to jest ASR! wlacza sie samoczynnie gdy kola boksuja, dostaja poslizgu np przy ruszaniu na lodzie i sniegu(gdy stworzymy duzy moment obrotowy). Objawy to chrupanie, zgrzyt bardzo glosny ktory dochodzi z polosi. Jest to normalne zachowanie samochodu. wystepuja trzy opcje wyposazenia: 1) ABS, 2) ABS+ ASR(w tym przypadku nie ma zadnych kontrolek ani wylacznika, a jednak ASR sie wlacza-mozliwe jest wylaczenie go przez wyjecie odpowiedniego bezpiecznika) 3)ABS+ASR+EPS (wtym przypadku wystepuje kontrolka na desce i guzik ESP kolo hamulca recznego, wylaczenie ESP wylacza ASR i na odwrot)
To jest "EDL" czyli elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, działa on wówczas gdy jedno z kół napędzanych straci przyczepność. System ten współpracuje z systemem ABS dlatego podczas poślizgu słychać takie dźwięki jak przy hamowaniu na ślizgiej powierzchni. A działa to w ten sposób że kiedy jedno koło zaczyna buksować np. na śniegu to zostaje ono przyhamowane i wtenczas zaczyna się obracać drugie. Tego systemu nie można wyłączyć i nie ma on kontrolki na desce rozdzielczej.
nie mam żadnej kontrolki,ale przy ostrym hamowaniu
lub przyspieszaniu na śliskiej nawierzchni wydobywa się z pod
maski ten specyficzny dźwięk ,szczerze powiedziawszy chciałem
już z tym problemem smarować do mechanika no ale widzę że
to normalny objaw