Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Toledo II generacji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kuri22
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 16 mar 2012, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 8V AKL
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: Kuri22 »

danieldeni20 pisze:1.6 nie jest mułem ale tylko 16V bo 8v to tylko na zakupy ;]


To ciekawe bo mój "mułowaty na zakupy" nie jednemu kozakowi pokazał że jego miejsce jest na prawym pasie ... <zygi>
danieldeni20 pisze:1.6 jest mułowaty i tyle o ;] Seryjny polonez 1.4 (103KM)by go wciągnął


"na nic koni kupa jak kierowca d..." .... :-P
“Z jaką maksymalną prędkością można przejechać ten zakręt? Z każdą…” (Sobiesław Zasada)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: Kitaj »

Kuri22 pisze:danieldeni20 napisał/a:
1.6 nie jest mułem ale tylko 16V bo 8v to tylko na zakupy ;]

:509:

Jak ja kocham fachowe podejście do tematu....
Jakbyś chciał wiedzieć to te silniki różnią sie rozłożeniem momentu.
8 mają mocny dół a 16 góre i tyle :-P

Dołożenie drugiej pary zaworów to coś jakby założyć sportowe wałki rozrządu ;-)

[ Dodano: 2012-10-08, 00:56 ]
Kuri22 pisze:"na nic koni kupa jak kierowca d..." .... :-P


Co najbardziej lubie oglądać w programie "Wydaje ci się że umiesz jeździć" Przyjedzie jakiś typ camaro czy nowym bmw i tylko obraca sie wkoło a drugi przyjedzie maluchem czy jakąś corsą i da taki popis że szczena opada :-P
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
d
danieldeni20
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2012, 21:41

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: danieldeni20 »

Kuri22 pisze:
danieldeni20 pisze:1.6 nie jest mułem ale tylko 16V bo 8v to tylko na zakupy ;]


To ciekawe bo mój "mułowaty na zakupy" nie jednemu kozakowi pokazał że jego miejsce jest na prawym pasie ... <zygi>
danieldeni20 pisze:1.6 jest mułowaty i tyle o ;] Seryjny polonez 1.4 (103KM)by go wciągnął


"na nic koni kupa jak kierowca d..." .... :-P


wierz mi, że większość kierowców poloneza z K16 potrafi jeździć znacznie lepiej niż nie jeden w plastiku ;]

Haha, widzę uraziłem wszystkich z 1.6 ;S Proszę tylko o wypowiedzi na temat 1.8 i 2.3 ;]
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: marek_igor »

kurde tyle głosów na temat które lepiej jedzie, ale bez obrazy, jeżdziłem ostatnio Paskiem B5FL 2.0 benz i wrażenia....żadne... to jedzie jak zdrowe TDI 110KM :-/ a pali 2razy tyle....
Jeśli bym miał kupić benzynę to bym napewno gazował, ale byłby to silnik z turbo albo 5cyl.
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: mariusz88 »

koledzy a ja powiem tak, mam 3 braci , jeden ma audi a4 1,8 125KM ( benzyna ), drugi a4 1,6 8v chyba 101? KM( benzyna ), a trzeci ma astrę F 1,4 16V 90 KM (gaz), naturalnie 1,8 jeździ sporo żwawiej od 1,6 choć 1,6 w zupełności wystarcza do normalnej eksploatacji, opel z mocą 90 koni bez problemów daje radę z 1,6 ale brakuje mu troszkę mocy względem 1,8 , pozostaje jeszcze jedna kwestia, rozrząd do 1,8 kosztował około 450 zł a do 1,6 chyba max 200 (obydwaj kupowali zestawy z INA, Contitech) także różnica w kosztach jest widoczna już na samym początku, spalanie pomiędzy 1,6 a 1,8 to około 2L na 100km audi 1,6 około 6,5-7 a 1,8 8,5-9 obydwa w cyklu mieszanym, opelek około 8 gazu na 100 (tak na marginesie), więc musisz się kolego zastanowić czego potrzebujesz a najłatwiej podjąć decyzję jak na własnej za przeproszeniem dupie poczujesz jak jeździ auto z każdym z tych silników, co do tego "nie urobię na paliwo" to nie ma obaw, tak jak pisałem 2,3 V5 170 KM spali Ci w cyklu mieszanym około 10 Pb i 11-12 LPG ;-)
marek_igor, nie wiem o jakim silniku 2.0 mówisz ale jeżeli w pasku jest ten sam motor co w borach to trzeba im przyznać że to konstrukcja dość już leciwa i paliwożerna (miałem okazję jeździć borą 2,0 1xx KM i nijak miało się spalanie do osiągów)
Ostatnio zmieniony 08 paź 2012, 12:37 przez mariusz88, łącznie zmieniany 1 raz.
s
suhhar

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: suhhar »

moja kobita ma 1.6 16v 2001 rok i ostatnio po miescie zrobiła na 11 litrach rowno 100 km ;) także nie piszcie mi ze to mało pali ;P w trasie 8. Lepiej było dołozyc 1tys i kupic 1.9tdi ;)
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: mariusz88 »

jak moja druga połówka jeździ autem to też nagle zaczyna więcej palić a wcale nie jeździ jakoś tam dynamicznie, po prostu tak dobiera biegi i co zrobić :P jak człowiek chce piwko wypić będąc u rodziny/znajomych to lepiej nie pouczać bo potem kobita będzie piła piwko a nam zostanie oblizywanie ślinki:P hehe
Awatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 28 kwie 2012, 19:21

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: CandyCane »

suhhar pisze:moja kobita ma 1.6 16v 2001 rok i ostatnio po miescie zrobiła na 11 litrach rowno 100 km ;) także nie piszcie mi ze to mało pali ;P w trasie 8. Lepiej było dołozyc 1tys i kupic 1.9tdi ;)


Przedstaw jej może 3jke, 4rke i najlepiej o 5tce nie zapomnij ;-) , bo czasami wskazówka w czerwone pole zagląda podczas wyprzedzania i 7 litrów na spokojnie w cyklu mieszanym.
Tak jak mówiłem, ostatnio zauważyłem że mój lubi wysokie obroty i wcale się to jakoś specjalnie na spalaniu nie odbija.
Za mało "testo-kilometrów" jeszcze zrobiłem, może u kogoś podobne objawy :-P
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: marek_igor »

mariusz88, Silnik o którym mówię ma 131 KM i wcale nie jest taki stary, bo młodszy niż wszystkie powyżej opisywane. Poprzednie wersje owszem, miały 115KM ale , passat po lifcie już miał nowszą i mocniejszą konstrukcję.
W Borach go nie było, czyli jeździłeś tym starszym 115KM
d
danieldeni20
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2012, 21:41

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: danieldeni20 »

mariusz88 pisze:koledzy a ja powiem tak, mam 3 braci , jeden ma audi a4 1,8 125KM ( benzyna ), drugi a4 1,6 8v chyba 101? KM( benzyna ), a trzeci ma astrę F 1,4 16V 90 KM (gaz), naturalnie 1,8 jeździ sporo żwawiej od 1,6 choć 1,6 w zupełności wystarcza do normalnej eksploatacji, opel z mocą 90 koni bez problemów daje radę z 1,6 ale brakuje mu troszkę mocy względem 1,8 , pozostaje jeszcze jedna kwestia, rozrząd do 1,8 kosztował około 450 zł a do 1,6 chyba max 200 (obydwaj kupowali zestawy z INA, Contitech) także różnica w kosztach jest widoczna już na samym początku, spalanie pomiędzy 1,6 a 1,8 to około 2L na 100km audi 1,6 około 6,5-7 a 1,8 8,5-9 obydwa w cyklu mieszanym, opelek około 8 gazu na 100 (tak na marginesie), więc musisz się kolego zastanowić czego potrzebujesz a najłatwiej podjąć decyzję jak na własnej za przeproszeniem d**** poczujesz jak jeździ auto z każdym z tych silników, co do tego "nie urobię na paliwo" to nie ma obaw, tak jak pisałem 2,3 V5 170 KM spali Ci w cyklu mieszanym około 10 Pb i 11-12 LPG ;-)
marek_igor, nie wiem o jakim silniku 2.0 mówisz ale jeżeli w pasku jest ten sam motor co w borach to trzeba im przyznać że to konstrukcja dość już leciwa i paliwożerna (miałem okazję jeździć borą 2,0 1xx KM i nijak miało się spalanie do osiągów)


hmm porównanie 1.8 20zaworowej do 1.4 16 to dobre porównanie tylko oba przypadki mają 4 cylindry. Przy 2.3 mamy 5 <devil> więc zupełnie inna konstrukcja silnika ;/ Spalanie 12l pewnie troszeczkę przesadzone bo przy deptaniu i z 20 wciągnie tylko nikt nie chce tego przyznać ;/ Różnica mocy spora bo 170 koni to już trochę tego jest :D Oszczędność przy eksploatacji większa bo rozrząd w 1.8 450zł ktoś pisał a 2.3 ma łańcuszek. Założenie gazu do Vr5 jest droższe chociażby dlatego że jest jeden gar więcej i jet to trochę bardziej skomplikowane. Dwa VR5 nie bardzo lubi gaz bo często ludzie mają problemy a to falowanie obrotów a to przerywanie/szarpanie.1.8 jest znowuż sprawdzoną jednostką. Nie mam nikogo kto miał z nimi styczność a 1M jest jedno w mojej miejscowości ale to diesel 90 które mnie nie interesują.
ODPOWIEDZ