OMEGA, jestem za Ale zaczal zastanawiac mnie czas zakonczenia dogrzewania, czy w/w warunki dotycza calego cyklu, czy jego etapow, jezeli swiece grzalyby caly czas to szybko by sie spalily, nie wspominajac o ich zapotrzebowaniu na prad, wiec moze w/w parametry dotycza poszczegolnych etapow?
szymekgd 4min to czas max dogrzewania tylko, na stronie beru pisze że ich świeczki mogą dogrzewać do 3 minut
Tylko jak silnik (czujnik temp) osiągnie wymagane 9*C do ich wyłączenia, wcześniej niż 3-4min??
OMEGA, plyn moze osiagnac,czytalem,ze czasami dogrzewanie wylacza sie przed tym czasem,a plyn wg.vaga ma juz 30st. Pytanie tylko w jakiej temp.otoczenia?
szymekgd pisze:OMEGA, plyn moze osiagnac,czytalem,ze czasami dogrzewanie wylacza sie przed tym czasem,a plyn wg.vaga ma juz 30st. Pytanie tylko w jakiej temp.otoczenia?
Hmm wczoraj po przejechaniu 2-2,5km gdzieś przy -3*C płyn w moim arl`u (z dodatkowym dogrzewaniem) miał 57*C (w vag).
OMEGA, u mnie, w podobnych temp., pojawia sie odczyt temp. oleju (min.50st.), czytalem,ze dogrzewacz (magiczne 3 swieczki) raczej spowalniaja nagrzewanie silnika
bartek, na forum golfa lub elektrodzie napisane przez praktyka
Nie zapominajmy tez,ze to urzadzenie bardzo zadko odpala sie,wiec moim skromnym zdaniem nie ma zadnego znaczenia oprocz oczywiscie rozmrazania przedniej szyby,a to akurat lepiej jest rozwiazane na elektryce w fordach.
OMEGA, podstawowy warunek to wlaczony nawiew na przednia szybe, a ilosc wlaczonych swiec zalezy od wolnej mocy alternatora, wiec pewnie gdy grzeja/dogrzewaja swiece to dogrzewacz nie jest uruchamiany.
szymekgd Świece podgrzewacza są włączane dopiero po 10 sekundach od uruchomienia silnika i grzeją (w zależności o map sterownika) aż temperatura płynu chłodzącego osiągnie 70*C, proponuję wejść Vagiem w
blok pomiarowy w 01 Engine, grupa 016 i tam podejrzeć sobie kolejno od lewej w polach :
pole 1 - obciążenie alternatora w %
pole 2 - ogrzewanie dodatkowe, osiem pozycji (opisane na fotce wyżej)
pole 3 - sterowanie elementu grzejnego, dwie pozycje : pierwsza to włączenie przekaźnika dużej mocy grzewczej (grzeją wtedy 2 świece), druga pozycja to włączenie przekaźnika małej mocy grzewczej (grzeje tylko jedna świeca), jeśli w obydwu pozycjach wskazane są cyferki "1" to znaczy, że grzeją wszystkie 3 świece żarowe podgrzewacza,
pole 4 - napięcie zasilające ECU - oczywiście w Voltach.