ma ok 250 i jedyne co sie zepsuło przez 3 lata i tyle km to sparciała uszczelka na pompie wtryskowej ktora zaczeła cieknąc. Autko od początku chula na helenie, bioestrze lub ropie, zalezy co wpadło w ręce :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

Diesel kontra Benzynka

Post autor: bartek »

przy obecnych cenach wahy to wszystko jedno - ON czy Pb , aby miało suszarkę.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Diesel kontra Benzynka

Post autor: migacz1981 »

Kitaj pisze:Ja gdybym szukał czegoś do dojazdów do pracy to Nissan Sunny N14 2.0dLX.
Jak dla mnie to zabójcza maszyna, ma moc 75km co potwora z niego nie robi ale na 4 biegu mozna jechac 30km/h a można 110. Super wygodne zawieszenie, prawie jak w 125p.
Dodajac sobie do tego spalanie na poziomie 5l oraz to że pojedzie nawet na kujawskim i odpala po nocy na -28 stopniach bez problemu (sprawdzone) robi z niego fajny samochód.
To samo mogę napisać o moim 1L 1.9TD tylko tego kujawskiego nie próbowałem bo po biodieslu nadmiary miałem do wymiany i dałem sobie spokój z roślinnymi wynalazkami a tak w ogóle to i benzynką zdarzało mi się pomykać na wynalazkach typu rozcieńczalnik nitro + odrobine mixolu bo za suche było tak tak maluch poszedł mi na wszystkim nawet na ropie kiedy przez pomyłke nalałem 3 litry na pusty bak troche ciężko zapalił ale do stacji dojechałem tylko kopcił jakby mu turbo padło albo zapłon miał za wczesny ;-) . Także stary diesel jak i stara benzyna jeżdzi na wszystkim a nowa technologia musi mieć to co najlepsze ps.ten kujawski patrząc na cene to chyba jakaś verva albo inny Vpower dla ekologów bo ja bym lał najtańszy np. Tesco Value :-D

[ Dodano: 2011-05-26, 22:00 ]
dude88pl pisze:obecnie większość diesli ma DPF i ciekawi mnie to czy następny wasz wóz też będzie na ropę z tymże filtrem (nie ukrywajmy bo większość moich znajomych kupuje diesle do jazy po mieście)
. € mnie w firmie mamy kangoo z dpf i notorycznie się zapychało bo jeżdziła nim kobieta w powiedzmy bardzo subtelny sposób kombinowalismy co robić aż zostałem zaproszony na szkolenie z bezpiecznej i ekologicznej jazdy i tam pan instruktor wyjaśnił w czym rzecz wskrócie trzeba jeżdzić tak jakby sie miało zmienną geometrie w turbo czyli kręcić silnik wysoko ale tylko podczas rozpędzania jak już osiągniemy żądaną prędkość spuszczamy z tonu i po zastosowaniu się do powyższych rad już jest 2 miesiące spokój
B
Baca

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Baca »

miałem kilkanascie aut w zyciu,,,benzyniaki..poczawszy od silnikow 1.4 do 3 litrów
ZAWSZE ale to zawsze benzyniak srednio mi palil 10 litrow kazdy jaki mialem ...omega 3 litrowa palila mi 20 chyba
ale do czego dąże..zawsze bylem na nie do dieslii..
az kupilem kiedys stare audi a4 diesla 1Z ...o mamo...ale fajnie jezdzilo a jak tanio..masakra

diesel dla mnie jest jedynym i najrozsadniejsszym wybore,, teraz mam tolka jako drugi diesel ..strasznie tani w utrzymaniu..strasznie...

diesel tak jezeli sie jedzi troszke i nie za nowoczesny taki 10 latek to jeszcze polata ..

mialem np. audi a3 1.8t....jak to latało...i jak tam sie lało...diesel teraz pali mi polowe...polowe tego co wydawalem na benzynke..
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Szymek08 »

Popieram kolegę ale jak wiadomo są zwolennicy Diesla i Pb i Ci drudzy zaraz się pewnie odezwą ;-)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Diesel kontra Benzynka

Post autor: Kitaj »

bartek pisze:przy obecnych cenach wahy to wszystko jedno - ON czy Pb , aby miało suszarkę.


Diesel z suszarką 6/100 benzyna z suszarką 10-11/100 :-P
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ