1.8 turbo 150 KM PB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: piotrek148 »

Witam.
Mam do Was pytanie. Czy któryś z kolegów miał okazję użytkować auto z grupy VAG z motorem 1.8 turbo 150 km z lpg lub bez ?

Mam możliwość zamiany swojego Tolka TDI na takie właśnie cudo :) i zastanawiam sie czy wogóle warto....
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: marek_igor »

silnik chwalony, spalanie 9-10 l benzyny, po mieście weźmie i 12, zależy jaki gabarytowo samochód, bo może być to zarówno Audi A3 jak i Audi A6 albo Passat...

Co do gazu, da się zrobić, ale musisz znaleźć fachowca który umie ten silnik zagazować, bo jak to założy jakiś cieć, to potem tylko same problemy.

Za dobrą instalację LPG nie powinno wyjść więcej jak 2500zł
Swego czasu szukałem czegoś z takim silnikiem, także tyle wiem co napisałem.


A co do zamiany, to wszystko zależy w jakim stanie jest to coś co masz na zamianę i ile ma w rzeczywistości nabite km
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: piotrek148 »

Chodzi o A4. Z tego co mi wiadomo turbo dostało nowy środek bo padło
d
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: dude88pl »

jak ja zakładałem gaz w tamtym roku to z ciekawaości pytałem o lpg do tego silnika i mówił mi że koło 3500zł........ jak ja płaciłem 2800zł
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: marek_igor »

To jest zwykły silnik 4 cylindry tylko że ma turbinę, więc instalacja jest tańsza niż do silnika 5cyl
w kilku dobrych zakładach w okolicach Krakowa, jest (była przynajmniej jesienią jak pytałem) możliwość zrobienia instalacji BRC lub Landi Renzo w kwocie do 2500zł, z tym że nie wiem jak wyglądają ceny w dniu dzisiejszym bo paliwo drożeje...

Wszystko zależy od firmy. Jak zadzwoniłem do firmy Expert coś tam do Tarnowa to za taką samą instalację zaśpiewali sobie ponad 3500zł.

Byłem na kupnie Volvo V60 z silnikiem 2.4 5yl , 2.0T 4 cyl, lub coś z grupy VAG 1.8T 4cyl

w każdym przypadku, do silnika wolnossącego ale 5cylindrowego, instalacja była sporo droższa (przedział od 3tyś w górę), a do silnika 4cyl z turbo, zamykałem się w cenie 2500zł.
Wszystko zależy gdzie, a ceny takich samych instalacji w dużym mieście a parę kilometrów poza miastem, różnice są naprawdę duże.

[ Dodano: 2012-03-06, 15:55 ]
Obdzwoniłem teraz kilka warsztatów w Krakowie, które wyszukałem w internecie i miały w większości pozytywne opinie użytkowników i ceny kształtują się w granicach 2500-3000zł ( podzespoły Landi lub BRC)

Tańsza wersja BRC, lub coś pokroju Stag 300 Plus, to koszt 2200-2300zł
l
lukogi
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 26 paź 2011, 19:55

Maniekmc Toledo 1M 1.8 20V

Post autor: lukogi »

czy duzo jest zachodu i różnic osprzętowych miedzy silnikiem 1.8 a 1.8t? bo moge kupic za dobra cene silnik z pasata 1.8t rozbitego ale silnik nieruszony. mam 1.8 a brak turbo jest odczowalny. opłaca sie takie cos czy lepiej kupic cos juz z takim silnikiem?
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: dominik »

na forum jest osoba co ma taki silnik. Jest to zzimny, możesz bezpośrednio go zapytać.
Mam też znajomego co ma w passacie taki silnik. Ma założoną instalację gazową i sobie chwali :) ale trzeba turbo dość często czyścić ( tak mi mówił) bo zachodzi jakimś białym osadem od gazu. Jak się z nim ścigałem na światłach ( oczywiście poległem ;) ) to coś mu zapiszczało i mówił właśnie że to turbo .
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: marek_igor »

wymiana silnika ALE:
czy sprzegło jest takie samo (a raczeej napewno nie, bo 1.8T ma dwumase) i czy Twoje wytrzyma
program ECU ? nie jestem pewnien, no ale mapy przecież też się różnią w tych silnikach
przeróbki związane z chłodzeniem turbo (w tym silniku turbo jest chłodzone cieczą)

no i choćby hamulce...może są takie same a może nie...
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: vwir »

Passat z wzdłużnym silnikiem? Nie ma przypadkiem innego koła masowego, z rozrusznikiem od drugiej strony? Takie są przynajmniej różnice w TDI poprzeczny vs wzdłużny. Nie znam tego silnika - wentylator chłodnicy jest napędzany elektrycznie czy wiskoza? Generalnie różnice będą spore z powodu innego ułożenia silnika, a nie z dołożenia turbo. I nie wiem, czy te elementy tak bezproblemowo założysz z Twojego silnika. Do tego dochodzi pewnie inny kolektor. Czy wtedy turbina zostanie ta sama?
Ostatnio zmieniony 06 mar 2012, 22:36 przez vwir, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

1.8 turbo 150 KM PB

Post autor: jakub_bb »

miałem taką A3 8L z tym silnikiem 1.8T 150KM i bardzo fajnie to jeździ. W ogóle to ten silnik jest uznawany za jeden z lepszych silników benzynowych z grupy VW.
Ja jednak jestem przeciwnikiem podtlenku LPG :p więc takiego ustrojstwa bym nie założył :P
ODPOWIEDZ