szymekgd pisze:KrystianNh, rozmawiacie o TDI, a wstawiasz wykresy benzynek, przeciez w dieslu moment jest trzymany w duzym zakresie obrotow...
Zgadza się ale Tdi tez tak czasem jest
Bo większość ludzi patrzy na liczby jak najwieksze a nie na to w jakim jest wszystko w zakresie.
Przykład niemam akurat wykresu ,ale widziałem wydruk brat ma audi a4 b6 1.9tdi 131ps po sofcie .Wynik 169ps i 349nm. Auta te ok. 165-175ps i 360-380nm uśredniając rzeczywiscie.A on ma moment płasko w całym zakresie mniej wiecej od ok.2500-4200obr/min nieschodzi ponizej 340nm
Auto tak płynie przyspiesza w trasie na 6biegu od 130km/h-200km/h dla mnie bajka
Kosztem to jest tego moment ograniczony w pewnym zakresie gdzie inny ma wiecej ,ale za to dalej jest dłuzszy w szerszym zakresie i wyższy a w aucie który ma np. 384nm maks. to w trasie idzie gorzej bo pracuje w duzo krótszym zakresie.Nie wiem czy zrozumiałeś o co mi chodzi? Tuner napewno wie jak auto wtedy lata.
Tamte wykresy to mojego Fiata
To są wykresy mocy i momentu na kołach, na silniku są dużo wieksze tylko są straty.
Auto moc niemierzona na silniku szacowane 195-210ps ,ale to się dopiero okaże po korekcie i zmierzeniu na hamowni najlepiej obciążeniowej
Tu dla przykładu daje wykres znajomego właściciela TTC i jego byłego auta:
http://www.ttc.pl/wykresy/chiptuning_wykresy_seat.htm
I tu widać moc na silniku i moc na kołach jaka jest strata 28ps