koledzy mam pytanko gdzie znajduje sie przekaznik swiec zarowych seat toledo 1.9 tdi 110 bo mam malutki problem z odpalaniem podczas mrozow z tamtego roku jeszcze czytalem opis uzytkownikow i najpierw sprubuje odlaczyc czujnik
kolego przekaźnik od swiec jest pod kierownica, ale jak go wyjmiesz to nie odpalisz w ogóle auta, przerabiałem to kiedyś. (Pojechałem wymieniać opny i jak zgasiłem to już nie chciał odpalić i winny okazał się przekaźnik, objawiało się to nie zapalaniem w ogóle kontrolki świec). Ale odnośnie odpalania na mrozie to mojemu Tolkowi tez to opornie szło i wszystko było ok swiece akumulator, prąd ładowania a i tak miał wielkie problemy, okazało się że winny był rozrusznik który nie miał siły kręcic, jak wrócił z naprawy auto kręciło jak głupie a owego rozrusznika nie było slychac tak cicho chodził.
Witam. Sprawa jest tego typu że miałem te samo objawy co koledzy. Silnik ciężko odpala i czasami się zdarza że przez do 5 sekund trzęsie silnikiem jak by miał wyskoczyć a potem się uspokaja. Sprawdziłem napięcie na aku i było 12,7 V. Patrze na świece i nie grzeją 2. Więc wymieniłem świece. I zobaczymy rano jak zapali bo całonocnym staniu ale... Gdy już ciężko zapali i zaraz go zgasze i znowu odpale to strzał i pali. Gadałem z dobrym mechanikiem i mówił że sprawa wygląda tak że przy rozrządzie mogli się pomylić o jeden ząbek i w lato przy ciepłach będzie palił a jak temp spadnie to już będzie ciężko, mówił też od puszczeniu białego dumu przy odpaleniu i że to może być rozrząd. Patrze dzisiaj bo samochód stał 3 dni nie odpalany bo ładowałem aku a potem świece zmieniłem i dzsiaj pale po wymianie świec i rzeczywiście puścił białego dyma przy zapaleniu a potem już go nie było. Czy to może być wina rozrządu ? Czy może też wina rurki która idzie od filtra paliwa która trzyma paliwo. Nie ta przezroczysta tylko ta druga, że nie trzyma paliwa.
Na początku cięzko zapala, ale jak po zapaleniu go odrazu zgaszę i od nowa zapale to strzał i pali.
Miał już ktoś ten problem ?
To zależy co mają na myśli, jak jest źle ustawiony rozrząd to chodzi o przeskok na kole o ząbek. Mogli po prostu dobrze rozrząd ustawić tylko nie ustawili kąta wtrysku, którym się ustawia na kole zębatym pompy.