Problem z rozrusznikiem

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Problem z rozrusznikiem

Post autor: Sony »

merwin86 pisze:czy można ładować akumulator 24h?

1. Zależy ile Amper mu dasz...
2. Zależy jaki akumulator...
m
merwin86
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 11 wrz 2009, 23:41

Problem z rozrusznikiem

Post autor: merwin86 »

centra futura 72ah maksymalnie pisze ze 6a ma prostownik ale na aku caly czas czarne kółeczko ładuje juz 23h
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Problem z rozrusznikiem

Post autor: Sony »

Żeby nie było tak, że aku sobie załatwisz :/
m
merwin86
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 11 wrz 2009, 23:41

Problem z rozrusznikiem

Post autor: merwin86 »

no niewiem odłączyłem go i dalej oczko czarne

[ Dodano: 2010-05-23, 10:15 ]
ale sprawdzałem go co 2 ,4,10,12 godzin i ciagle było czarne oczko
p
piotr33bydg
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 27 paź 2008, 20:10

Problem z rozrusznikiem

Post autor: piotr33bydg »

Pożycz od kogoś na 15 minut inny akumulator i tak najszybciej sprawdzisz,a koledzy mają rację no można aku ładować nawet 24 godz ale na bardzo niskim amperażu jeśli było wcześniej zupełnie wyładowane.
c
cube5
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 17 lis 2009, 19:27

Problem z rozrusznikiem

Post autor: cube5 »

Witam, odświeżę trochę temat. Jaki jest dostęp do tych śrub? Szczególnie do tej dolnej? I czy na coś szczególnego trzeba uważać przy demontażu?
Z góry dzięki za pomoc!!
d
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

Problem z rozrusznikiem

Post autor: dude88pl »

odświeżam temat

Jutro mam zamiar wymontować rozrusznik i zawieźć go do regeneracji. Jak by ktoś mi powiedział ile w końcu jest tych śrub, tak jak kolega wyżej pisał na co uważać przy demontażu oraz wszystkie wskazówki ludzi którzy już wykonywali tą czynność...

[ Dodano: 2 Marzec 2011, 19:28 ]
Więc tak skoro nikt się nie odezwał to sam się zabrałem za to (nie pomijając pomocy ojca :-) ) Więc tak: na początek odpinamy akumulator, kładziemy się pod auto i odkręcamy płytę z dołu, potem z góry jest jedna śrubka od kabli i kostka na klamerkę którą ściągamy ściskając je. Rozrusznik trzyma na dwie śruby 18-stki które trzymią dość mocno - nie są to śruby tylko szpilki z nakrętkami tak żeby się nikt nie przestraszył że zamiast nakrętki całą szpilkę wykręca. No i to by było na tyle przy wyciąganiu wkładamy go w ten sam sposób tyle że odwrotnie.

Samego rozrusznika nie rozbierałem tylko zawiozłem do firmy się tym zajmującej koszt imprezy mnie wyszedł 180zł + godzinka roboty (dobrze że sam tego nie zrobiłem bo mój rozrusznik był w stanie agonalnym i po naprawie jest praktycznie w nim wszystko nowe - regeneracja bendiksa szczotek i przeczyszczenie ok 80zł)

Samochodem najechałem na próg z garażu na który były podłożone betonowe kostki żeby było wyżej - czyli kanał jest zbędny choć napewno wygodniej.
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Problem z rozrusznikiem

Post autor: Sony »

Dziś rano wsiadłem do auta i przy temperaturze zewnętrznej +8 stopni Celsjusza auto miało problemy z odpaleniem. Obroty troszkę poskakały, jednak odpalił za pierwszym strzałem. Podejrzewam rozrusznik, gdyż jakiś czas temu przy wymianie filtra paliwa dość długo kręciłem rozrusznikiem, po tym czasie zaczął się odzywać przy odpalaniu.

Podejrzewam, że przy ujemnych temperaturach to już w ogóle będę miał problem z odpalaniem, dlatego chciałbym już teraz tą sprawę załatwić.

...i tu nasuwa się pytanie: Czy sama wymiana szczotkotrzymaczy pomoże czy bendix też kupować ? Nie chcę jechać do mechanika na kilka razy, a chciałbym to załatwić za jednym zamachem.

Jakie szczotki i bendix trzeba kupić do mojego silnika ? 1.9 TDI 110KM ASV
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z rozrusznikiem

Post autor: szymekgd »

Sony, pamietam, ze swiece wymieniales, ale przy +8st. powinny juz grzac i dogrzewac silnik, moze tu lezy problem?
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Problem z rozrusznikiem

Post autor: bartekmk »

ja mam ciut inny problem, ale nie wiem czy to wina rozrusznika czy stacyjki. zdarza sie ze rozrusznik zakreci i przestanie albo w ogole nie zakreci po przekreceniu kluczyka. zazwyczaj po jednym razie drugi raz juz pali bez problemu. akumulator to to na pewno nie jest, obstawiam raczej jakis brak styku w stacyjce, a co wy myslicie?
btw. jak to jest z tymi świecami? ja słyszałem że świece grzeją zawsze jak temperatura silnika jest poniżej 75 stopni.. mi tez tak jak Sonemu czasami po odpaleniu zatrzesie ale swiec nie wymienialem takze pewnie to ich wina.
ODPOWIEDZ