[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ramzeseye77
Forumowicz
Posty: 329
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:48

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: ramzeseye77 »

Witam .
Zakladam temat kwesti intercoolera ponieważ na wiosnę chce zalożyć fmic i mam pare pytań odnosnie polepszenia przepływu powietrza w silniku .
W moim alh 90km (teraz 140km wtryski 216bosio + turbo arl) chcę wymienić kolektor ssacy na ten z arl , dodatkowo cały dolot do turbo arl na koniec przed zalożeniem fmic i programem zalożyć map sensor z arl . Co polecacie jeszcze zrobić aby wyszlo to jak najlepiej . Czekam na odpowiedzi bo doi wiosny chce się odpowiednio przygotować ;)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:38 przez ramzeseye77, łącznie zmieniany 1 raz.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
Polecam !
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: remiq »

hmmm... porting głowicy polecam. A z prostszych rzeczy, to dobry filtr powietrza i doprowadzić zimne powietrze jakoś z zewnątrz, bo pucha jest zabudowana dość głęboko w komorze silnika. Nie wiem dokładnie, gdzie ma wlot, ale zawsze można pociągnąć rurę np. od zderzaka.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: kornat »

Jak zakładasz dolot z ARL to musisz się liczyć, że musisz założyć również przepływkę z ARL jak i górną część filtra powietrza albo przerobić obecną. Moim zdanie szkoda zachodu na doprowadzanie zimnego powietrza do puszki z filtrem jeżeli się zakłada FMIC.
Awatar użytkownika
ramzeseye77
Forumowicz
Posty: 329
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:48

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: ramzeseye77 »

czyli fmic zalatwi sprawe na seryjnych gratach?

[ Dodano: 2012-12-17, 22:07 ]
porting glowicy powazna sprawa robią gdzieś takie coś i ile to kosztuje u goscia co sie na tym zna ...
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
Polecam !
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: kornat »

ramzeseye77 pisze:czyli fmic zalatwi sprawe na seryjnych gratach?

Na seryjnych to co masz na myśli? Zacznijmy od tego w jakie moce celujesz?
P.S. Nie sprzedajesz autka? Bo kiedyś chyba na aukcji go widziałem.
Awatar użytkownika
Antek1987
Forumowicz
Posty: 429
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:26
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 SDI
Lokalizacja: Puszcza Mariańska

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Antek1987 »

Porting głowicy i ogólnie fmic mogą Ci zrobić w CTR Zabrze, sam miałem oddać tam autko do modyfikacji ale potrzebne mi było.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: bartek »

Twoja pompa i tak trzyma wszystko za dupę, jak jej nie wymieniasz to po co te doloty i "prtingi"?
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: szymekgd »

No i bartek sprowadził kolegę na ziemię :-D
Michal
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: regii.kr »

pompa jest najważniejsza bez pompy nie pojedzie ;-)

[ Dodano: 2012-12-18, 09:51 ]
jak chcesz robić moc to kute tłoki zamów jak głowicę będziesz robił to wymienisz razem z nią :-)
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: remiq »

regii.kr pisze:ak chcesz robić moc

wtedy trzeba grubo iść:
- obróbka głowicy (olewana przez wszystkich)
- wałek sportowy (też mało kto zakłada)
- pompa z sekcją 11mm
- seryjne tłoki wytrzymają
- wtryski Race .260
- duży FMIC
- dodatkowa chłodnica oleju
- dobre strojenie
- wydech min. 2,5"
- sportowy filtr powietrza
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ