[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
w
ww200
Forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 25 paź 2008, 23:00

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: ww200 »

Tomas1980 pisze:To ja opowiem co mi się w poprzednim autku działo. Audi B4 Silnik TDI 1Z, więc koledzy z 90KM Tolków 1 TDI mają ten sam :)

Objawy:
Zapalał pięknie na zimnym silniku, a na ciepłym trzeba było dłużej pokręcić i jak wtedy załapał, to wywalał z tyłu kupę dymu.


Taki objaw występuje też przy złej dawce rozruchowej silnika.Wystarczy zmienić parametry w programie,zimny czy ciepły,lato czy zima to pali od pierwszego cyknięcia.
Nie wiem jak z kosztami bo miałem to robione przy okazji zmiany oprogramowania.
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Tomas »

No ale u mnie było sprawdzone, że na ciepłym silniku nie było podawane napięcie na świece żarowe. Sądzę, że jakby to zależało tylko od dawki rozruchowej, to napięcie na świecach powinno być zawsze przy włączeniu zapłonu. U mnie świece grzały tylko przy zupełnie zimnym silniku.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: CYRULIK »

wydaje mi sie ze świece działają tylko no zimnym silniku, na ciepłym juz nie
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Tomas »

w moim przypadku ciepły, to po pół godziny od zgaszenia silnika. Biorąc przykład z mokego tolasa w dieselku, to przy rozgrzanym siniku nawet po pół minucie od zgaszenia jak włączę zapłon, to kontrolka świec na jakąś 1-2 sekundy się załącza, więc chyba grzeje. Na zimnym kotrolka zapala się na dłuższą chwilę.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: CYRULIK »

1-2 sekundy to tylko test robi jak kontrolka od ABS-u, z tegoco czytałem to świece grzeja dopiero od 3 stopni, ale moge sie mylić
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Tomas »

no ja teraz to też zwątpiłem, ale myśle, że powinny zawsze grzać przez chwilę po włączeniu zapłonu. U minie w tym B4 na ciepłym silniku nawet się ta kontrolka nie włączała, tylko na zupełnie zimnym.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
w
ww200
Forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 25 paź 2008, 23:00

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: ww200 »

Tomas1980 pisze:U mnie świece grzały tylko przy zupełnie zimnym silniku.


I tak powinno być.Przy ciepłym silniku występuje samozapłon paliwa i świeca żarowa jest nie potrzebna do odpalenia,ale oczywiście to dotyczy tylko ropy.Dawka rozruchowa nie ma nic wspólnego z załączaniem się świec.
Awatar użytkownika
gurszczak
Zasłużony
Posty: 644
Rejestracja: 20 maja 2008, 06:05
Auto: Hyundai
Model: ix35
Lokalizacja: Grudusk

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: gurszczak »

Pisałem w innym temacie ale moze napisze i tu co moze się wiecej wydażyć poza przechodzeniem w tryb awaryjny/serwisowy. Bo u mnie zdaża się to coraz częściej i tak zastanawiam sie czy szukać na szybko jakigoś turbo czy można powoli się rozglądać. I oczywiście pytanie czy lepiej zregenerowac (planije jeszcze 2 lata tolkiem pojeżdzić jakies 40tys km) czy kupić nową (może wiecie jaki jest koszt TDI 110KM silnik AHF) czy może jakas używkę. Czekam na rady.
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: CYRULIK »

pytałem ostatnio tak z ciekawości o regenerowanie u mnie kosztuje to od 600 do 900 i trwa 10 minut, wymieniaja na zregenerowana twierdzą że jest to na oryginalnych gratach i daja gwarancje wiec chyba warto
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Awatar użytkownika
gurszczak
Zasłużony
Posty: 644
Rejestracja: 20 maja 2008, 06:05
Auto: Hyundai
Model: ix35
Lokalizacja: Grudusk

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: gurszczak »

CYRULIK, dawaj namiar zadzwonie popytam a co inni specjaliści radza ??
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
ODPOWIEDZ