A ja mam takie pytanko. Tarcze i klocki już wymieniłem (tarcze ATE powerDisc i klocki tez ATE) Teraz nosszę sie z zamiarem wymiany płynu hamulcowego. Myśle nad ATE DOT4 - ale pytanie moje brzmi ile tego płynu mam kupić? Czy 1litr wystarczy - ile wchodzi do układu? czy samodzielna wymiana jest jakoś strasznie skomplikowana? Z góry dziekuję za odpowiedź
wchodzi nie całe 0,4L, a samemu możesz śmiało wymienić. Bierzesz podnosisz auto na podnośniku, odkręcasz korek przy zbiorniczku wyrównawczym i odkręcasz odpowietrznik przy każdym kole ale nie na maxa, tylko żeby kapało, jak juz ten stary spłynie cały ze zbiorniczka, to dolewasz tam nowego płynu, a on sobie bedzie dalej kapał, aż do momentu, gdy zobaczysz jak kapie juz ten nowy, czyli czyściutki, wtedy zakręcasz odpowietrzniki, dolewasz płynu do stanu w zbiorniczku i po wszystkim, roboty max 30min.
maniekmc pisze:wchodzi nie całe 0,4L, a samemu możesz śmiało wymienić. Bierzesz podnosisz auto na podnośniku, odkręcasz korek przy zbiorniczku wyrównawczym i odkręcasz odpowietrznik przy każdym kole ale nie na maxa, tylko żeby kapało, jak juz ten stary spłynie cały ze zbiorniczka, to dolewasz tam nowego płynu, a on sobie bedzie dalej kapał, aż do momentu, gdy zobaczysz jak kapie juz ten nowy, czyli czyściutki, wtedy zakręcasz odpowietrzniki, dolewasz płynu do stanu w zbiorniczku i po wszystkim, roboty max 30min.
Nie potrzeba drugiej osoby do wciskania hamulca przy wymianie?
jak zrobisz to sprawnie, to nic Ci sie nie zapowietrzy- ja Ci opisałem sposób dla jednej osoby- sam tak zrobiłem i przez 1,5 roku nie miałem,żadnych objawów zapowietrzenia się hamulca- Powodzenia.
tego nie wiem A ja mam jesycye pztanie y innej beczki - Toledo w fabryce dostawał płyn DOT 4 a teraz mozemy kupic np. DOT 5.1 (wyzsza temperatura wrzenia) i na nim pisze ze mozna go stosowac w ukladach dle DOT3 i DOT4 Wiec co myslice o Wymianie płynu na DOT 5.1? Czy nie zaszkodzi to np. pompie? Czy lepiej zotac przy DOT 4 i nie kombinowac? Z gory dziekuję za odpowiedź. Pozdrawiam