Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Wrzuć log na IV-tym biegu taki z pedałem w podłodze jak się należy, bo ten faktycznie marny ;)
G
Greg84
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Sosnowiec

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Greg84 »

Witam,
Zgodnie z wczorajszą radą wrzucam dzisiejsze logi robione na IV-ce.

Dynamiczne:
http://vaglog.pl/log-003_008_011_Q0xz6y.html
http://vaglog.pl/log-003_010_j181w4.html

Ogólnie autko jak na razie jeździ ładnie ale raz na jakiś czas (co parę miesięcy) łapie mi "notlauf".
Przy ostatnim sczytałem błąd:
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związane ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
.

Wniosek taki, że chyba macie rację i zbliża się ten nieuchronny czas czyszczenia turbinki. W sumie od ostatniego razu minęły prawie 4 latka więc i tak nieźle :-)
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: piotrek148 »

Panowie wrzucam logi 003 i 008 robione na 3 i 4 biegu i proszę Was o ocenę.

3 Bieg- http://vaglog.pl/log-003_008_5U3Z7.html
4 bieg- http://vaglog.pl/log-003_008_JlhAjt6.html

Problem to zmulenie auta. Vag cały czas pokazuje błąd 17552. Gdy błąd wykasuje, natychmiast pojawia się ponownie.
Sprawdzałem wiązkę elektryczną idąca od przepływki, pod filtrem az do podszybia i nic nie zauważyłem. Przewody w ori oplocie, nie widać uszkodzeń.



Edit.
Coś mi jednak nie daje spokoju.... przez weekand jeździłem z odłączoną przepływką. Po odłączeniu przepływki powinien wywalić błąd że przepływką odłączona nie ?? Tymczasem cały czas mam ten sam błąd - 17552. Nawet po odłączeniu przepływki nie moge skasować błędu bo ponownie się pojawia a jeżeli padła sama przepływka to po jej odłaczeniu do momentu ponownego podłączenia błąd chyba nie powinien sie pojawiać nie ?? Jednak coś z wiązką ??
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: irocket »

Przepływka nie działa, komputer przyjmuje standardowe właściwości, tak jakby był odłączony.
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: piotrek148 »

irocket pisze:Przepływka nie działa, komputer przyjmuje standardowe właściwości, tak jakby był odłączony.
Ok ale czy po odłączeniu przeplywki błąd (po skasowaniu ) nie powinien powracać ewentualnie pojawić się inny informujący o odłączeniu przeplywki ? A teraz niezależnie czy przepływomierz jest podłączony czy odłączony błąd mam cały czas ten sam i po skasowaniu wyskakuje ponownie.
Zależy mi żeby jednoznacznie określić przyczynę . Bo kupię nowa przeplywke a okaże się że to coś innego
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: irocket »

Najtaniej to by było wyliczyć opornik (żeby wskazanie maf było około 800), pójść do elektronicznego i kupić. Wpiąć później zamiast przepływomierza i spróbować wtedy skasować błąd albo zrobić logi.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

piotrek148 dziwna sytuacja jest u Ciebie. Twoja przepływka to ewidentny trup albo faktycznie coś masz nie tak z wiązką.
Mimo, że masz przepływkę podpiętą to komputer tak jakby jej nie widzi i domyślne wartości podstawia. Pozostaje Ci podmienić przepływkę od kogoś innego (ważne żeby chociaż ta sama wersja silnikowa była) i sprawdzić czy będzie jakakolwiek poprawa. Jak nie będzie to raczej coś z wiązką. Zresztą jak odłączysz przewód od przepływomierza to powinno na nim się chyba pojawić jakieś napięcie :P ? Miernik w dłoń i kombinuj :)
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: piotrek148 »

Jutro spróbuje podmienić na inną przeplywke . Ciekawe co się mogło stać tak z dnia na dzień ....
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: piotrek148 »

Podmienilem 2 przeplywki i dalej to samo. Rozebrałem całe podszybie i nic nie widac żeby coś było uszkodzone - wszystko w ori oplocie . Jednego dnia auto jeździło normalnie, a innego dnia już nie jeździ
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: irocket »

Jak masz ochotę odpiąć ECU i sprawdzać kable, to:

Pin ECU - kolor - pin MAF:
68 - czarny - 5
30 - czerwono/fioletowy - 4
49 - zielony - 3

2 pin wtyczki MAF idzie żółto-czarnym chyba do + po zapłonie. Nie wiem jaki jest pin 1 od MAF, pewnie masa.
ODPOWIEDZ