[ALL] Tuning TDI

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kuba88w »

sagon, ile kosztuje taka przeróbka? może być na Priv.
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

Przeróbka pompy to koszt zakupu dawcy z reni dti+ robocizna z wymianą uszczelnień,ewentualnie przeróbka we własnym zakresie.Podstawowa przeróbka,czyli zmiana sekcji tłocząco-roździelającej(tłokoroździelacza),tymingu,odpowiednich zaworków nie licząc zakupu pompy u mnie to około 200 zeta bez uszczelnień,te kupuje klient.
Zmienia się wszystko to,co niezbędne,biorąc odpowiednie graty z pompy dawcy.Pompy tak jedną,jak drugą rozbiera się na części 1wsze weryfikując stan poszczególnych podzespołów,do hybrydy wrzuca się zawsze części w lepszym stanie.
Trzeba to wszystko poskładać do kupy na nowych uszczelnieniach i pobawić się z ciśnieniem paliwa.Ciśnienie paliwa w pompie ma duży wpływ na wysterowanie kąta wtrysku.Przy przeróbce pompy trzeba zawsze pogrzebać przy ciśnieniu,żeby nie było problemów w odpowiednim wyprzedzeniem kąta.We wczesnej fazie przeróbek pomp problem ten był zmorą.Żadna pompa nie trzymała górą kąta wtrysku.Ale udało mi się z tym uporać i dzięki temu można się cieszyć z posiadania pełnowartościowych hybrydowych 11tek.

Zmieniając sekcję na 11tkę+kilka innych pierdół mamy na fali de 110,ori z pomy 10tki hybrydę,która jest słabsza od ori 107j o niecałe 10 koni.
Zakładając do hybrydy sterownik pompy z dti hdk 248 mamy już prawie to samo,co w 107j,a dorzucając falę de 143 już lepiej,jak w przypadku 107j.

Dokonując pewnej modyfikacji można z ori 10tki wycisnąć tyle,ile leją 107j.A w przypadku hybrydowej 11tki uzyskać wydatek 12tki.Moja pompa leje właśnie tyle,ile wlewa 12tka.W teście u pompiarza wlała 160cm,podczas gdy ori 107j wlewa około 115cm,a seryjna 10tka wlewa około 95cm.

Ale taka przeróbka pompy,to już dodatkowe 300-400 zeta.

Osobiście radzę brać się za przeróbki we własnym zakresie,to nic skomplikowanego,a można zaoszczędzić kilka pln-ów.
Ja nie jestem za bardzo czasowy,więc może to trochę potrwać.Służę wszystkim niezbędną pomocą i wiedzą w zakresie podstawowej przeróbki.
Polecam temat

http://forum.vw-passat.pl/threads/96185-Zmiana-tlokorozdzielacza-10-gt-11mm
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

sagon pisze:Dokonując pewnej modyfikacji można z ori 10tki wycisnąć tyle,ile leją 107j.

Tzn.? Masz na myśli wymianę tłokorozdzielacza czy coś innego?
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

kornat, to już zostaje tajemnicą ale pisałem,że z 10tki,więc tłok zostaje 10tka ;-) .
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

To zostaje fala bądź nastawnik ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Tuning TDI

Post autor: szymekgd »

sagon, pisales tez gdzies o wplywie zaworkow nurnikowych w tlokorozdzielaczu, dodasz krotkie info do postu z opisem przerobki?
Michal
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

kornat pisze:To zostaje fala bądź nastawnik ;)


Kombinuj,może Ci się uda trafić we właściwy mod.Mnie to zajęło z rok czasu i kilka'naście rozebranych i porównanych w tym czasie pomp.
szymekgd, zaworki nurnikowe najlepsze ma pompa 107j,najlepsze,bo z najcieńszymi otworkami wyjściowymi.A im cieńsze otworki,tym większe ciśnienie paliwa na wyjściu z zaworka nurnikowego.
Dodatkowym atutem tych zaworków jest taka sama średnica wyjścia,jak średnica przewodu paliwowego.
Czyli mamy proporcję 1:1,a to przy wysokich rpm skutkuje znikomymi stratami w ilości tłoczonego paliwa.
Prosty przykład,przelewając z większego w mniejsze w pewnym momencie zaczną się problemy z podaniem całej zamierzanej ilości,bo zwyczajnie paliwo nie będzie się mieściło i cześć trafi na kanał przelewowy w tłokoroździelaczu.A to skutkuje stratami w dawce.
Stosując nurniki z pomy 107j niwelujemy takie straty do minimum.Dodatkowo wzrasta nam,jak już pisałem ciśnienie tłoczonego paliwa,a to już samo w sobie daje same plusy.
Połączenie tego z ciśnieniami otwarcia 300+ zyskujemy mniejsze zadymienie,lepsze spalanie i większą moc.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
K
Kaspoll1988
Forumowicz
Posty: 1933
Rejestracja: 21 cze 2010, 16:52
Auto: Seat Leon 1P
Model: 2.0 TDI
Lokalizacja: Dobczyce

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Kaspoll1988 »

sagon, Ty masz auto zmodzone mechanicznie? ciekaw jestem jak to jedzie.
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Olsztyn-LW

[ALL] Tuning TDI

Post autor: rafrut6 »

Patrzac po podpisie jest ponad 200. Tylko Sagon chyba nie ma Toledo ;)
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

Coś wam pokarzę,toledo kolegi z forum na modzonej 10tce o wydajności ori 11tki,230tkch,SMICU,wałku sdi,turbinie bv 43/43A,czyli brd z kołem od caha na 1.15 bara


http://www.youtube.com/watch?v=FSp6XvHx41w&feature=youtu.be

Takie czasy kręcą vp-ki robione na 200/400,a pamiętajmy,że tutaj siedzi 10tka,tylko modzona.
Teraz pytanie,jakby to jechało na modzonej 11tce i ciśnieniu 1.6 bara z fmiciem?
Powiedzmy,że mój jedzie podobnie do tego,co byłoby w tym toledo na większej pompie:mrgreen:.

Tutaj taki asz na 210 koni,tak dla porównania z tym toledo kolegi na tej 10tce.

https://www.youtube.com/watch?v=udyX5C36h1o&feature=c4-overview&list=UUdyQS5D0uzwY9Agx78j2ZiA
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
ODPOWIEDZ