Remont zawieszenia - części, cena, gdzie tanio itp.

Tematy ogólno-techniczne
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Remont zawieszenia - części, cena, gdzie tanio itp.

Post autor: szymekgd »

remiq, jezeli jest regulacja to pewnie sruby musza byc owalne w celu regulacji?
Michal
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Remont zawieszenia - części, cena, gdzie tanio itp.

Post autor: remiq »

szymekgd pisze:sruby musza byc owalne w celu regulacji?

Nie koniecznie. Wystarczy podtoczenie na mniejszą średnicę, żeby był luz. Szczerze mówiąc na własne oczy tego nie widziałem :/ Sprawdzę, jak będę robił u siebie. U mnie powinna być ta regulacja, bo jest sprzed kwietnia 1994 (mam poduszki amortyzatora starego typu).
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

Remont zawieszenia - części, cena, gdzie tanio itp.

Post autor: Centek15 »

remiq pisze:
Ja miałem z 1992 r robiłem całe zawieszenie od podstaw i się nie dopatrzyłem żadnej regulacji,ale może ślepy jestem oświeć nas remiq

Śruby, które trzymają amortyzator do zwrotnicy powinny mieć podtoczenie do regulacji pochylenia koła (mniejsza średnica, większy otwór - wtedy jest luz i można ustawić). Regulujesz przez poluzowanie, pobicie młotkiem i dokręcenie. Takie info dostałem w ASO Seata w Zabrzu jakiś czas temu i tak też pisze książka (tzn. o możliwej regulacji).
Prawdopodobnie większość aut z tych roczników przy wymianie amortyzatorów została wyposażona w zwykłe śruby, więc problem odpada.

Remiq, piszesz "w Zabrzu", czyżbyś mieszkał niedaleko? Ponieważ ja mieszkam w Zabrzu aktualnie już na stałe :)
PS: Ja mam budę z roku 1992, silnik 1996r :)
Dzięki za info co do regulacji, oraz wymiany poniektórych części, przyda się na pewno :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Remont zawieszenia - części, cena, gdzie tanio itp.

Post autor: remiq »

Centek15 pisze:Remiq, piszesz "w Zabrzu", czyżbyś mieszkał niedaleko? Ponieważ ja mieszkam w Zabrzu aktualnie już na stałe

tak, w Świętochłowicach.
Centek15 pisze:Dzięki za info co do regulacji

Regulacją lepiej powierzyć gościom na stacji diagnostycznej, albo w warsztacie, gdzie robią zawias - mają sprzęt pomiarowy i ustawią dobrze.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ