Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rednight20
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 20 lip 2010, 22:24

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: rednight20 »

dzieki z gory! a ten czujnik to to cos niebieskiego co tam wystaje?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

Zależy jedne były z kwadratową kostką niebieskie a drugie z pół okrągłą zieloną bądź czarną
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Sony »

Panowie znalazłem świetny opis na necie jak diesla do zimy przygotować, żeby odpalał poniżej -10 stopni. Autorem jest peter174, a więc Nasz moderator :D

Proponowałbym w nowy temat wpisać zawartość tego linku, o ile oczywiście Peter wyrazi na to zgodę i przykleić w wątku diesel :)

Oto i link -> http://klubseatibiza.pl/forum/viewtopic ... 27&t=20410

Co Wy na to (działania władzy pozostawiam ;) ) ?

EDIT:

Ach teraz dojrzałem, że peter nie jest autorem :P No ale popytać zawsze można ;)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

Sony, autorem jest sammael z LC http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=19782
s
sebol89
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:24

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: sebol89 »

"Po około minucie pracy silnik można spokojnie... wyłączyć, by wyjść i dokładnie odśnieżyć auto" Nie rozumiem tego. Czyli nie grzać silnika na postoju? Myślałem, że im dłużej sobie pochodzi tym lepiej. Ogólnie bardzo ciekawe artykuły
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

sebol89 pisze:"Po około minucie pracy silnik można spokojnie... wyłączyć, by wyjść i dokładnie odśnieżyć auto" Nie rozumiem tego. Czyli nie grzać silnika na postoju? Myślałem, że im dłużej sobie pochodzi tym lepiej. Ogólnie bardzo ciekawe artykuły


Wg. instrukcji po odpaleniu nalezy od raz ruszyc, nie rozgrzewac silnika na postoju, moze ma to zwiazek z szybkoscia rozprowadzania oleju w ukladzie smarowania?
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Szymek08 »

Jest to prawda co pisza w tym artykule ze nie nalezy grzac silnika na postoju.
Ogladałem kiedyś taki program na TV4 a mianowicie GALLILEO i tam był pokazany test przeprowadzony na Golfach4 1.9 TDI przez panów z ADAC i wyszło własnie ze po odpaleniu trzeba zaraz jechac ale delikatnie dodawac gazu wtedy silnik szybciej sie nagrzeje i co za tym idzie olej szybciej zacznie prawidłowo smarowac wszystkie czsci. A na postoju rozgrzanie zimnego silnika a co za tym idzie oleju jest bardzo trudne. Przez tyen czas silnik nie jest prawidło smarowany. Pozdrawiam
l
lofiks
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 13 lut 2011, 09:26

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: lofiks »

mi przy teperaturze okolo 0 palil za 2- 3 razem okazalo sie ze byl problem z napieciem przy podgrzewaniu swiec. mechanior tam cos poczyscil pokrecil i teraz rano pali na dotyk
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Szymek08 »

A ja dzis sprawdzalem świece (kabelkiem z zarówką) potem odpiolem czujnik temperatury i sprawdzalem czy bna listwie zasilajacej swiece jest napiecie - i jest :-)
A to wszytko po to bo wczoraj po 8 godzinach stania zapalił jakby chcial a nie mogł. za 2 razem. A dzis jak wjezdzalem do garazu przy -10 to zapalił tak pieknie jakby to lato było. Aku sprawny, swiece i listwa tez a co za tym idzie przekaznik tez jest ok bo dostalem sie do niego zeby lepiej słyszeć i ładnie tyka no i podaje napięcie na listwę. Kąt wtrysku mam 51, aku tez ok, czujnik temperatury wymieniony na nowy a mimo to czasami po dluzszym postoju tak zapala dziwnia a czasmi od strzała. Juz wie wiem czego to moze byc wina. A w przewodzie paliwowym co idzie od filtra do pompy jest paliwo nawet po nocy. Jesli macie jakies propozycje - to czekam ;-)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Swiece w TDI grzeja przy dosc niskich temperaturach silnika. Nie pamietam juz jaka to jest dokladnie temperatura, ale raczej na minusie. Jesli akurat temperatura jest ciut wyzsza i swiece sie nie zalacza to odpali ciezko. Jesli temperatura spadnie ponizej progu to odpali od kopa. Widac to po kontrolce swiec zarowych na desce - jesli swieci sie tylko przez chwile to pewnie bedziesz mial problem z odpaleniem. A jesli swieci sie dluzej to swiece sie zalaczyly i powinien odpalic bez problemu.
A odnosnie czujnika temperatury - wymieniles na oryginalny? Z doswiadczenia wiem, ze nieoryginalne pokazuja co im sie zywnie podoba.
ODPOWIEDZ