Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: ghul17 »

powiem tak tacy ludzie jak ten na filmiku(nie chce nikogo obrażać) nie umią odpalać diesla. po co grzać świece po 2-3 razy?? i czerpać aku po co?? wystarczy RAZ zagrzać poczekać na pstryknięcie przekażnika i palic przecież na filmiku widać ze aku słaby jak najman jest :-D to że kontrolka zgasnie to nie oznacza że świece przestają grzać !!! one dalej grzeją i po pstryknieciu przekaznika, aku wiecej mocy daje na rozrusznik ehh sami to zaobserwujcie. :-) tyle odemnie
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

ghul17 pisze:wystarczy RAZ zagrzać poczekać na pstryknięcie przekażnika i palic


Po co?
Skoro sterownik uznał - na podstawie mapy, że świece nagrzały powietrze w cylindrze to można odpalać, największy prąd świece biorą przy osiąganiu odpowiedniej temperatury, więc pstryknięcie przekaźnika dużo nie zmienia, tym bardziej, że jeszcze przez chwilę popstryka kilka razy realizując cykle dogrzewania i dlatego min. sterownik podbija obroty...
Michal
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Kitaj »

futrosky pisze:normalnie na 800 tak jak powinny być


Normalnie jest 903 :-P

ghul17 pisze:tacy ludzie jak ten na filmiku(nie chce nikogo obrażać) nie umią odpalać diesla.


Kolego ghul filmik należy do mnie i już ci odpowiadam dlaczego właśnie tak a nie innaczej odpalałem wtedy mojego klekota...

Otóż dlatego grzałem świece 2 razy bo z 4 działały mi tylko 2 albo 1 (już nie pamiętam), akumulator miał ponad 7lat i był firmy "krzak" auto stało 40h na 19 stopniowym mrozie a w nocy temp dochodziła do -25 oraz rozrusznik miał wyjechane szczotki i coś tam jeszcze pęknięte w nim było. Może i śmiesznie odpalam diesla ale tego dnia odpaliłem 3 inne auta benzynowe na kable a śmiali się ze mnie że nawet nie mam co próbować bo i tak nie odpali....


Teraz mam wszystko porobione i postaram się nagrać filmik z tegorocznej zimy jak dobrze przyp****li mrozem :-)

A tak btw to dziś w zakopanem rano przy gruncie było -16 <zygi>
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: ghul17 »

e to spoko :-) dlatego pisałęm że nie chce nikogo obrażać ja sam jestem ciekaw jak mój tolas odpali na minus 30 wiadomo że zawsze wał musi coś zakręcić i lekko nie będzie gesty olej sprawnosc aku 60% bo do tyle spada na mrozie duzym sprawnosc obysmy dali rade tej zimy
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: futrosky »

dobra dobra. Ale wszystko się kręci wokół jednego. Że kręci i nie chce zapalić :)
Ale nie tędy droga tylko żeby znaleźć przyczynę.
Co to może być ?
patrzcie tu : http://www.youtube.com/watch?v=jpYo9q63WU0
-19 stopni, strzał i pali. A u mnie niestety jest prawię tak jak na filmiku UP. Tyle że akumulator mam bardzo dobry. Świece grzeją bo sprawdzałem. Więc czego to wina ? Byłem u elektryka i jak mu powiedziałem "w lato strzał i pali a przy zimnych nocach jest problem" to już odrazu wiedział o co chodzi i dał mi namiary na drugiego co komputerem zwiększa grzanie czy coś takiego, nie pamiętam już co powiedział :) I mam zamiar dzwonić do niego tylko ta usułga 300 zł ;( Ale tamten powiedział że wie o co chodzi bo ten drugi robi takie rzeczy i daje gwarancje 100 % że po tym będzie wszystko ok.
A wy jak uważacie ? Mieliście coś takiego i usuneliście problem ? Co to było ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Kitaj pisze:Otóż dlatego grzałem świece 2 razy bo z 4 działały mi tylko 2 albo 1 (już nie pamiętam),


Mi na jednej świecy, ale sprawnym aku, odpalał przy -15 od strzała, ale nierówno pracował na wolnych przez chwilę ;)

ghul17 pisze:sam jestem ciekaw jak mój tolas odpali na minus 30


Najpierw obejrzyj zbiorniczek płynu chłodniczego ;)

futrosky pisze:co komputerem zwiększa grzanie czy coś takiego, nie pamiętam już co powiedział :) I mam zamiar dzwonić do niego tylko ta usułga 300 zł


Wydłuża vagiem czas grzania świec? Jeżeli masz kabelek to roboty na kilka sekund...Jeżeli problem jest z podgrzewaniem to przeważnie kiepsko pali w ok. 10 do 5st., niżej jest ok, możesz też sprawdzić podgrzewając kilka razy świece lub zdejmując wtyczkę z czujnika temperatury g62- jeżeli pomoże to wydłużaj. Można też dawkę rozruchową paliwa zwiększyć - też vagiem
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Tak jak pisze szymekgd - zmiana momentu od którego zaczynają grzać świece ma sens tylko wtedy, gdy auto źle pali przy kilku stopniach. Normalnie przy kilku stopniach świece nie grzeją. Zmieniamy VAGiem i po zmianie przy kilku stopniach świece zaczynają grzać. Ale na mrozy po -15 czy -20 stopni to nic nie da, bo przy takich mrozach świece grzeją nawet bez gmerania w VAGu.
Na pierwszy ogień sprawdziłbym czujnik temperatury. Potem świece żarowe: czy przy dużych mrozach dochodzi do nich napięcie (może padł bezpiecznik na akku). Jeśli dochodzi to wykręcić i sprawdzić świece żarowe. Każdą z osobna podłączać pod akku i patrzeć, czy grzeje tylko końcówka świecy. Jeśli grzeje nie końcówka tylko blisko gwintu to świeca do wymiany. Do podłączania świec do akku najlepiej użyć kabli do odpalania auta.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Dodam jeszcze, że jak 2 lata temu szukałem świec to można było kupić o różnym prądzie - o większym powinny szybciej osiągać temperaturę roboczą i teoretycznie to też powinno mieć jakieś znaczenie.
Michal
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Koszi »

To i ja się podłączę do tematu.
Panowie a powiedzcie gdzie dokładnie pozmieniać te parametry na vagu tzn: zmiana momentu od którego zaczynają grzać świece oraz czujnik temperatury?
I jeszcze jedno jaka powinna być ustawiona dawka paliwa rozruchowa, ponoć też można ją deko zwiększyć vagiem. Jeśli tak to gdzie i jak się to zmienia jeśli jest zła. I jaka powinna być odpowiednia.?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

Koszi, Engine>Login wpisujesz 12233 po czym przechodzić do adaption i ładujesz się w grupę 012 i tam zmieniasz kodowanie a następnie test i save. W górnych okienkach będziesz widział ile grzał przy obecnej temp. a ile po zmianie kodowania. ;)
ODPOWIEDZ