[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Wszystko o elektryce w aucie
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: szymekgd »

OMEGA, jestem za ;) Ale zaczal zastanawiac mnie czas zakonczenia dogrzewania, czy w/w warunki dotycza calego cyklu, czy jego etapow, jezeli swiece grzalyby caly czas to szybko by sie spalily, nie wspominajac o ich zapotrzebowaniu na prad, wiec moze w/w parametry dotycza poszczegolnych etapow?
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: OMEGA »

szymekgd 4min to czas max dogrzewania tylko, na stronie beru pisze że ich świeczki mogą dogrzewać do 3 minut :shock:
Tylko jak silnik (czujnik temp) osiągnie wymagane 9*C do ich wyłączenia, wcześniej niż 3-4min??
Black gold
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: szymekgd »

OMEGA, plyn moze osiagnac,czytalem,ze czasami dogrzewanie wylacza sie przed tym czasem,a plyn wg.vaga ma juz 30st. Pytanie tylko w jakiej temp.otoczenia?
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: OMEGA »

szymekgd pisze:OMEGA, plyn moze osiagnac,czytalem,ze czasami dogrzewanie wylacza sie przed tym czasem,a plyn wg.vaga ma juz 30st. Pytanie tylko w jakiej temp.otoczenia?

Hmm wczoraj po przejechaniu 2-2,5km gdzieś przy -3*C płyn w moim arl`u (z dodatkowym dogrzewaniem) miał 57*C (w vag).
Black gold
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: szymekgd »

OMEGA, u mnie, w podobnych temp., pojawia sie odczyt temp. oleju (min.50st.), czytalem,ze dogrzewacz (magiczne 3 swieczki) raczej spowalniaja nagrzewanie silnika ;)
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: bartek »

szymekgd pisze:czytalem,ze dogrzewacz
szymekgd pisze:raczej spowalniaja nagrzewanie silnika
to jest ciekawe :-D
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: szymekgd »

bartek, na forum golfa lub elektrodzie napisane przez praktyka
;)
Nie zapominajmy tez,ze to urzadzenie bardzo zadko odpala sie,wiec moim skromnym zdaniem nie ma zadnego znaczenia oprocz oczywiscie rozmrazania przedniej szyby,a to akurat lepiej jest rozwiazane na elektryce w fordach.
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: OMEGA »

Ten podgrzewacz może działa na 3 sposoby.
"Mały obieg" grzeje jedna świeczka, "duży obieg" grzeją dwie pozostałe i oba jednocześnie.

Obrazek
Black gold
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: szymekgd »

OMEGA, podstawowy warunek to wlaczony nawiew na przednia szybe, a ilosc wlaczonych swiec zalezy od wolnej mocy alternatora, wiec pewnie gdy grzeja/dogrzewaja swiece to dogrzewacz nie jest uruchamiany.
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Pykający przekaźnik (przy 2.5tys obrotów)

Post autor: OMEGA »

szymekgd Świece podgrzewacza są włączane dopiero po 10 sekundach od uruchomienia silnika i grzeją (w zależności o map sterownika) aż temperatura płynu chłodzącego osiągnie 70*C, proponuję wejść Vagiem w
blok pomiarowy w 01 Engine, grupa 016 i tam podejrzeć sobie kolejno od lewej w polach :

pole 1 - obciążenie alternatora w %
pole 2 - ogrzewanie dodatkowe, osiem pozycji (opisane na fotce wyżej)
pole 3 - sterowanie elementu grzejnego, dwie pozycje : pierwsza to włączenie przekaźnika dużej mocy grzewczej (grzeją wtedy 2 świece), druga pozycja to włączenie przekaźnika małej mocy grzewczej (grzeje tylko jedna świeca), jeśli w obydwu pozycjach wskazane są cyferki "1" to znaczy, że grzeją wszystkie 3 świece żarowe podgrzewacza,
pole 4 - napięcie zasilające ECU - oczywiście w Voltach.
Black gold
ODPOWIEDZ