Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: CYRULIK »

GangstaMarc, a pompa nie jest elektryczna ???
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: Kitaj »

Bardzo łatwo jest zgasic taki silnik :-P Kuzyn miał coś takiego w Mercedesie. Wrzucamy najwyzszy bieg, wciskamy hamulec i puszczamy sprzęgło.... Można też sciągnąć wężyk z filtra paliwa i silnik też zgasnie tylko węzyk zeby nie lał po silniku bo bedzie trzeba po gaśnice lecieć ;P Może sie też zdarzyć taki bajer ze jak turbina za duzo oleju przepuszcza i sie nazbiera w IC to wkoncu go zassie do silnika i mamy samozapłon a wtedy tak naprawde nie pozostaje nam nic innego jak metoda ze skrzynią biegów bo silnik pali olej ale silnikowy a obrotomierz wychodzi grubo po za skale i jak szybko nie zareagujemy to któregos tłoka będziemy szukać u sąsiada w ogródku ;-) Pozdrawiam :-)
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: toledziak95 »

Nie zbiera się olej w IC tylko wali bezpośrednio z misy, a weź zgaś zwłaszcza jak masz automat... Wtedy tylko rozwalić IC razem ze zderzakiem:) a jak nie to walić w dolot na żywca, choć ja bym się nie pochylał nad silnikiem osiągającym nieraz obroty podchodzące pod 10k... Widziałem bodajże jakiegoś Forda to sterownik zapisał 11000 obrotów... <zygi>
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: szymekgd »

Kitaj pisze:[...]Można też sciągnąć wężyk z filtra paliwa i silnik też zgasnie tylko węzyk zeby nie lał po silniku bo bedzie trzeba po gaśnice lecieć ;P [...]


A ja glupi myslalem, ze paliwo smaruje pompe i praca na sucho powoduje jej zatarcie...Gratuluje pomyslu ;)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: Kitaj »

Wiem ze pompa jest smarowana paliwem ale mówimy tutaj o sytuacji awaryjnej ;-) Moim zdaniem juz lepiej wpaść na taki pomysł i sciągnać wężyk z filtra i nawet w przypadku zatarcia pompy wydać te 1500 czy 2 tys niz płacic 7 czy 8 tys za remont silnika lub kupno używanego.

Chociaz wydaje mi sie ze po jednym takim incydencie pompa sie tak od razu nie zatrze... Jak sie myle niech mnie ktoś poprawi
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: szymekgd »

Kitaj pisze:[...]Chociaz wydaje mi sie ze po jednym takim incydencie pompa sie tak od razu nie zatrze... Jak sie myle niech mnie ktoś poprawi


Odpowiem Ci pytaniem: czy silnik moze pracowac bez oleju?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: Roxon40 »

Pewnie przez chwilę tak dopóki się nie zatrze :mrgreen: :mrgreen:
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: Kitaj »

Może pracować przez pewien czas... Pamietam jak robili te testy tego dodatku do oleju to przejechali chyba 100 czy 150km zanim sie zatarł silnik ale nie wiem czy to przez ten specyfik czy poprostu tyle wtrzymal bez oleju zanim sie zatarł i juz :-)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: szymekgd »

Kitaj pisze:Może pracować przez pewien czas... Pamietam jak robili te testy tego dodatku do oleju to przejechali chyba 100 czy 150km zanim sie zatarł silnik ale nie wiem czy to przez ten specyfik czy poprostu tyle wtrzymal bez oleju zanim sie zatarł i juz :-)


Tez widzialem na tvn turbo jak zamiast oleju zalali silnik jakims specyfikiem kosmicznym i nic sie nie stalo, nawet testy przed/po robili, o ich "wiarygodnosci" mozna poczytac w necie...

Pompa musi byc smarowana, nie bez powodu odpowietrzamy uklad po wymianie filtra, w ASO powinni uzywac do tego pompy podcisnieniowej, inaczej wpedzimy sie w niepotrzebne koszty.

Paliwo mozemy zatrzymac odcinajac napiecie od pompy na przekazniku lub bezpieczniku, gorzej, jezeli silnik zassie olej ;)
Awatar użytkownika
goomis86
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 25 lip 2009, 07:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jak zgasić silnik diesla w takiej sytuacji...

Post autor: goomis86 »

Tez widzialem na tvn turbo jak zamiast oleju zalali silnik jakims specyfikiem kosmicznym i nic sie nie stalo, nawet testy przed/po robili, o ich "wiarygodnosci" mozna poczytac w necie...


A dokładnie to chodzi o Modyfikator Plus

Zamówiłem to około 1,5 roku temu kumplowi do Golfa Mk3 1.9 1Z i później twierdził że łatwiej mu odpalał.
ODPOWIEDZ