[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
B
Baca

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Baca »

postanowiłem kontynuwać tutaj moją rozterke z tego powodu ze czytam sporo i okazuje sie że problem jest nagminny...

a więć
mechanik nr. jeden stwierdzil ze rozrusza sztange bo mało sie "rusza"///cena 60 funtów----brak poprawy jakiejkolwiek...bardzo zastanawiam sie czy wogule dotknał czegokolwiek...coż stracili klienta..oddajac auto mówi "ciagnie jak wsciekły, tylko to turbo troche póżno wstaje"...przecierz o to caly czas chodzi ....
ok postanowiłem pokombinowac samemu ale nie za bardzo mam czas

mechanicy nr 2
wykasowali błedy , sprawdzili nowe ...nie ma błędów auto jest sprawne :) ...tak twierdzą
smiech na sali...cena 30 funtów
mechanik nr 3
dzis oddalem tolka ...telefon ze jedna sruba egr co trzyma jest urwana, a dokladnie cale to mocowanie z jedenej strony przy dolocie...ale tak było jak kupiłem juz...
jutro bedzie grzebał dalej..zobaczymy co wymajsterkuja....
wkurza mnie tylko ze nie ma kogoś komu by zalezało ...kazdy tylko byle jak byle skasowac

fakt tolek stary juz ale mnie wystarcza na moje jezdzenie 3 razy juz do polski mnie zawiozł..

bede informował co i jak....

[ Dodano: 2012-07-21, 18:41 ]
ok
auto naprawione jeżdzi lepiej niż wczesniej

przepływomierz nowy Boscha za 69 funtów

cieszyc sie i jeżdzić..
M
Mrok

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Mrok »

Witam
Mam podobny problem jak niektórzy. Mój Tolek ledwo rozpędza się do 120, a 140 to jego top speed jak jest górka, w tej chwili tak stracił moc, że strach wyprzedzać, a w zasadzie to wszystko włącznie z atuobusami wyprzedzać może mnie:P

Dziś byłem na komputerze a to wyniki:

EGR
Obrazek

wolne obroty turbo
Obrazek

Obroty wysokie (niestety brak print screena)
ale o ile dobrze pamietam około 5-5,5tys obrotów turbina tylko 1300 mbar


Do tego jeszcze dwa błędy
17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17663 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Koniec turbiny? Wymiana Egr? I co z tymi błędami?

pozdrawiam Kamil
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: koti »

Mrok, na początku sprawdź czy masz wszystkie przewody podciśnienia podłączone/szczelne.
Do sprawdzenia jest też:
- gruszka, czy sztanga luźno chodzi,
- zawór N75.
Jak możesz to zrób logi dynamiczne.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Wykasuj bledy, przeczysc wtyczke od czujnika G62/G2, jezeli 17663 wroci to do sprawdzenia jest jego wiazka i ew. wymiana czujnika.

Mrok pisze:Koniec turbiny? Wymiana Egr? I co z tymi błędami?


Na podstawie zamieszczonych screnow nic nie mozna powiedziec na w/w temat.

Mrok pisze:Mój Tolek ledwo rozpędza się do 120,
Mrok pisze:17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji


Brak doladowania, czyli do sprawdzenia szczelnosc silownika turbiny-gruchy i wszystkich wezykow podcisnienia-ja bym od razu je wymienil, sztanga gruchy powinna luzno chodzic i na wolnych obrotach powinna zostac wciagnieta max w gruche. W skrajnym przypadku stoja Ci kierownice w turbinie w pozycji min. doladowania.
Michal
M
Mrok

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Mrok »

Udało sie usunąć usterke... okazało się że był peknięty wężyk. Koszt 10 zl i idzie jak przecinak:) Głupi byłem, że wcześniej tego nie sprawdziłem...
pozdrawiam Kamil
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: migacz1981 »

A u mnie wczoraj zauważyłem ciekawą rzecz.Otóż na pierwszych 3 biegach auto równo ciągnie i nie ma nagłych spadków mocy,natomiast na 4 i 5 biegu przy obrotach ponad 2800rpm coś tak jakby przerywał i jest to odczuwalne dość mocno jakby paliwa nie dostawał czy co :-/ .Niestety ale nie mam kabla OBD1 i nie mogę się podpiąć,żeby sczytać ewentualne błędy.Może ktoś spotkał się z czymś takim wcześniej
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

migacz1981 pisze:jest to odczuwalne dość mocno jakby paliwa nie dostawał czy co :-/


Moze nie dostaje? Pisza, ze przy tych obrotach uszkodzona cewka wtrysku sterujacego potrafi dokuczac.

Odlacz przeplywke i sprawdz czy bedzie poprawa.
Michal
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: migacz1981 »

szymekgd, Jutro rano do pracy bez przepływki i na 4 pojadę ;-) i zobaczymy a co do cewki w sterujący to cały wtrysk do wymiany czy tylko cewka :?:

[ Dodano: 2012-09-10, 21:02 ]
Jeszce raz przeczytałem swój pierwszy post i nie jest to ciągłe przerywanie tylko jedno klęknięcie około 2800rpm i potem idzie ciut słabiej
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Podobno wtrysk sterujacy jest nierozbieralny. Czytalem, ze sprawdza sie go wkrecajac auto na 3000tys i pukajac w niego, jezeli silnik zacznie przerywac to wtrysk do wymiany, a na 100% rezystancja cewki (zimny silnik) powinna miescic sie w zakresie 80<R<120 Ohm.

Sprawdzic mozesz tez miernikiem nastawnik, niestety nie pamietam jakie powinny byc rezystancje pinow 1-2, 2-3 i 5-6 w nastawniku potencjometrycznym (taki jest w ahu?)...

Sprawdzalem to wszystko w piatek bo zaczal mi przerywac w ok. 1,7-1,9k obr, do tego zrobil sie mul, zadnych bledow, rezystancje w normie, wiec obstawiam zasilanie paliwem...

migacz1981 pisze:Jeszce raz przeczytałem swój pierwszy post i nie jest to ciągłe przerywanie tylko jedno klęknięcie około 2800rpm i potem idzie ciut słabiej


Przeplywka? A ja sie rozpisalem :mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: migacz1981 »

szymekgd pisze: w nastawniku potencjometrycznym (taki jest w ahu?)...
szymekgd, Nie mam zielonego a tak w ogóle to ja bardziej kowal jestem niz elektryk (uprawnienia do 1,5V ;-) ),nie wiem nawet czy jakbym miał miernik czy potrafiłbym go użyć.A zaciekawiło mnie to,bo chciałem sprawdzić wczoraj rano jak idzie,bo droga była prosta i pusta a tu masz takie kwiatki :-? normalnie jak spokojnie jeżdżę to nic takiego sie nie dzieje,raz mi tylko na parkingu na 1 przerwał kurcze w AAZ było prościej :-/
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
ODPOWIEDZ