[ALL] Zaparowane szyby

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcinjanowski
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:29
Kontakt:

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: marcinjanowski »

Pedritos pisze:Ja osobiście na zimę wywalam całkowicie filtr pyłkowy!
Raz, że zimą w naszym kraju raczej nic nie pyli...
Dwa, że nie powoduję zbędnego ograniczenia dopływu powietrza z zewnątrz do kabiny...

Dam przykład

spróbujcie w lecie zamknąć obieg powietrza wewnątrz kabiny i jeździć trochę dłużej bez względu na włączoną klimę czy bez. Szyby po pewnym czasie /jak się przekonacie całkiem niedługim/ wam i tak zaparują. Jest to związane z tym, że ciało człowieka zarówno przez oddech jak i przez skórę wydala parę wodną. Im więcej ludzi w kabinie, tym więcej pary wodnej z nich się "wydostaje" i tym szybciej parują szyby. Najlepiej jest to widoczne w czasie deszczu - gdy jest duża różnica temperatur pomiędzy wnętrzem kabiny a otoczeniem.

Podobnie jest w zimie, dlatego warto jest wówczas zadbać o duży dopływ powietrza z poza kabiny, powietrza zawierającego mniej wilgoci...
Filtr pyłkowy /zwykły czy węglowy/ w pewnym stopniu ogranicza nam dopływ tego "świeżego" powietrza.

Teraz zadajmy sobie pytanie.
Do czego służy filtr pyłkowy?

Jak sama nazwa wskazuje - służy do filtrowania pyłków /i innych zanieczyszczeń natury fizycznej/...
/podobnie jak chlebak służy (jak sama nazwa wskazuje) do noszenia granatów/ ;-)

Zimą w naszych warunkach klimatycznych "ciężko" jest natknąć się na pyłki, że o latających owadach nie wspomnę...

Dlatego przez przynajmniej 4 /słownie cztery/ miechy możemy latać po drogach zupełnie "nago" <zygi> bez filtra pyłkowego, co znacznie poprawi nam komfort jazdy jeśli chodzi o parowanie szyb...

Jeśli się mylę to proszę o rozsądną negację...


a gdzie go znajde? ;) jak wyjac? :)
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: maniekmc »

filtr znajduje się na podszybiu z lewej strony, podnosisz maskę, po lewej w plastiku zobaczysz 2 śrubki, odkręć je i zdejmij pokrywkę, następnie zobaczysz ramkę filtra i sam filtr- to takie coś prostokątnego w jasnym kolorze- wyciągasz, resztę skręcasz i z głowy :idea:
[center]Obrazek[/center]
T
Thomas_mobil
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2008, 09:22
Auto: Audi A6
Model: 2.4 V6 170 KM
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Thomas_mobil »

u mnie też parują, zagryzam zęby ściereczka
i po kłopocie :-P
T
Tomek
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 20 maja 2008, 21:37
Kontakt:

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Tomek »

Ja dzisiaj zawiesiłem coś takiego http://www.allegro.pl/item513559679_sam ... rozji.html

ma zacząć działać po 2-3 dniach, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: maniekmc »

Przecież wystarczy włączyć nadmuch automata na szybę i nic nie będzie parować. Od tego to jest,aby używać...
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: koti »

A najlepiej mniej pić albo pasażerów wozić trzeźwych :-D
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
D
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: DENEBO »

maniekmc pisze:Przecież wystarczy włączyć nadmuch automata na szybę i nic nie będzie parować. Od tego to jest,aby używać...


maniekmc: masz rację, jednak nie do końca! Ponieważ jeśli zrobisz tak w minusowych temperaturach i nie wywietrzysz dobrze auta po skończonej jeździe, to np:rano masz zamarzniętą parę na szybach tylko od wewnątrz. :-/
Jeśli chodzi o temperatury dodatnie, to też sugeruję wietrzenie auta! :-P Wierzcie mi, naprawdę to działa, ale trzeba być konsekwentny i tak robić :roll: To tylko minutka ;-) A jak później cieszy :D :D

Tak przy okazji instrukcji Climatronika

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
woodek
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:11
Kontakt:

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: woodek »

odgrzeje kotleta ;-)

Wczoraj zauważyłem że w A4 B5 w słupkach między przednimi a tylnimi drzwiami znajdują się małe nawiewy na szybę w tylnich drzwiach. Nie mam problemu z parowaniem szyb z przodu w tolku, ale z tyłu parują. W A4 zauważyłem że ten nawiew daje rade, szyba jest odparowana, zostaje tylko zaparowany 1cm'owy pasek przy samym słupku. Lukałem w ETOS'e na instalację w A4, jednak nic nie znalazłem. Zastanawiam się o jakiej średnicy idze tam przewód/wąż. Można by w podsufitce poprowadzić tam gumowy wąż od nawiewów na szyby w przednich drzwiach i wyprowadzić je na szyby w drzwiach tylnich. Ciekawe czy wąż gumowy o średnicy 10mm by wystarczył.

Co o tym myślicie? Zmieści siew podsufitce taki wąż? Warto się bawić? Na razie zimno na polku, więc pewnie gdybym się za to brał to dopiero na wiosnę. Ale chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat.
Obrazek
Awatar użytkownika
kristof
Zasłużony
Posty: 712
Rejestracja: 18 maja 2008, 13:35
Auto: BMW
Model: X5
Lokalizacja: Wolomin

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: kristof »

to mogłaby byc ciekawa opcja :roll:
D
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: DENEBO »

Ciekawe czy wąż gumowy o średnicy 10mm by wystarczył.


Według mnie 10 mm jest zdeeecydowanie za mały !!! Zobaczcie przy układach klimatyzacyjnych 2 sterfowych (przód / tył) jakie idą rury doprowadzające !!!
Około 40/50mm.... W związku z tym te 10mm X (razy) długość wężyków - kompletnie nic nie da...
Fakt, pomysł godny uwagi... :D

Pozdro
ODPOWIEDZ