niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
k
kikan82

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: kikan82 »

nie wiem w każdym razie była opcja w tym 409.1 "Diesel pump"


Teraz do rzeczy powiedzcie mi jakie czasy w kablu ustawić i jaki Latency timer ? na 1 czy wiecej ? i jak dokladniej zrobic te logi co wyzej pisaliscie ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: vwir »

Olej na złączkach odmy w tym silniku to bardzo częsty przypadek. U siebie uszczelniłem silikonem i na to opaska zaciskowa i jest sucho, ale trzeba bardzo uważać, żeby nie zatkać silikonem odmy. Generalnie ostrożnie.
F
FUCKER
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 18 sty 2013, 23:48

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: FUCKER »

Masz coś nie tak z układem zasilania. A przyczyn może być mnóstwo. Zacznij od nastawnika, bo pewnie zasyfiony.
Zapraszam do polubienia mojej strony

https://www.facebook.com/kameleon.org
k
kikan82

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: kikan82 »

a co z resztą moich pytań odnośnie przede wszystkim vaga ? i gdzie znajdę ten nastawnik ? macie jakieś zdjęcie ?
F
FUCKER
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 18 sty 2013, 23:48

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: FUCKER »

Nastawnik jest na pompie. Do niego wchodzi 7 pinów. Czyli taki gruby czarny przewód.
Zapraszam do polubienia mojej strony

https://www.facebook.com/kameleon.org
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: bartek »

Grzebanie przy nastawniku to raczej zabawa, dla bardzo bardziej wtajemniczonych ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
k
kikan82

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: kikan82 »

a powiedzcie mi bo turbo była z 2 miechy teu nowa założona to w takim razie może być ogólnie coś z pompą a bliżej ze sterownikiem pompy, bo tak stwierdził jeden z mechaników ? ale nie podpinał pod kompa .... i chciałem samemu to zrobić dlatego chciałem jakieś bliższe poradniki odnośnie zrobienia tych testów i wstawienia logów tylko nie bardzo wiem które i jak wybrać 11. A odnośnie kabla powiecie jakie dokładnie ustawienia? jakie prędkości i latency time ? mógłby ktoś u kogo działa i ma podobny kabel do mojego w menadzer urzadzen i zobaczyc jakie ma ustawienia portu ?




a i jeszcze jedno najważniejsze dlaczego w pewnych momentach jak się dławi to puszcza biały( niebieski ) dym ? jakby pobierał olej ??????

[ Dodano: 2013-01-24, 01:47 ]
jutro logi z bloków pomiarowych będą wstawione :)
a dzisiaj taki błąd jest który po skasowaniu zaraz wraca, ale wydaje mi się że już był wcześniej .... ?

Thursday, 24 January 2013, 00:36:58VAG-COM Version: Release 409.1-SControl Module Part Number: 038 906 012 AT Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 2815 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 000461 Fault Found:19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent---------------------------------------------------------------------------


czyli :

19561 - zawór N239 przelączania klapy kolektora ssącego
- przerwa lub zwarcie z masą (lub z "plusem")
- przerwa w ciagłości przewodów.

http://img247.imageshack.us/img247/5922 ... rawii4.jpg


i takie pytanie gdzie znajdę to w toledo ? i czy to cokolwiek może mieć wspólnego z moim problemem ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: szymekgd »

kikan82 pisze:19561 - zawór N239 przelączania klapy kolektora ssącego
- przerwa lub zwarcie z masą (lub z "plusem")
- przerwa w ciagłości przewodów.


Zawór klapy gaszącej, tzw. gaszak - odcina powietrze po wyłączeniu silnika, trafisz na niego po wężykach podciśnienia, będą tam n75 (z białą główką), n18 (identyczny jak n75, ale czarna główka) i właśnie n239.

2. Ostatnio potrafiło zgasnąć ( jadąc nie chciał przekroczyć 2.5 tys obrotów, puściłem gaz i zgasło auto :(


Ten błąd może mieć z tym związek.


Odpuść sobie sterownik pompy, vagiem go nie sprawdzisz - będą tylko ew. błędy w grupie silnika, poza tym nie ma w nim oleju, więc dymek nie jest spowodowany przez ukł. paliwowy. Turbina była regenerowana? Po montażu było sprawdzane ciśnienie doładowania, czy "mechanik' na oko stwierdził, że jest ok i auto jeździ w awaryjnym bo turbina cały czas przeładowywuje?
Michal
k
kikan82

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: kikan82 »

Nie mówił nic o sprawdzeniu ale firma porządna i widać znali się na rzeczy. Ale to tylko ocena wizualna. Co do czujnika doładowania ciśnienia chyba można to sprawdzić vagiem tak ? w którejś grupie to będzie ?

PS

auto po zamontowaniu i złożeniu około 2-2.5 miesiąca jeździło bez żadnych problemów.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

niebieski dym przy 4 tysiac obr.

Post autor: szymekgd »

kikan82 pisze:Co do czujnika doładowania ciśnienia chyba można to sprawdzić vagiem tak ?


Log dynamiczny 008 + 010 na początek, możesz też zrobić statyczny 011 i zobaczyć czy kierownice zmieniają położenie.

kikan82 pisze:auto po zamontowaniu i złożeniu około 2-2.5 miesiąca jeździło bez żadnych problemów.


Teraz auto ma moc i jest obcinka przy 2.5k (tryb awaryjny), czy nie wkręca się od razu na obroty?
Michal
ODPOWIEDZ