Witam Wszystkich na forum
Mam pytanko .Seat toledo 1996 1.8 benz + gaz ,
Auto chodzi generalnie ok ,jest tylko jeden problem .
Na ciepłym silniku obroty są normalnie w okolicy 900 ,ale po włączeniu klimy spają na 500 i niżej, sytuacja istnieje na benzynie i gazie tak samo ,przy ostrym hamowaniu silnik nawet gaśnie ,krokowy wymieniałem rok temu , dzisiaj sprawdzałem i po odpięciu krokowego było tak samo. proszę o poradę co to może być .Mateusz
Witam,
Mam Tolka 1,6 ( 8 zaworowy) z silnikiem AKL i problem z falującymi obrotami. Wymienilismy kilka cześci które wyglądały podejrzanie - przewody, świece, cewka, czjnik temperatury. Wyczyszczona została przepustnica wraz z silniczkiem który jest przy niej - oczywiście potem została zrobiona adaptacja i dalej samochód faluje obraotami jak robił to wcześniej ( miedzy 750 - 810 obr.). Sprawdzaliśmy nawet kompresje w silniku - tak na wszelki wypadek - jest ok. Pytanie co jeszcze moge zrobić żeby mu się poprawiło.
Dodam jeszcze tylko że jak wlącze klime i obroty wchodzą na 900 to pracuje równo.
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem forum więc z góry przepraszam za błędy jakie mogę popełnić. Od 2 tyg. jestem właścicielem TOLEDO 1.6/100KM. Silnik ma tendencje do "falowania" obrotów na tzw. "luzie" czyli gdy nie jest na biegu. Szczególnie to widać gdy przygazuje go gdzieś do 4 tys. obrotów i puszczam pedał gazu. Wtedy obroty potrafią spaść do 0,3, czy 0,4 tys. obrotów i silnik przygasa po czym wraca do 0,8 - 0,9 tys.
Nie wiem czym może to być spowodowane. Proszę Was o pomoc.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 23:27 przez otoidzieon, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do błędu może masz słaby akumulator,posprawdzaj także masy i ładowanie alternatora.Falowanie obrotów to częsty problem i z reguły czyszczenie przepustnicy i adaptacja załatwiają problem, w linku który wkleił jarek 1981 opisałem swoje czynności i mnie falowanie nie dotyczy
servicemen pisze:przemywam przepustnice środkiem w sprayu
jakiś konkretny środek czy co sie nawinie zrobie próbę jeszcze raz... swoją drogą jeden kolega powiedział mi że ta przepustnica może wymagać nawet kilkukrotnej adaptacji po czyszczeniu... troche to abstrakcyjnie zabrzmialo...