Co do boxa vtechu kuzyn w Leonie ASV juz na nim nalatał ponad 200kkm i nic sie nie stało a jeździ na 7 programie, mój ASV po programie u Aligatora i po mojemu jeżdza tak samo
Centek15 pisze:Koledzy mam pytanie... dało by się wgrać jakiś chip zwiększający moc do silnika 2E 115KM?
Według mojej wiedzy najpierw modyfikacje typu stożek kat.out i strumiennica w jego miejsce a jak Cie stać to barany i cały wydech od podstaw i dopiero możesz udać się do firmy tuningowej żeby Ci dostroili sterownik do dokonanych ulepszeń.To według mnie opcja,która w benzynie da jakiś odczuwalny efekt-czyli najpierw usprawnienia a potem dopiero chip
migacz1981 pisze:Według mojej wiedzy najpierw modyfikacje typu stożek kat.out i strumiennica w jego miejsce a jak Cie stać to barany i cały wydech od podstaw i dopiero możesz udać się do firmy tuningowej żeby Ci dostroili sterownik do dokonanych ulepszeń.To według mnie opcja,która w benzynie da jakiś odczuwalny efekt-czyli najpierw usprawnienia a potem dopiero chip
Potwierdzam. Chip nie da nic praktycznie. Można co najwyżej dostroić tak by wykres był równy jak i dawkowanie momentu i KM . Jeźeli chcesz podnieść rozsądnie moc to przelot musi być i wtedy na strojenie. Bo bez strojenia możesz nie zauważyć efektu, chyba ze w spalaniu wiekszym . A jak dostroi Ci jakiś fachman to i spalanie będzie w normie. Dla przykładu u mnie Koleś ma golfa III z tym silnikiem i takimi modyfikacjami uzyskał 144KM. Wykres jeszcze pozostawia do życzenia, ale jemu to narazie nie przeszkadza.
Kata i tak miałem wywalić, strumienica czeka na kupno. Stożek nie wchodzi w grę, przepływomierz go chyba nie przyjmie (jak się mylę to poprawcie) "barany" czyli jak mniemam to kolektor był czyszczony dogłębnie niedawno. Wydech jednak już dość starawy. Coś jeszcze może poprawić moc oprócz tego? I jak z tym stożkiem w 2E gdzie przepływomierz jest? nie będzie on dawał za dużo powietrza?
Centek15 pisze:Coś jeszcze może poprawić moc oprócz tego?
Owszem, możesz zastosować sportowy wałek, puścić głowice do 1mm w dół plus dostrojenie tego i efekt też będzie. Mimo wszystko przelot to podstawa bo po tych modyfikacjach silnik będzie kiepsko oddychał i jego potencjał nie będzie w pełni wykorzystany. Ja na Twoim miejscu zastanawiałbym się nad swapem VR6 lub chociaż 2.0 16v . Może wyjść taniej jak grzebanie.
Centek15 pisze: "barany" czyli jak mniemam to kolektor był czyszczony dogłębnie niedawno.
"Barany"to zupełnie nowy zaprojektowany pod zwiększone osiągi kolektor wydechowy
Centek15 pisze:Stożek nie wchodzi w grę, przepływomierz go chyba nie przyjmie
Wydaje mi się,że jednak przyjmie,bo to on podaje ile powietrza jest zasysane do silnika i do tego dobiera dawkę paliwa.Jeżeli piszę herezje to poprawcie mnie.
ilek8822 pisze:Ja na Twoim miejscu zastanawiałbym się nad swapem VR6 lub chociaż 2.0 16v . Może wyjść taniej jak grzebanie.
I to jest słuszna koncepcja a najsłuszniejszy jest właśnie ten VR6
To ja na razie poczekam aż skończę robić zawieszenie silnika (poducha padła) i zawieszenie ogólne (tył) i dopiero będę się zastanawiał nad resztą za drogo na razie jak dla mnie, ale po kolei i wszystko się zrobi. Za rok tolka sam nie poznam
I małe pytanko czysto z ciekawości: czy przy zwiększeniu mocy silnika, lub swapa na mocniejszy trzeba całkowicie zmieniać części zawieszenia lub hamulców? Czy wystarczy tylko co poniektóre elementy, a dalej coś utwardzić?