[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jaguar_master
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 03 cze 2011, 12:24

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Jaguar_master »

wybacz :-D mój błąd.
Gratuluje znalezienia usterki 8-)
s
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: silentboy2324 »

CZytam tak cały temat i chciałbym napisać dla osób szukających informacji o spalaniu, 7 litrów w trasie jest praktycznie wynikiem nie możliwym. Trzeba się liczyć z tym iż auta z tym silnikiem palą od 8l w górę, przy czym górną granice spalania benzyny każdy pozna sam. ale 7 litrów(nie na komputerze tylko na dystrybutorze) to moim zdaniem bujda.
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

silentboy2324 pisze:ale 7 litrów(nie na komputerze tylko na dystrybutorze) to moim zdaniem bujda.


Ja robiłem 2 testy spalania póki co (tankowanie pod korek i notowany przebieg z głównego licznika) i spalanie pokryło się co do 0,1l ze wskazaniem z komputera więc śmiem twierdzić, że w tym samochodzie i silniku 2.3 V5 AGZ komputer pokazuje RZECZYWISTE spalanie z bardzo przyzwoitą dokładnością ;-)
Każdy z dwóch testów to było zatankowanie do pełna, wyzerowanie tripa, a następnie przejechanie ok. 350-400km - odczyt tripa i tankowanie pod korek.

Ja póki co jeździłem tylko po mieście i wyszło mi takie spalanie:

Przy średniej z kompa 33km/h średnie spalanie 10,9l/100km (10,92l z tankowania).
Przy średniej z kompa 30km/h średnie spalanie 11,1l/100km (11,19l z tankowania).

Jak widać po średniej jazda 70-80% miasto :-) Ja jestem zadowolony z takiego spalania.

Pierwsze tankowanie po zakupie to był szok bo wyszło 13,5l/100km, ale to dlatego, że silnik chodził "godzinami" na wolnych obrotach przy zabawie z podłączaniem pod kompa, a później po wymianie rozrządu i wszystkich płynów ustrojowych u mechanika też było sporo "idle" i dużo jeżdżenia na zimnym silniku co w AGZ powoduje drastyczny wzrost spalania jak zresztą w każdym silniku :roll:

Z obserwacji spalania chwilowego i rzeczywistego spalania w mieście mojego egzemplarza wydaje mi się, że ok. 7-7,5l/100km jest do osiągnięcia w trasie typu wjazd na autostradę tempomat na 90-110km/h i tak jechać 200km to pewnie taki wynik uda się osiągnąć bez problemu ;-)

Ja niestety póki co jeżdżę prawie tylko po mieście i na porządnej trasie jeszcze go nie zlitrażowałem, ale przecież 2.3 V5 nie kupuje się dla oszczędności :lol:

Ten silnik nie zapewnia super osiągów, nie jest oszczędny, jest drogi w naprawach, ale:

- fajnie ciągnie z dołu
- PIĘKNIE brzmi :lol:
- auto z tym silnikiem jest sporo tańsze od konkurencji o podobnej mocy z racji nietypowości i wad które wymieniłem wyżej

Jestem ciekawy jak będzie ze zużyciem oleju w moim AGZ - jak to u was wygląda?
s
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: silentboy2324 »

Ciągnie olej, mówią ze może do 1l na 1000km dochodzić ale jeszcze z takim spalaniem oleju się nie spotkałem. A jak dla kolegi przy 110km/h pali 7l to naprawdę zazdroszczę.
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

silentboy2324 pisze:Ciągnie olej, mówią ze może do 1l na 1000km dochodzić ale jeszcze z takim spalaniem oleju się nie spotkałem


Nie chodzi mi o historie z instrukcji obsługi, że może 1l/1000km bo to dupochron producenta i żaden zdrowy silnik tyle oleju nie pali... ;-)
1-1,5l / 10 000km to maksimum co powinien spalić, a ja pytam ile z autopsji kolegom pali.
Wersja 150KM AGZ nie powinna za dużo pić oleju bo ma 2 zawory na cylinder, a zdecydowanie więcej oleju piją silniki z 4 zaworami na cylinder.

Ja nigdzie nie napisałem, że mi pali przy 110km/h 7l jeśli to było do mnie.
Napisałem, ze 7-7,5l pewnie da się osiągnąć na tempomacie na prostej drodze przy prędkościach rzędu 90-110km/h, ale nie wiem jeszcze dokładnie w jakich warunkach bo nie miałem okazji tego sprawdzić.
s
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: silentboy2324 »

spajdi pisze:


Z obserwacji spalania chwilowego i rzeczywistego spalania w mieście mojego egzemplarza wydaje mi się, że ok. 7-7,5l/100km jest do osiągnięcia w trasie typu wjazd na autostradę tempomat na 90-110km/h i tak jechać 200km to pewnie taki wynik uda się osiągnąć bez problemu ;-)

Z tego zrozumiałem, żę to Tobie tyle pali, jeśli się pomyliłem to przepraszam.
A co do spalania oleju, mi na 10000 spalił ponad 1l, lecz pierwsze kilometry, czy też setki kilometrów była zabawa autem i sprawdzanie jego możliwości, więc taki wynik spalania oleju mnie nie dziwi.
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

No to spalanie oleju powiedziałbym w "normie" dzisiejsze nowe samochody potrafią czasami tyle wypić, a nasze mają już swoje lata :-)

Ja aktualnie mam Motula X-Clean 5W30, ale pod koniec wiosny wleję X-Cess 5W40 czyli prawdziwy syntetyk, a nie hydrokrak i takim już będę zalewał cały czas ew. Millers XFS 5W40 ;-)
s
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: silentboy2324 »

Zostało mi 2500km do zmiany oleju i też się zastanawiam co zalać, Teraz jade na jakimś Castrolu 10w40, Coś polecacie?
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

Motul X-Cess 5W40, Millers XFS 5W40 i nie słuchaj mitów z czasów poloneza, że jak miałeś 10W40 to nie możesz teraz wlać 5W40...

Filtr oleju Knecht/Mann ostatecznie Bosch.
s
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: silentboy2324 »

No też z tą gęstością się zastanawiałem, u mnie na budziku już 220 000 więc czy taki olej 5w40 by dalej zdawał egzamin, bo na tym to się nie znam
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
ODPOWIEDZ