Szymek08 pisze: bo NM pokażą co potrafią. Taka jest prawda i nie ma co dyskutować!!!!!!!
zapominasz kolego, że cały ten moment obr. zniesie Ci skrzynia coby nie skończył Ci się obrotomierz przy 120km/h.
Z Twojej wypowiedzi wynikałoby, że diesel poleci szybciej niż benzynka o tej samej mocy...
Przypominam zasady fizyki!!!
Moment obr. - > przyspieszenie
Moc max. - > prędkość max.
I niestety z taką prawdą nie ma co dyskutować.
Moje porównanie pod względem kosztów diesli i benzyn tyczyło się "starych" benzyn i "nowych" diesli bowiem diesle "dorosły" do benzyn (pod względem mocy z pojemności) dopiero w "nowych" silnikach.
Zauważcie Panowie, że rozwój silników benzynowych zatrzymał się około 15 lat temu podczas gdy wszyscy zajęli się dieslami.
Obecnie mamy nieco inną tendencję - pojawia się coraz więcej benzyn z turbinami w ramach downsizingu.
Chcieć porównać nowy silnik benzynowy należałoby porównać silnik TSI z czymś z diesli... hmmm.... z którym?
Zobaczmy zatem na nowego leona. Porównywalnie mamy tu:
1.2TSI 105KM i 1.6TDI 105KM - moc ta sama, a osiągi?
Proszę:
TSI/TDI
0-100km/h 10,9/11,7
V-max 187/185
Spalanie 5,7/4,5
A więc powraca mi na myśl stara prawda:
Dla oszczędnych TDI, dla tych co chcą szybko TSI... ale...
CENA!
TSI 57 075zł
TDI 64 831zł (obie wersje reference)
Co daje zwrot zakupu diesla po przejechaniu grubo ponad 100 000km.
Kupujecie? Ja nie...