Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Toledo II generacji
ODPOWIEDZ
e
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Lokalizacja: Iwonicz

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: exodus »

Jeśli chodzi o spalanie to można się posiłkować danymi z "kultowego" autocentrum:

http://www.autocentrum.pl/spalanie/seat/toledo/ii/

W przypadku mojego mniej więcej tak wychodzi.
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: mariusz88 »

a więc wg autocentrum.pl wychodzi że faktycznie wersja 170KM pali mniej od wersji 150KM :P a tu dane z motostat -> http://www.motostat.pl/search?type_id=1 ... rch=Szukaj szukaj zadbanej 170-tki , najlepiej kup auto bez instalacji i załóż nową na dobrych częściach i nie będziesz żałował 8-)
K
Kaspoll1988
Forumowicz
Posty: 1933
Rejestracja: 21 cze 2010, 16:52
Auto: Seat Leon 1P
Model: 2.0 TDI
Lokalizacja: Dobczyce

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: Kaspoll1988 »

Ja słyszałem że 170 na lpg lubi falować obrotami. Ale to juz niech sie wypowiedzą ci co mają.
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: mariusz88 »

nic takiego u siebie nie zaobserwowałem, być może dlatego że w cenie montażu instalacji wyczyszczono i zaadaptowano mi przepustnicę, bo właśnie brudna przepustnica powoduje takie objawy, a że chłopaki w warsztacie gdzie montowałem LPG z nie pierwszym AQN mieli do czynienia to od razu mnie o tym ostrzegli i zrobili co trzeba ;)
d
danieldeni20
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2012, 21:41

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: danieldeni20 »

skaza24 pisze:
danieldeni20 pisze:rozmawiałem z kolegą co ma w audi 2.6 150 KM i mówi, że pali tyle co nie jeden 1.6 - 1.8 tak więc zaczynam rozmyślać nad 2.3 najlepiej 170KM bo pali mniej jak 150 KM


To pozdrów kolegę za audi i szacunek dla niego że jego wozidełko spala tak jak 1,6 10 litrów gazu w mieście i 6,5 na trasie .
W takim razie chyba sprzedam moje 1.6 i rozejrzę sie za 2,3 jak koszty prawie te same a frajda gwarantowana :-D


słyszałem że 1.6 jest za słabe pod budę i dlatego taniej znacznie można ładnego dostać. 1.6 trzeba dość deptać żeby szło to żwawo więc ekonomia żadna... :573:

słyszałem, że silniki VR5 - VR6 mają swoje wady jak pękanie bloków i nie należą do niezawodnych dlatego coraz bardziej jestem za 1.8 choć korci to 170 kuników z niby podobnym spalaniem oO" 150tka odpada bo jest chyba na pasku(170 na łańcuszku) z tego co też słyszałem no i większe spalanie.. coraz mniej modne robią się duże pojemności i boję się, że nie wyrobię na paliwo :(Tak jak ktoś wyżej wspomniał chce sam zgazować i raczej z Niemiec sprowadzić...

A jak z korozją?Te Toledo 1 lubią gnić bo kilka widuję zgnitych jak polonezy a Toledo II jak z blachami ?
E
EnDżI
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:29

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: EnDżI »

Jeżeli chodzi o silniki 2,3 oba są na łańcuchu ja ze swojej strony mogę polecić silnik 2,3 V5. Wad tego silnika na chwile obecną nie zauważam, a jeżdżę nim ponad 2 lata a dźwięk silnika dla mnie super. Co do spalania też nie widzę tragedii w gazie pali mi około 12l. Gdybym znów miał wybierać to albo 2,3 V5 albo ARL.
d
danieldeni20
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2012, 21:41

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: danieldeni20 »

12 l gazu ? coś czarujecie? Może to was u śmieszy ale mój polonez 1.6 GLI przy nie żałowaniu blisko 12 l LPG a tutaj link http://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/twoje-wpisy jeśłi ktoś ma dostęp bo kiedyś liczyłem. To jak 170 kuników mechanicznych może tyle palić (chyba, że non stop nie przekraczacie 2 k obrotów) pewnie do 20 L też da się dojść i to spokojnie ;/ dodam, że instalacje mam na Stag 100 z parownikiem Lovato dobrze zestrojoną.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: Kitaj »

w mieście mały silnik będzie palił mniej ale na trasie można się naprawdę zdziwić :P VR6 jest w stanie zejść do 8l przy spokojnej jeździe :) e39 z 4litrówym silnikiem będzie palić około 13-15l w stylu mieszanym i nawet 9-10 na trasie :) Nie chce tutaj uderzać w użytkowników mniejszych jednostek ale już nie jedna osoba się podniecała ze kupili 1.6 bo mało pali a po pół roku żałuje ze nie wybrałem 1.8 czy 2.0 bo pali litr więcej ale przynajmniej jest czym jechać i wyprzedzać :) osobiście jestem tego zdania ze do miasta to bym jeździł i silnikiem 1.2 ale na trasy albo jazdę z przewaga tras zdecydowanie coś dużo większego :)

[ Dodano: 2012-10-07, 14:50 ]
A co do twojego poloneza to jak mam cię zgasić to ci powiem ze mój ojciec osiągnął na trasie 6,5l LPG :D
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
d
danieldeni20
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2012, 21:41

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: danieldeni20 »

Może i zgasiłeś ale da się to zrobić ;] Mixer od jakiegoś 1pkta o pojemności 1.2 i wszystko przykręcone, że to ledwie jedzie na 3ce to pewnie, że się da ;] Ale jeśli polonez ma się poruszać dość bezpiecznie to musi swoje spalić :) ja mam w normie spalanie ale są tacy co normalnie im bierze 13-14 ;) Koniec OT
Awatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 28 kwie 2012, 19:21

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: CandyCane »

Kitaj pisze: Nie chce tutaj uderzać w użytkowników mniejszych jednostek ale już nie jedna osoba się podniecała ze kupili 1.6 bo mało pali a po pół roku żałuje ze nie wybrałem 1.8 czy 2.0 bo pali litr więcej ale przynajmniej jest czym jechać i wyprzedzać :)


danieldeni20, bawi mnie od samego początku swoimi "słyszałem", "ktoś coś komuś", ale i Ty Kitaj, bój się Boga :oops:

Nie stanę murem za swoim silnikiem, ale nie powiesz mi też że nie ma czym wyprzedzać.
Nie jeździmy naszymi autami na tor, a na drogach publicznych, w dodatku naszych, - polskich, więcej dodałbym techniki w wyprzedzaniu niż kucyków.
Między 1.6, a 1.8 nie zobaczyłem praktycznie żadnej różnicy. Pewnie ze stoperem w ręku dopiero coś widać. O 2óch litrach znów nie opowiadaj że zejde poniżej 7litrów/100km w cyklu mieszanym. Dodając różnice litra, bądź dwoch uzbiera się nam za to spora różnica kosztów.
Wg. mnie 1.6 czy 1.8 jest idealnym rozwiązaniem dla tych którzy chcą benzyne, ale nie lubią LPG.
ODPOWIEDZ