_carlos- pisze:Jednym z minusów uniwersalnego zamka centralnego jest to, że gdy, któreś z drzwi będą niedomknięte to centralny pozamyka wszystkie drzwi prócz tych niedomkniętych. Oryginalne centralki w takiej sytuacji zamykają sie na chwilę i zaraz otwierają informując tym kierowcę, że coś jest nie tak. Dodatkowo w takiej sytuacji uniwersalny centralny nie otworzy Ci drzwi, bo głupieje- dostaje dwa sygnały, że drzwi są otwarte i zamknięte. Wtedy musisz latać po całym aucie i ustawiać zamki w tej samej pozycji. Niestety ten mankament dotyczy wszystkich uniwersalnych zamków.
Nieprawda. Wszystko zależy od podłączenia i centralki. Generalnie uniwersalne centralki jak najbardziej potrafią informować użytkownika o niedomkniętych drzwiach. Tyle tylko, że aby to prawidłowo działało trzeba ciągnąc kable do każdych drzwi osobno (do czujników). Jeśli wepniesz się przy module komfortu, żeby nie ciągnąć kabli do każdych drzwi to faktycznie musisz wyłączyć informowanie o niedomkniętych drzwiach, bo świecące się przez jakiś czas lampka wnętrza będzie generowała dokładnie taki sam sygnał jak niedomknięte drzwi. A i nawet jeśli któreś drzwi się nie domkną (bo były otwarte) to mój sterownik i tak nie głupieje i normalnie je zamyka. Przecież w 1M masz podwójne ryglowanie więc jak najbardziej można ryglować niedomknięte drzwi. No chyba, że niedomknięte są drzwi kierowcy. Wtedy żadne się nie zamkną.