Przeróbka pompy to koszt zakupu dawcy z reni dti+ robocizna z wymianą uszczelnień,ewentualnie przeróbka we własnym zakresie.Podstawowa przeróbka,czyli zmiana sekcji tłocząco-roździelającej(tłokoroździelacza),tymingu,odpowiednich zaworków nie licząc zakupu pompy u mnie to około 200 zeta bez uszczelnień,te kupuje klient.
Zmienia się wszystko to,co niezbędne,biorąc odpowiednie graty z pompy dawcy.Pompy tak jedną,jak drugą rozbiera się na części 1wsze weryfikując stan poszczególnych podzespołów,do hybrydy wrzuca się zawsze części w lepszym stanie.
Trzeba to wszystko poskładać do kupy na nowych uszczelnieniach i pobawić się z ciśnieniem paliwa.Ciśnienie paliwa w pompie ma duży wpływ na wysterowanie kąta wtrysku.Przy przeróbce pompy trzeba zawsze pogrzebać przy ciśnieniu,żeby nie było problemów w odpowiednim wyprzedzeniem kąta.We wczesnej fazie przeróbek pomp problem ten był zmorą.Żadna pompa nie trzymała górą kąta wtrysku.Ale udało mi się z tym uporać i dzięki temu można się cieszyć z posiadania pełnowartościowych hybrydowych 11tek.
Zmieniając sekcję na 11tkę+kilka innych pierdół mamy na fali de 110,ori z pomy 10tki hybrydę,która jest słabsza od ori 107j o niecałe 10 koni.
Zakładając do hybrydy sterownik pompy z dti hdk 248 mamy już prawie to samo,co w 107j,a dorzucając falę de 143 już lepiej,jak w przypadku 107j.
Dokonując pewnej modyfikacji można z ori 10tki wycisnąć tyle,ile leją 107j.A w przypadku hybrydowej 11tki uzyskać wydatek 12tki.Moja pompa leje właśnie tyle,ile wlewa 12tka.W teście u pompiarza wlała 160cm,podczas gdy ori 107j wlewa około 115cm,a seryjna 10tka wlewa około 95cm.
Ale taka przeróbka pompy,to już dodatkowe 300-400 zeta.
Osobiście radzę brać się za przeróbki we własnym zakresie,to nic skomplikowanego,a można zaoszczędzić kilka pln-ów.
Ja nie jestem za bardzo czasowy,więc może to trochę potrwać.Służę wszystkim niezbędną pomocą i wiedzą w zakresie podstawowej przeróbki.
Polecam temat
http://forum.vw-passat.pl/threads/96185-Zmiana-tlokorozdzielacza-10-gt-11mm
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.