[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

fajnie, że mogłem doradzić, w sumie tylko napisałem to co mnie skłoniło do wyboru V5-tki ;-)
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Radziu »

mariusz88 pisze:Radziu, teraz to mnie rozwaliłeś, 100 konna cordoba zbierała się lepiej niż 150 konne 2,3.. :shock: nie wiem jak musiał być zajeżdżony... no i 1,8 20V nie wiele gorsze osiągi... :shock: no chyba że w porównaniu do tych egzemplarzy którymi jeździłeś, tu masz toledo 1,8 125KM 0-120 od 11s oglądaj ->

coż, nie jednym toledo jeździłem, a 6 czy 7 kupując swoje. i niestety jest tak jak mówiłem. Zapraszam na przejażdżkę cordobą, póki jeszcze jej nie sprzedałem, a sam się przekonasz.
czy auta którymi jeździłem były zajeżdżone? być może trochę tak, lub miały inne mankamenty, że żadnego z nich nie kupiłem. Ale mam 1.8 20V w stanie dobrym, na pewno nie zajeżdżonym i daje stoję przy swoim. Na spocie lokalnym swoją cordobą objechałem toledo 1.6 i 1.8 20V, no chyba, że wszyscy jeżdżą autami z zajeżdżonymi silnikami wg,. Twojego myślenia. Moim zdaniem znaczenie ma tutaj waga auta. Coś ok. 300 kg musi nie być bez znaczenia.

spajdi pisze:Natomiast porównanie do 1.8T jest jak najbardziej na miejscu i ten silnik jest oszczędniejszy i mam bezpośrednie porównanie spalania między tymi silnikami stąd moja opinia

mam B5 1.8T i zgadzam się z Tobą. Jednak to za sprawą turbiny, której brak w V5.

mariusz88 pisze: że trafienie toledo z 1,8T graniczy z cudem

jeśli ktoś już sprzedaje takie auto, to dlatego, że jest na wymarciu, nie oszukujmy się.


mariusz88 pisze:zapomniałem jeszcze o jednostce 1,4 ale bez urazy ze strony właścicieli, dla mnie ten silnik w toledo to jakieś nieporozumienie :-?

dobre, jak kupowałem toledo też takie znalazłem, zacząłem się zastanawiać czy faktycznie ktoś "mądry" wypuścił taki silnik w tej budzie, czy może swapa ktoś sobie zrobił :P w sumie 1.6 tez szału nie robi :P


częste znaczne zużycie oleju (w Oplu mam to na początku dziennym i mam już tego dość). Nie wiem, czy 1.8 20V boryka się też z tym problemem
u mnie od 9 miesięcy nie zauważyłem braku oleju.

Podsumowując kupuj 2,3 jak znajdziesz w dobryrm stanie, nie warto się napalac, bo kupisz byleco. Ja też chciałem 2.3 a skończyłem na 1.8 20V
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

Radziu, nie mówię, że wszyscy jeżdżą z zajeżdżonymi silnikami tylko wydaje mi się że 150 konne 2,3 powinno jeździć znacznie żwawiej od 1,8 20v w tej samej budzie czy 1,6 w cordobie, fakt waga robi swoje ale 2,3 ma 220Nm
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Kitaj »

mariusz88 pisze:problemów z turbinami, wtryskami, pompami, pompowtryskami, przy -20 śpimy spokojnie, nie kupujemy depresatorów, nasza 2masa ze względu na mniejsze drgania wytrzyma dłużej, mamy moc seryjną bez softów i innych wianków do której wszystkie podzespoły zostały dobrane przez producenta i nie mamy problemów z zaworami o których można poczytać w dziale traktorów(bez urazy )


Ekhm.... Mam wrażenie że mój klekot jest jakiś zaczarowany bo posiadam go od 2007r ma przejechane 340tyś i jedyne problemy z turbiną wynikały z tego że mechanik namieszał z wężykami od ciśnienia, żadnych awarii pompy czy wtrysków (tfu tfu) i jakoś paliwo nie zamarzało mi przy mrozach rzędu 25-27 stopni na minusie jak to było poprzedniej zimy, dodam że tankowałem zwykłe paliwo a nie jakieś arktyczne. Padło sprzęgło z dwumasą przy 274tyś ale miało prawo i vacu pompa która zostala zregenerowana niedużym kosztem. Wiecej grzechów nie pamiętam ;-)

Problemy czy to w silniku benzynowym czy w dieslu rodzą sie z niewiedzy i nie rzadko oszczędności bo jak ktoś mysli że wystarczy wymieniać olej i tankować to współczuje mu stanu auta no ale trudno oczekiwać żeby każdy się interesował własnym samochodem w takim stopniu (wkońcu to tylko kawałek żelastwa pozwalający się przemieszczać z pkt A do pkt B :-| )
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

Kitaj, tylko się cieszyć, ale wlasnie TDi ma więcej elemenów, które mogą sprawiać potencjalne problemy, bo czego nikomu nie życzę można trafić na auto od właściciela o jakim napisałeś a ktoś (handlarz) je ogarną na sztuke do sprzedaży,nie oszukujmy się ,dizel jest bardziej popularny ,dlatego więcej przekrętów spotyka się w tych autach, nie wspominając o tym, że tdiki mają znacznie większe przebiegi przez co wszystkie elementy są mocniej wyeksploatowane
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Radziu »

mariusz88 pisze:wydaje mi się że 150 konne 2,3 powinno jeździć znacznie żwawiej od 1,8 20

ale ja nie mowilem, ze 2.3 smiga gorzej niz 1.8 20V
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

napisałem że znacznie żwawiej a nie, że gorzej ;-)
Awatar użytkownika
Golfer
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 08 kwie 2012, 00:07
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 v5
Lokalizacja: Puławy

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Golfer »

DzieX pisze:A ta różnica spalania 2l to hehe. Chciałbym to zobaczyć. Bo na forum to wszystkim pali zawsze mało - już sie zdążyłem tego nauczyć


szczególnie przy sprzedaży , ,,panie to pali 7.5" ;)

[ Dodano: 2013-03-24, 19:19 ]
mariusz88 pisze:150 konne 2,3 powinno jeździć znacznie żwawiej od 1,8 20v


kolego to zależy na jaki egzemplarz się trafi... mój 2.3 robi 100 w trochę ponad 7 sek więc niewiem czy 1.8 20V tak podobnie lata ...
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: NED »

Tolek:^^: pisze: mój 2.3 robi 100 w trochę ponad 7 sek .

Taaa chyba jak leci w przepaść :mrgreen: , dane fabryczne 9,2 do setki i prędkość maksymalna 219 km/h
Chyba że masz na myśli 100 m :lol:
A 1,8 nie lata tak jak 2,3 bo ma 25 KM mniej 40 N ,jednak jest prawie sto kilo lżejszy i ma 10,5 do 100km/h
NED
Awatar użytkownika
Golfer
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 08 kwie 2012, 00:07
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 v5
Lokalizacja: Puławy

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Golfer »

pamiętaj kolego że to tylko dane fabryczne ...
żeby nie było że jestem gołosłowny ...>>>
http://www.youtube.com/watch?v=G816fdJL4z8

dodam że mam tylko wycięty KAT...kolego
ODPOWIEDZ