Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Poruszaj ręcznie cięgno gruszki, czy lekko i płynnie działa.
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

vwir, cięgno chodzi płynnie, ale że jakoś bardzo lekko to bym nie powiedział. Napsikałem właśnie do turbiny preparatu czyszczącego i co kilka minut ruszam cięgnem, zaczyna działać coraz lżej.

Myślisz że ten przepływomierz da się jeszcze jakoś wyczyścić, czy naprawdę jest już do niczego i szukać nowego?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Odnośnie przepływki:
viewtopic.php?f=18&t=2852

1. Sprawdzałeś stan wężyków podciśnienia ?
2. Przepływomierz masz oryginalny Boscha ?
3. Co dokładnie Ci mechanik robił przy aucie odnośnie turbiny ?
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Sony, dzięki za link, spróbuję go przeczyścić wg Twojej instrukcji zanim kupię nowy. Przepływomierz jest Boscha, u góry ma oznaczenie PBT-GF30.

Wężyki sprawdzałem, wydaje mi się że są całe, ale to te oryginalne w oplocie, więc swoje lata już mają i chyba mimo wszystko je wymienię.

Mechanik najpierw ustawił "sterowanie turbiny", a potem wymienił zawór sterowania, czyli N75. To było zanim sam zacząłem się autem bardziej interesować od strony technicznej, dlatego dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć :oops: w ogóle ten mój zawór jakoś inaczej wygląda, nie ma metalowej opaski i białej główki, nie udało mi się go otworzyć, chociaż próbowałem mocno..

Obrazek

Po dzisiejszym czyszczeniu i przejechaniu zrobiłem jeszcze logi grupy 11, moglibyście zerknąć? Po jeździe komputer pokazał błąd:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -

DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263249.html

STATYCZNE BS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263248.html

Przy logowaniu BS nagrałem też filmik z ruchem sztangi:
https://youtu.be/anQmi98oXaM?t=25s
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Mi to wygląda na nieszczelność mimo wszystko. Obejrzyj wszystkie wężyki bardzo dokładnie, szczególnie w miejscach ich nasadzania. Co do tego zaworu N75 to bardziej mi on przypomina N18 i to po naprawie (czyszczeniu). Myślałem, że Ci nówkę mechanik wrzucił...
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Założył nówkę, tych zniszczeń dokonałem ja próbując go otworzyć ;-) N18 może być zamiast N75, czy lepiej wstawić tak jak należy N75?

Wężyki posprawdzam dokładnie w długi weekend i dam znać czy pomogło. Nie znalazłem tylko na forum infpormacji, czy ten co idzie na dół do turbiny da się jakoś sensownie wyjąć od góry, czy bezpieczniej na kanał wjechać?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

N18 niby również może być, choć czytałem swego czasu porównanie, w którym stwierdzono, że N18 jest niby mniej trwały. Z wężykiem od gruszki może być ciężko od góry, ale musisz zobaczyć jak mocno siedzi :) U mnie nie chciał zejść i musiałem włazić pod auto.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

N18 różni się od N75 średnicą kanalików powietrznych. Awaryjnie na chwilę można wrzucić N18 zamiast N75, ale na dłuższą metę ja bym dał N75.
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Panowie, dzięki za porady. Zrobię tak jak mówicie, kupię nowy N75. Taki chyba będzie ok?
http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-n75-audi-1h0906627-vw-1-9-tdi-i6105393781.html

Nie wytrzymałem i poszedłem sprawdzić dokładniej te wężyki, miałeś rację Sony, w 2 miejscach u nasady były pęknięte. Skróciłem je o 2 cm, nałożyłem i poszedłem się przejechać, było lepiej, turbo wcześniej wstawało. Ale to i tak nie jest "to". Moglibyście jeszcze spojrzeć na nowe logi?

DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263365.html
Grupa 003, 008: http://vaglog.pl/log_263361.html

STATYCZNE BS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263364.html
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

werni przepływka lipa
ODPOWIEDZ