[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
A
Artixxxx
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2011, 05:26

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Artixxxx »

To i ja żeby nie było że zaczynam nowy temat . ASV silnik 340 tys przelatane dwa dni temu dałem do czyszczenia turbawke bo sam nie dałem rady jej rozpołowić tylko "koras" zepsułem .zrobili chłopaki(nowy korpus czyszczenie vnt czyszczenie kolektora bo jest połączona, osobiście wyczyszczony kolektor dolotowy i egr przy okazji ,nowy olej i filtry ) dałem nową gruszkę ( tak była regulowana ) ps jak wyciągłem stara to rozpadła się w rękach prawie, geometria zacinała na gruszce wyciągniętej wiec bez podciśnienia. Problem kiedyś się pojawiał z przeładowaniem .przed czyszczeniem wracałem 200 km po autostradzie gasząc auto po gwałtownym depnięciu bo nie szlo jechać . Po czyszczeniu ten sam błąd ...przeładowanie . prawie wszystkie wężyki podciśnienia nowe . Jak ktoś zna problem to piszcie. Macie namiar na fachowca to jestem w tygodniu w warszawie a w weekendy okolice konina , ewentualnie toruń. Moze bedzie okazja sie spotkać i pojeździc .... do 120 i 2500 obr.. :-/
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Zawór N75.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Sztanga źle wyregulowana po wymianie gruchy?
Michal
A
Artixxxx
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2011, 05:26

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Artixxxx »

Sztanga nowa . Podobno regulował bo nie kazał majstrować :-D . Na starej ten sam temat . A jak sprawdzić ten zaworek i który z nich to ten właściwy bo tam są ze dwa :P albo i trzy. A tak ps .średnica wężyków ma znaczenie ? Bo ja na 4mm założyłem 3 bo mam takie silikonowe Przewód
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ghul17 »

wazne zeby były szczelne tylko te węże.

nr 1 to zawór n75 http://obrazki.elektroda.net/77_1224056590.jpg sprawdzić hmm podmienic z egerem ten co jest z lewej strony na foto. ogolnie po odpaleniu zaciaga ci grucha geometrie?
A
Artixxxx
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2011, 05:26

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Artixxxx »

Zaciąga i trzyma nawet po zgaszeniu . Ale nie wiem jak długo
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Zawór N75 nie należy podmienić z EGR tylko z zaworem N18, który jest obok i steruje pracą EGR :P

Ewentualnie można spróbować przeczyścić N75, manual jest na forum w dziale DIY.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Artixxxx pisze:Podobno regulował bo nie kazał majstrować :-D


I tak wyregulował,że przeładowuje?
Michal
A
Artixxxx
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2011, 05:26

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Artixxxx »

Kurde nadal nie mam czasu i możliwości podmiany zaworków a bardzo by było miło żeby to było to :). Czy to czyszczenie ma sens czy tylko na tydzień da rade i klops?Lubie przy nim grzebać ale poprawiać to samo już nie bardzo :)po ściągnięciu tego kapturka nie straci szczelności? Jak będzie trzeba to zamówię nowy ale tak na ryzyk to już nie ... czyszczenie gruszka wężyki oleje i filtry dość mnie wydoiły . Powiecie oddaj do mechera jak nie umiesz czegoś...nie ma mowy uczę się na błędach ,zajmie to dużo czasu i jazdy komunikacją ale coś się może kiedyś komuś doradzi z własnego doświadczenia :-?
szymekgd pisze:I tak wyregulował,że przeładowuje?

Zakładzik dość nowy w okolicy(może z 2 lata) ale podobno gość wie co robi na dobrym sprzęcie w sterylnych warunkach i w przyzwoitej cenie . Ale nie mam jak sprawdzić bo nie mam wakumetru a vagiem w vcds lite chyba się nie da albo nie potrafię. A mam wind..7 i zwykły vag com słabo współpracuje.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Artixxxx, ja czyściłem swój zawór N75 ponad 4 lata temu i śmiga do dziś.
Nikt Ci jednak nie powie jak długo Twój podziała, bo jest to uzależnione od jego obecnego stanu.

Tutaj masz wątek jak wyczyścić N75 i tam znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytania: viewtopic.php?t=2853
ODPOWIEDZ