mlody158.Nie posiadam vag-a a nie chce jechać do mechanika a by mi to sprawdził bo pewnie z 5 dyszek zawoła ale jak byś mógł powiedzieć jak ręcznie sprawdzić czy czujnik czy termostat to bym był wdzięczny?
No tak na odległość to ciężko wytłumaczyć jak nie masz vaga to gorzej by byś sobie lukał temperaturkę. Jak masz dobre wyczucie w rękach to sprawdzisz, ja bym to zrobił bez kompa tak jak sprawdzałem w wielu autach nawet ostatnio u siebie. Przejedź się kawałeczek żeby go minimalnie zagrzać lub na postoju ale to dłużej zejdzie, wróć otwórz maskę i delikatnie łapiąc dłonią sprawdzaj temperaturę silnika ja u siebie dotykałem pompy podciśnienia bo jest pod ręką, lub od góry gorący wąż od wody co idzie do chłodnicy ale blisko silnika musisz dotykać. Człowiek jest w stanie dosyć dokładnie określić temp, gdy wąż zaczyna parzyć ale daje się jeszcze dotknąć silnik ma temperaturę koło 70 C i wtedy dotykasz dolny wąż i patrzysz czy jest zimny czy robi się ciepły, jak jest zimny silnik chodzi dalej i za chwile dotykasz i sprawdzasz ponownie. Termostat w tym silniku też powinien się otworzyć przy 87 C jak silnik zaczyna być czuć tak charakterystycznie taki zapach podobny do żelazka i parzy daje się tylko dotknąć/musnąć to silnik będzie miał około 90C i patrzysz czy waż dolny robi się ciepły jak tak to jest ok i potem lukasz jak zbija temperaturę bo z tym też mogą być jaja. Jak tu jest na oko wszystko ok a na desce są jakieś cyrki to można przyjąć że termostat jest ok a czujnik szwankuje. U mnie były jaja bo zaczął się termostat otwierać kolo 75 C a zamykał się koło 65 i nigdy nie miałem ciepłego silnika w pełni a na desce w gorące dni pokazywało 90C lecz silnik wtedy miał lekko ponad 70C dlatego ze wszystko działa jak pisałem wyżej, myślę że w benzynie jest podobnie. Ja Ci radzę wymienić termostat kup Wahlera koszt jak u mnie w okolicy 30 zł niema co przepłacać a są ok, termostaty uszkadzają się na różne sposoby jak nie mechanicznie to z upływem czasu traci też właściwości wosk z mieszanina innych dodatków i nie roztapia się w odpowiedniej temp i nie popycha iglicy która otwiera przepływ, lub nie domyka domyka, nie domyka w odpowiedniej temp itp. Dodam że termostat potrafi się tylko delikatnie nie domykać cały czas lub w nieodpowiedniej temperaturze i płyn chłodniczy minimalnie przepływa cały czas i dolny wąż pozostaje zimny gdyż zdąży się schłodzić i są to "niezauważalne" ilości i np w zimie silnik się nie nagrzeje szczególnie tdi a metoda "dotykowa" mówi co innego. Diesel benzyna jak wszystko jest ok to nagrzewają się podobnie w lecie chodź benzyna zawsze ciut szybciej, w zimie to już trochę inna bajka, ale nie temat by o tym pisać. Możesz tak sprawdzić jak piszę ostrożnie jak czujesz się na siłach jak nie lepiej pewnie wymień od razu koszt niewielki jeszcze jakbyś sam wymienił sobie z termostatami już tak jest na szczęście mamy same wkłady bez obudowy to i koszt do przyjęcia. Ps nie wiem skąd klimatronik bierze temp bo mam manuala u siebie, ale mógłbyś ewentualnie sobie lukac i dłonią sprawdzać jak pisałem i byś widział co i jak. Mam gdzieś opis wszystkich czujników klimatronika ale nie wiem gdzie to mam, może się ktoś wypowie z którego czujnika, no ale pewnie z tego bo jest ten jeden tylko podwójny na silniku. Benzyna jak się nagrzeje ma trzymać temperaturę roboczą silnika i tyle nieważne czy lato czy zima, czy z górki czy pod górkę, bo diesel z bezpośrednim wtryskiem to już trochę inna bajka.
Dzięki kolego spróbuje zobaczyć może mi się uda a jak nie to wymienię termostat i zobaczę co będzie pokazywał.A czy jak zakręcisz ręką wiatrak od chłodnicy to się powinien luźno kręcić bo u mnie bardzo ciężko idzie a ten od klimy zakręcę lekko i się kręci? chyba mam coś nie tak z tym wiatrakiem?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
damian1231795 pisze:A czy jak zakręcisz ręką wiatrak od chłodnicy to się powinien luźno kręcić bo u mnie bardzo ciężko idzie a ten od klimy zakręcę lekko i się kręci? chyba mam coś nie tak z tym wiatrakiem?
To lipa bo u mnie tylko ten mały się lekko kręci a duży na siłę i jeszcze nie widziałem żeby się kiedyś włączył ale silnik nie złapał jeszcze nigdy większej temp. niż 90*C a mam ten samochód już pół roku.Teraz nie wiem czy wymieniać ten termostat bo może mi się samochód grzać a jak wiatrak nie chodzi to go nie ostudzi i może się przegrzać silnik???
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
Witam. Mam taki problem: po włączeniu ogrzewania (klima manual) z nawiewów wydobywa się dziwny, śmierdzący zapach przypominający grzyba.Nie pomogło odgrzybianie kanałów powietrza pianką oraz ozonowanie. Filtr pyłkowy wymieniony. Na zimnym powietrzu jest dobrze, nic nie śmierdzi.
Co to może być??
migacz1981, z klima jest wszystko ok.
A da się wyczyścić nagrzewnice bez zdejmowania całej deski?? np. po odkręceniu schowka i wentylatora.
Czy parujące szyby mogą mieć z tym zapachem coś wspólnego?(dodam że miałem kiedyś problem z wodą w aucie)
lukasz86, zostala Ci tylko nagrzewnica do wyczyszczenia, co mnie dziwi, poniewaz zracy ozon powinien tez do nie dotrzec...Parujace szyby to filtr kabinowy lub woda w dywanikach /apicerce.
w takim razie spróbuje jeszcze raz czyszczenia ozonem, a jak nie będzie efektu to czeka mnie sporo pracy z tą nagrzewnicą. wielkie dzięki za podpowiedzi
Mam problem bo mi wentylator piszczy na wolnych obrotach, jak już się zaczyna w kabince ciepło robić.
Da się go nasmarować czy jest zamknięty i tylko do wymiany?
Pytam bo nie wiem czy jest sens się tam dogrzebywać. Na słuch wydaje mi się, że to tez za schowkiem.