silentboy2324 pisze:ale 7 litrów(nie na komputerze tylko na dystrybutorze) to moim zdaniem bujda.
Ja robiłem 2 testy spalania póki co (tankowanie pod korek i notowany przebieg z głównego licznika) i spalanie pokryło się co do 0,1l ze wskazaniem z komputera więc śmiem twierdzić, że w tym samochodzie i silniku 2.3 V5 AGZ komputer pokazuje RZECZYWISTE spalanie z bardzo przyzwoitą dokładnością
Każdy z dwóch testów to było zatankowanie do pełna, wyzerowanie tripa, a następnie przejechanie ok. 350-400km - odczyt tripa i tankowanie pod korek.
Ja póki co jeździłem tylko po mieście i wyszło mi takie spalanie:
Przy średniej z kompa 33km/h średnie spalanie 10,9l/100km (10,92l z tankowania).
Przy średniej z kompa 30km/h średnie spalanie 11,1l/100km (11,19l z tankowania).
Jak widać po średniej jazda 70-80% miasto
Ja jestem zadowolony z takiego spalania.
Pierwsze tankowanie po zakupie to był szok bo wyszło 13,5l/100km, ale to dlatego, że silnik chodził "godzinami" na wolnych obrotach przy zabawie z podłączaniem pod kompa, a później po wymianie rozrządu i wszystkich płynów ustrojowych u mechanika też było sporo "idle" i dużo jeżdżenia na zimnym silniku co w AGZ powoduje drastyczny wzrost spalania jak zresztą w każdym silniku
Z obserwacji spalania chwilowego i rzeczywistego spalania w mieście mojego egzemplarza wydaje mi się, że ok. 7-7,5l/100km jest do osiągnięcia w trasie typu wjazd na autostradę tempomat na 90-110km/h i tak jechać 200km to pewnie taki wynik uda się osiągnąć bez problemu
Ja niestety póki co jeżdżę prawie tylko po mieście i na porządnej trasie jeszcze go nie zlitrażowałem, ale przecież 2.3 V5 nie kupuje się dla oszczędności
Ten silnik nie zapewnia super osiągów, nie jest oszczędny, jest drogi w naprawach, ale:
- fajnie ciągnie z dołu
- PIĘKNIE brzmi
- auto z tym silnikiem jest sporo tańsze od konkurencji o podobnej mocy z racji nietypowości i wad które wymieniłem wyżej
Jestem ciekawy jak będzie ze zużyciem oleju w moim AGZ - jak to u was wygląda?