Planują kupić Toledo II diesla ale kompletnie nie znam sie na silnikach wysokopreznych i prosze o doradzenie jaki wybrac. Chcialbym najprostszy rodzaj bez zadnych skomplikowan, najmniej awaryjny i oszczedny - mam na mysli coś ze 110 koni ale wiem ze maja rozne oznaczenia AFN itd. wiec nie wiem ktory najmniej awaryjny.
Prosze o porady jaki wybrac diesel 110 konny i przy okazji napiszcie opinie tych 130 i 150 konnych.
Zaznacze, ze zalezy mi na niezawodnosci i niskim spalaniu poniewaz to bedzie moj PIERWSZY diesel i nie chce wtopić Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 paź 2011, 12:08 przez Faster, łącznie zmieniany 1 raz.
Faster, AFN'ów nie było w Toledo II. Były AHF i ASV. Jest tutaj dużo o tych silnikach.
Jeśli chcesz bezawaryjny, to proponuję 1,9TDI AGR, 90KM. Zbiera się całkiem fajnie, mało pali. Ojciec ma taki w Octavii, pali 4-4,5l/100km. Nie ma awaryjnego dwumasu i turbiny o zmiennej geometrii. Jest prostszy, już w serii podchodzi pod 100KM, a da się z niego wykręcić bezboleśnie 125KM na seryjnym osprzęcie.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Faster pisze:chcialbym najprostszy rodzaj bez zadnych skomplikowan, najmniej awaryjny i oszczedny - mam na mysli coś ze 110 koni
Zaznacze, ze zalezy mi na niezawodnosci i niskim spalaniu poniewaz to bedzie moj PIERWSZY diesel i nie chce wtopić Pozdrawiam
Napisane - najprostszy i najmniej awaryjny. remiq dobrze napisał. Ew. jeszcze 110KM na pompie (ASV chyba). ARLa zdrowego kupić i utrzymać w kondycji to nie tanio...
ale jak chcesz cos czego sie nie da zajechac to 110 albo 90km tylko jesli chodzi o mnie to ja nie polecam AGRa poniewaz tam nie ma zmiennej fazy geometrii łopatek co ma swoje plucy i minusy oczywiscie
w silnikach 90KM tych pozniejszych jest kolo jednomasowe czyli kolejny problem odpada ktory czasem sie zdarza w 110KM
podsumowujac ja bym Ci polecił 110KM ale jak znajdziesz 90KM na prawde ladna to tez kupuj.
Oczywiscie 130 i 150 to juz jest inna bajka i niestety tutaj juz ciezko znalezc nie dojechane jednostki
Polecam ASV 110KM, mam taki i daje sobie dobrze radę z autem i obciążeniem na pokładzie i jest ekonomiczny- w moim przypadku 5.5 l średnie spalanie a jeżdżę głownie na krótkich odcinkach. Pomyśl też nad ASZ i ARL, są mocniejsze i montowane są do nich skrzynie 6 biegowe ale faktycznie trudno o znalezienie nie wyjeżdżonego egzemplarza i są drogie. Jeśli nie znasz się na mechanice to polecam oglądać auto z kimś obeznanym bo można się łatwo "nadziać" na trupka.
Czyli mam szukać 1.9 TDI 90KM ale jaki rodzaj? lub 1,9 TDI 110KM ASV?
Opinie podzielone dodam jeszcze ze chcę rocznik 2003-2004 więc moze jakies wersje silnikowe już nie byly produkowane i odpadają. Mysle ze chcialbym cos ze 110 bo dziwnie zejsc na slabsze auto niz mam 130 i 150 odpada.
Doradzajcie Panowie