[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ghul17 »

grucha jest przykrecona do turbo na 3 srubkach m10 i co wazne monza gruche wykrecić bez sciagania turbiny z auta. (troche problem robi tylko mała zawleczka która trzyma ciegno gruchy do łopatek) ogolnie kanał uprosci robote

Pierw zaczął bym od ściagniecia wezyka z n75 ten co idze do gruchy turbiny włożyć do ust i ciągnąć powietrze(zasysac) i obserwować ile geometria sie rusza o ile wogole sie rusza.

moj tolek tez miał wielkie przeładowanie nawet na postoju turbo duzo ładowało i nikt nie wiedział o co loto a okazało sie że tolek z zagranicy przyjechał ze ŹLE ZŁOŻONĄ turbina (tak da sie to zrobić)

zacznij samemu działać a duzo sie dowiesz :-)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

ghul17 pisze:moj tolek tez miał wielkie przeładowanie nawet na postoju turbo duzo ładowało i nikt nie wiedział o co loto a okazało sie że tolek z zagranicy przyjechał ze ŹLE ZŁOŻONĄ turbina (tak da sie to zrobić)


Odwrotnie założony pierścień od VNT? :)
k
krzysiek1606
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 04 sty 2015, 17:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: nasielsk

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: krzysiek1606 »

vwir pisze:
ghul17 pisze:moj tolek tez miał wielkie przeładowanie nawet na postoju turbo duzo ładowało i nikt nie wiedział o co loto a okazało sie że tolek z zagranicy przyjechał ze ŹLE ZŁOŻONĄ turbina (tak da sie to zrobić)


Odwrotnie założony pierścień od VNT? :)

nie w kazdej turbinie ma to znaczenie sa turba gt1749v i w nich jest to obojetne jak zalozy sie pierscien a w tych autach 90 procent winowajca jest zardzewiala grucha
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ghul17 »

vwir : Odwrotnie założony pierścień od VNT?

Dokładnie to miałem na mysli. :-) koles skasował mnie za tą diagnoze 400zł bo auto u niego stało 2 dni i cały czas szukał. pierw obstawiał żle ustawionego virusa ze jakis paprok źle ustawił doładowanie.ale program był fabryczny. wkoncu wyciagnał i rozkrecił turbo i znalazł przyczyne chwała mu za to ...... bo problem z trybem awaryjnym został zażegnany.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Panowie dajcie spokój z tą gruchą, bo widać po logu statycznym, że cięgno pracuje bardzo ładnie :) Wężyki po mojemu też są w porządku. Gdyby były dziurawe etc. to łapałoby niedoładowanie zamiast przeładowania.

Ja w Twoim przypadku futrosky obstawiałbym bardziej na problem z samą turbiną lub źle podłączonymi wężykami.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

sony, dzieki. Wreszcie odpisal ktos kto ma pojecie :) bo znajomy co robil logi tez mowil ze do czyszczenia ale dla pewnosci wstawilem tu po czym inni koledzy szukaja bledow w gruszce czy cos, a po logach chyba to turbina.

panowie, za 200zl gosc powiedzial mi ze wyczysci turbo na samochodzie. Na czym to polega i czy oplaca sie to robic ? Mowil ze z rok na pewno pojezdzi. Jest to oplacalne ? Na czym polega czyszczenia na samochodzie ?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: irocket »

Nie wiem jak on chce to dokładnie wyczyścić bez zdejmowania.
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Dokładnie nie wyczyścisz. Podejrzewam, że gość tylko wstrzyknie naftę od strony wydechowej, porusza sztangą i tyle. To jest dobra metoda, zeby potwierdzić, że to faktycznie problem z turbiną. Ale jeździć tak przez rok i czekać, aż w czasie wyprzedzania auto znowu wejdzie w tryb awaryjny to jakaś masakra. Przecież wyjęcie turbiny to ze 2 godziny roboty. Mniej niż pisanie na forum i gdybanie, co to może być.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

chodzi o to ze chce zeby mi ktos napisal w prawie 100% tak jak sony ze to wina turbiny. Wtedy powiem mechanikowi konkretnie ze czyszczenie i tyle a nie diagnoza i wymiany jakis ***ol jak to wiadomo ze to turbina. A oni za wszystko podliczaja.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Turbine i tak wyciągasz razem z gruchą i tak. Jeśli regenerujesz turbinę to tak czy inaczej wypada później ustawić gruchę. Jeśli chodziła dobrze i tylko czyścisz turbinę to można zostawić stare ustawienie gruszki. Ale z tego co rozumiem to u Ciebie nigdy nie było dobrze, więc nie wiadomo, czy w ogóle gruszka jest dobrze ustawiona. W turbinie VNT gruszka stanowi niemalże jedną część z turbiną i diagnozuje się je razem. A sztukowanie na zasadzie byle tylko jak najniższym kosztem na chwilę to naprawdę nie ma sensu i za chwilę będziesz znowu robił. No ale jak kto woli - w końcu Twoja kasa i Twoje auto.
ODPOWIEDZ