Witam. Mam następujący problem: gdy mam włączony nawiew (bez klimatyzacji) zaczynają parować szyby. Począwszy od tylniej, następnie u pasażerów z tyłu po czym z przodu. Przednia szyba nie paruje, jedynie przy rogach. Gdy włączę klimatyzację to w ciągu kilkudziesięciu sekund problem znika, ani grama pary na żadnej szybie. I tu jest problem bo to zjawisko mnie bardzo dziwi. Jeśli chodzi o filtr kabinowy to został on wymieniony i nastąpiła delikatna poprawa, a mianowicie przednia szyba nie paruje aż tak bardzo. Woda do kabiny raczej mi się nie leje, nie zauważyłem żadnych oznak wilgoci na tapicerce czy dywanikach. Czytałem coś o możliwości zapchania się kanałów wentylacji czy też ich odpływów. Gdzie znajdują się takie odpływy? Posiada ktoś może schemat kanałów wentylacyjnych? Czy może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego parowania?
Za wszystkie udzielone odpowiedzi serdecznie dziękuję.
Odpływ jest w ścianie grodziowej, od strony silnika dobrze go widać po uchyleniu nacięcia w srebrnej osłonie termicznej. Masz tam nacięcia w kształcie litery U i pod jednym z nich jest odpływ z klimy. Ale gdybyś miał zatkany odpływ klimatyzacji to też miałbyś wodę na dywanikach. Generalnie możesz odczepić plastiki na jednym z progów, uchylić do góry tapicerkę i sprawdź, czy na 100% nie ma tam wilgoci. Tam jest taka gruba mata wygłuszająca i ona potrafi wchłonąć duuuużo wody.
Sprawdz jeszczę czy działa Ci silniczek klapki obiegu wewnętrznego który jest przy dmuchawie i czy klapka pod filtrem kabinowym i pod schowkiem jest w odpowiednim położeniu i czy działa prawidłowo.
misiekbig pisze:Sprawdz jeszczę czy działa Ci silniczek klapki obiegu wewnętrznego który jest przy dmuchawie i czy klapka pod filtrem kabinowym i pod schowkiem jest w odpowiednim położeniu i czy działa prawidłowo.
Przepraszam, że odpisuję z takim opóźnieniem w moim przypadku przyczyną parowania była zamknięta klapka obiegu wewnętrznego. Klapka w ogóle nie reagowała na przełącznik (obieg wewnętrzny/zewnętrzny). Wprawdzie słychać było silniczek ale tak jakby coś go blokowało i nie mógł wrócić na swoje miejsce. Zdjąłem schowek od strony pasażera i z prawej strony ręcznie cofnąłem cięgło, które odpowiada za ruch klapki. Po naciśnięciu przycisku obiegu, silniczek zadziałał i zamknął klapkę, jednak nie potrafił jej z powrotem otworzyć. Tak jakby przesuwał się za daleko i nie mógł się już cofnąć z tej pozycji. Ostatecznie rozpiąłem cięgło od silniczka i pozostawiłem klapkę w pozycji otwartej na stałe. Jeżdżę tak już pół roku i rozwiązanie się sprawdza
A więc tak jak pisałem tyle że każde wciśnięcie obiegu zamkniętego załącza klimę , jednak po wyłączeni jej gwiazdką obieg zamknięty pozostaje włączony. Niezależnie od tego czy nadmuch jest włączony czy nie i nie ma też wpływu czy ustawione na manual czy auto.
Załączenie klimy nie powoduje włączenia obiegu zamkniętego, trzeba to zrobić oddzielnie.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2014, 13:27 przez NED, łącznie zmieniany 1 raz.