silnik chwalony, spalanie 9-10 l benzyny, po mieście weźmie i 12, zależy jaki gabarytowo samochód, bo może być to zarówno Audi A3 jak i Audi A6 albo Passat...
Co do gazu, da się zrobić, ale musisz znaleźć fachowca który umie ten silnik zagazować, bo jak to założy jakiś cieć, to potem tylko same problemy.
Za dobrą instalację LPG nie powinno wyjść więcej jak 2500zł
Swego czasu szukałem czegoś z takim silnikiem, także tyle wiem co napisałem.
A co do zamiany, to wszystko zależy w jakim stanie jest to coś co masz na zamianę i ile ma w rzeczywistości nabite km
To jest zwykły silnik 4 cylindry tylko że ma turbinę, więc instalacja jest tańsza niż do silnika 5cyl
w kilku dobrych zakładach w okolicach Krakowa, jest (była przynajmniej jesienią jak pytałem) możliwość zrobienia instalacji BRC lub Landi Renzo w kwocie do 2500zł, z tym że nie wiem jak wyglądają ceny w dniu dzisiejszym bo paliwo drożeje...
Wszystko zależy od firmy. Jak zadzwoniłem do firmy Expert coś tam do Tarnowa to za taką samą instalację zaśpiewali sobie ponad 3500zł.
Byłem na kupnie Volvo V60 z silnikiem 2.4 5yl , 2.0T 4 cyl, lub coś z grupy VAG 1.8T 4cyl
w każdym przypadku, do silnika wolnossącego ale 5cylindrowego, instalacja była sporo droższa (przedział od 3tyś w górę), a do silnika 4cyl z turbo, zamykałem się w cenie 2500zł.
Wszystko zależy gdzie, a ceny takich samych instalacji w dużym mieście a parę kilometrów poza miastem, różnice są naprawdę duże.
[ Dodano: 2012-03-06, 15:55 ] Obdzwoniłem teraz kilka warsztatów w Krakowie, które wyszukałem w internecie i miały w większości pozytywne opinie użytkowników i ceny kształtują się w granicach 2500-3000zł ( podzespoły Landi lub BRC)
Tańsza wersja BRC, lub coś pokroju Stag 300 Plus, to koszt 2200-2300zł
czy duzo jest zachodu i różnic osprzętowych miedzy silnikiem 1.8 a 1.8t? bo moge kupic za dobra cene silnik z pasata 1.8t rozbitego ale silnik nieruszony. mam 1.8 a brak turbo jest odczowalny. opłaca sie takie cos czy lepiej kupic cos juz z takim silnikiem?
na forum jest osoba co ma taki silnik. Jest to zzimny, możesz bezpośrednio go zapytać.
Mam też znajomego co ma w passacie taki silnik. Ma założoną instalację gazową i sobie chwali ale trzeba turbo dość często czyścić ( tak mi mówił) bo zachodzi jakimś białym osadem od gazu. Jak się z nim ścigałem na światłach ( oczywiście poległem ) to coś mu zapiszczało i mówił właśnie że to turbo .
wymiana silnika ALE:
czy sprzegło jest takie samo (a raczeej napewno nie, bo 1.8T ma dwumase) i czy Twoje wytrzyma
program ECU ? nie jestem pewnien, no ale mapy przecież też się różnią w tych silnikach
przeróbki związane z chłodzeniem turbo (w tym silniku turbo jest chłodzone cieczą)
no i choćby hamulce...może są takie same a może nie...
Passat z wzdłużnym silnikiem? Nie ma przypadkiem innego koła masowego, z rozrusznikiem od drugiej strony? Takie są przynajmniej różnice w TDI poprzeczny vs wzdłużny. Nie znam tego silnika - wentylator chłodnicy jest napędzany elektrycznie czy wiskoza? Generalnie różnice będą spore z powodu innego ułożenia silnika, a nie z dołożenia turbo. I nie wiem, czy te elementy tak bezproblemowo założysz z Twojego silnika. Do tego dochodzi pewnie inny kolektor. Czy wtedy turbina zostanie ta sama?
Ostatnio zmieniony 06 mar 2012, 22:36 przez vwir, łącznie zmieniany 1 raz.
miałem taką A3 8L z tym silnikiem 1.8T 150KM i bardzo fajnie to jeździ. W ogóle to ten silnik jest uznawany za jeden z lepszych silników benzynowych z grupy VW.
Ja jednak jestem przeciwnikiem podtlenku LPG więc takiego ustrojstwa bym nie założył