[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Olsztyn-LW

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: rafrut6 »

Tak czy inaczej jak padnie to warto jednomas i jest spokój. :-P
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
K
Kielu
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 29 sty 2012, 21:07

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Kielu »

Co do boxa vtechu kuzyn w Leonie ASV juz na nim nalatał ponad 200kkm i nic sie nie stało a jeździ na 7 programie, mój ASV po programie u Aligatora i po mojemu jeżdza tak samo
Awatar użytkownika
Wrobel
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:29

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Wrobel »

Polecacie kogoś z woj. Lubelskiego? ew. Mazowieckie (Mińsk Mazowiecki, Siedlce w ostateczności Warszawa)
Może Nałęczów http://www.prochip.com.pl ?
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Centek15 »

Koledzy mam pytanie... dało by się wgrać jakiś chip zwiększający moc do silnika 2E 115KM?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: migacz1981 »

Centek15 pisze:Koledzy mam pytanie... dało by się wgrać jakiś chip zwiększający moc do silnika 2E 115KM?
Według mojej wiedzy najpierw modyfikacje typu stożek kat.out i strumiennica w jego miejsce a jak Cie stać to barany i cały wydech od podstaw i dopiero możesz udać się do firmy tuningowej żeby Ci dostroili sterownik do dokonanych ulepszeń.To według mnie opcja,która w benzynie da jakiś odczuwalny efekt-czyli najpierw usprawnienia a potem dopiero chip
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
ilek8822
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 30 mar 2011, 23:21

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: ilek8822 »

migacz1981 pisze:Według mojej wiedzy najpierw modyfikacje typu stożek kat.out i strumiennica w jego miejsce a jak Cie stać to barany i cały wydech od podstaw i dopiero możesz udać się do firmy tuningowej żeby Ci dostroili sterownik do dokonanych ulepszeń.To według mnie opcja,która w benzynie da jakiś odczuwalny efekt-czyli najpierw usprawnienia a potem dopiero chip


Potwierdzam. Chip nie da nic praktycznie. Można co najwyżej dostroić tak by wykres był równy jak i dawkowanie momentu i KM . Jeźeli chcesz podnieść rozsądnie moc to przelot musi być i wtedy na strojenie. Bo bez strojenia możesz nie zauważyć efektu, chyba ze w spalaniu wiekszym :P . A jak dostroi Ci jakiś fachman to i spalanie będzie w normie. Dla przykładu u mnie Koleś ma golfa III z tym silnikiem i takimi modyfikacjami uzyskał 144KM. Wykres jeszcze pozostawia do życzenia, ale jemu to narazie nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Centek15 »

Kata i tak miałem wywalić, strumienica czeka na kupno. Stożek nie wchodzi w grę, przepływomierz go chyba nie przyjmie (jak się mylę to poprawcie) "barany" czyli jak mniemam to kolektor był czyszczony dogłębnie niedawno. Wydech jednak już dość starawy. Coś jeszcze może poprawić moc oprócz tego? I jak z tym stożkiem w 2E gdzie przepływomierz jest? nie będzie on dawał za dużo powietrza?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
ilek8822
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 30 mar 2011, 23:21

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: ilek8822 »

Centek15 pisze:Coś jeszcze może poprawić moc oprócz tego?
Owszem, możesz zastosować sportowy wałek, puścić głowice do 1mm w dół plus dostrojenie tego i efekt też będzie. Mimo wszystko przelot to podstawa bo po tych modyfikacjach silnik będzie kiepsko oddychał i jego potencjał nie będzie w pełni wykorzystany. Ja na Twoim miejscu zastanawiałbym się nad swapem VR6 lub chociaż 2.0 16v . Może wyjść taniej jak grzebanie.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: migacz1981 »

Centek15 pisze: "barany" czyli jak mniemam to kolektor był czyszczony dogłębnie niedawno.
"Barany"to zupełnie nowy zaprojektowany pod zwiększone osiągi kolektor wydechowy
Centek15 pisze:Stożek nie wchodzi w grę, przepływomierz go chyba nie przyjmie
Wydaje mi się,że jednak przyjmie,bo to on podaje ile powietrza jest zasysane do silnika i do tego dobiera dawkę paliwa.Jeżeli piszę herezje to poprawcie mnie.
ilek8822 pisze:Ja na Twoim miejscu zastanawiałbym się nad swapem VR6 lub chociaż 2.0 16v . Może wyjść taniej jak grzebanie.
I to jest słuszna koncepcja a najsłuszniejszy jest właśnie ten VR6 ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Centek15 »

To ja na razie poczekam aż skończę robić zawieszenie silnika (poducha padła) i zawieszenie ogólne (tył) i dopiero będę się zastanawiał nad resztą :P za drogo na razie jak dla mnie, ale po kolei i wszystko się zrobi. Za rok tolka sam nie poznam :P

I małe pytanko czysto z ciekawości: czy przy zwiększeniu mocy silnika, lub swapa na mocniejszy trzeba całkowicie zmieniać części zawieszenia lub hamulców? Czy wystarczy tylko co poniektóre elementy, a dalej coś utwardzić?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ