Jarzma wymieniałeś? Może masz tam luz już i klocek lata i krzywi tarcze? Ogólnie każdą część w zawieszeniu źle działająca może ci pokrzwywic tarcze. Półoś także.
Wszystko wymieniane z przodu co tylko sie da oprócz półosi, ale niestety to już nie będzie potrzebne, bo wczoraj gość mi auto skasował i będzie szkoda całkowita..
Tarcze krzywią się od:
- dużych zmian temperatury, czyli np wjechanie w kałuże czy na myjnię po ostrej jeździe
- krzywych piast
- niepoprawnie działających zacisków - tłoczki muszą chodzić super lekko, klocek nie może się klinować i musi mieć trochę luzu, tłoczki muszą być smarowane specjalnym smarem, bardzo lepkim
Witam z racji tego że moje przednie tarcze hamulcowe zakończyły swój żywot przyszła pora na wymianę. Wybór padł na TRW ale nie o tym dziś mowa. Wszystkie wymiary się zgadzają średnica 256mm itd. Mam problem z rozszyfrowaniem informacji '' wymiar gwintu 16mm'' z tego co się domyślam jest to otwór w który wchodzi szpilka koła z tym że szpilki są m14. Czy to normalne? Tarcza przy chamowaniu opiera się tylko na tej pojedynczej srubce centrujacej?
Tak. Tarcza będzie miała większe otwory niż śruba przykręcająca koło. Tak jak Dziex napisał, mała śrubka jest do wycentrowania tarczy i po to by nie spadała przy montażu koła oraz się nie przesuwała względem otworów na śruby w piaście, jeżeli po tym otwory pasują w koło i śruby to przykręcasz i jedziesz tak długo aż się tarcze zużyją.