koledzy a ja powiem tak, mam 3 braci , jeden ma audi a4 1,8 125KM ( benzyna ), drugi a4 1,6 8v chyba 101? KM( benzyna ), a trzeci ma astrę F 1,4 16V 90 KM (gaz), naturalnie 1,8 jeździ sporo żwawiej od 1,6 choć 1,6 w zupełności wystarcza do normalnej eksploatacji, opel z mocą 90 koni bez problemów daje radę z 1,6 ale brakuje mu troszkę mocy względem 1,8 , pozostaje jeszcze jedna kwestia, rozrząd do 1,8 kosztował około 450 zł a do 1,6 chyba max 200 (obydwaj kupowali zestawy z INA, Contitech) także różnica w kosztach jest widoczna już na samym początku, spalanie pomiędzy 1,6 a 1,8 to około 2L na 100km audi 1,6 około 6,5-7 a 1,8 8,5-9 obydwa w cyklu mieszanym, opelek około 8 gazu na 100 (tak na marginesie), więc musisz się kolego zastanowić czego potrzebujesz a najłatwiej podjąć decyzję jak na własnej za przeproszeniem dupie poczujesz jak jeździ auto z każdym z tych silników, co do tego "nie urobię na paliwo" to nie ma obaw, tak jak pisałem 2,3 V5 170 KM spali Ci w cyklu mieszanym około 10 Pb i 11-12 LPG
marek_igor, nie wiem o jakim silniku 2.0 mówisz ale jeżeli w pasku jest ten sam motor co w borach to trzeba im przyznać że to konstrukcja dość już leciwa i paliwożerna (miałem okazję jeździć borą 2,0 1xx KM i nijak miało się spalanie do osiągów)