Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:Z tego co pamiętam to dawka będzie szła w górę, czyli mniejsze wartości.

Na logikę im silnik bardziej zagrzany tym mniejsza dawka paliwa idzie więc i tu tak jest tylko że grupa 001 dział odwrotnie czyli im mniejsza wartość tym więcej paliwa, ponieważ to co widzimy w grupie 001 jest wartością odejmowaną od dawki.
szymekgd pisze:Silnik jest zimny - 51st. i sterownik podlewa paliwo, więc korekcje nie są wiarygodne...

Dokładnie, ale tam jest
0,02;0,15?;0,14;0,16 więc raczej 1,0 nie przeskoczą. Poza tym korekcje dużo nie mówią o wtryskach choć trzeba mieć na uwadze że to już trochę wyjeżdżone jednostki i wtryski też będą lekko wysłużone.

Nie ma się co oszukiwać, powinno być to sprawdzone na rozgrzanej motorowni, bo tak to sobie strzelamy jakie mogą być wartości.
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Bardziej mi chodzi o ten kat wtrysku, czy go ruszać czy nie?
Tak, jak mówię, gdy temperatura dochodziła do 80 te korekcje nie zmieniały się.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

nester1905 pisze:Bardziej mi chodzi o ten kat wtrysku, czy go ruszać czy nie?

Jak wspomniałem, jeżeli dasz radę sam zmienić to bym zmienił, bo majster weźmie z 80zł jak nie więcej.
Osobiście bawiłem się kątem i przy takich gramach wielkiej różnicy nie widziałem oprócz słuchowego.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:Na logikę im silnik bardziej zagrzany tym mniejsza dawka paliwa idzie więc i tu tak jest tylko że grupa 001 dział odwrotnie czyli im mniejsza wartość tym więcej paliwa, ponieważ to co widzimy w grupie 001 jest wartością odejmowaną od dawki.


I tu się rozumiemy, ale chyba zapominasz, że do uzyskania temp. roboczej silnik ma jednak zwiększoną dawkę...Pewne jest, że przy ok.90st dawka ma być 3,6.

Bardziej mi chodzi o ten kat wtrysku, czy go ruszać czy nie?


Nie. A jak zmienisz to pamiętaj też o korekcie dawki paliwa.

Osobiście bawiłem się kątem i przy takich gramach wielkiej różnicy nie widziałem oprócz słuchowego.



Między 52, a 65 trzeba mieć audiofilski słuch, żeby usłyszeć różnicę ;)
Michal
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

No to moje nadzieje legły w gruzach, bo myślałem, że jak zmienię na te 52 to będzie lepiej palił, a tu wychodzi na to że to nic nie da.
Jak mam jeszcze zmieniać dawkę, to już odpuszczam, za głęboki temat dla mnie.
Tyko nadal pozostaje pytanie, czemu rano przy niskich temperaturach nie pali tak jak powinien... :/
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:oboczej silnik ma jednak zwiększoną dawkę...

No tak, dlatego wartość w grupie 001 jest mniejsza (większa dawka). Wraz ze wzrostem temp. silnika wartość w grupie rośnie (zmniejsza się dawka).
nester1905 pisze:Tyko nadal pozostaje pytanie, czemu rano przy niskich temperaturach nie pali tak jak powinien... :/

Masz Vaga, to możesz próbować wydłużyć czas grzania świec, przesunąć dawkę startową, puki temp. otoczenia jest 0-5*C bo poniżej 0*C zazwyczaj auto TDI lepiej pali ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

nester1905 pisze:Jak mam jeszcze zmieniać dawkę, to już odpuszczam, za głęboki temat dla mnie.


Adaptacja vagiem to 2min ;)

nester1905 pisze:No to moje nadzieje legły w gruzach, bo myślałem, że jak zmienię na te 52 to będzie lepiej palił, a tu wychodzi na to że to nic nie da.


Nie.

nester1905 pisze: Tyko nadal pozostaje pytanie, czemu rano przy niskich temperaturach nie pali tak jak powinien... :/


Temat zawsze wraca jesienią...Świece sprawdź, spróbuj wydłużyć ich czas grzania dla problematycznych temperatur, zwiększ dawkę rozruchową paliwa - do tego tylko potrzeba vaga i zmiany możesz anulować.
Michal
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Problem w tym, ze po prostu nie wiem jak to zrobić, nie mam Vag-a tak ogarniętego.
Auto jak było u mechanika, to podobno sprawdzał świece, są ok i wszystkie grzeją.
Kolega kiedyś w audi a3 wydłużał to grzanie świec ale nie dało to nic.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:No tak, dlatego wartość w grupie 001 jest mniejsza (większa dawka). Wraz ze wzrostem temp. silnika wartość w grupie rośnie (zmniejsza się dawka).


Jak by było tak jak napisałeś to dawka szła by do wartości 3.6 od 0 - dawka się zmniejsza...

Ustawiałem dawkę i przy niższej temp. była mniejsza np.: 70st 4.0, a przy 85st 3.6, dlatego sprawdzam/ustawiam tylko przy nagrzanym silniku, wyłączonych odbiornikach prądu itp.

[ Dodano: 2013-12-02, 10:56 ]
Problem w tym, ze po prostu nie wiem jak to zrobić, nie mam Vag-a tak ogarniętego.

nester1905 pisze:Kolega kiedyś w audi a3 wydłużał to grzanie świec ale nie dało to nic.


Linki są na poprzedniej stronie, to nic trudnego. Spróbuj zwiększyć dawkę rozruchową.

Oczywiście zakładamy, że masz naładowany i sprawny aku oraz rozrusznik.
Michal
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

A macie może jakiś opis jak zmienić tę dawkę rozruchową i jaką powinna mieć wartość?
To samo z tymi świecami. W weekend może znowu podłącze i się pobawię, ale boje się żebym gorzej nie narobił.

[ Dodano: 2013-12-02, 11:07 ]
Tylko o ile zwiększyć tę dawkę?
Jeśli chodzi o aku i rozrusznik, to nie ma żadnych oznak, aby bylo z nimi coś nie tak...
ODPOWIEDZ