[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: koti »

Kitaj pisze:zalałes syntetyk to silnik zostaje "przemyty" z sadzy różnych osadów itd itp


Np. olej motul:
Półsyntetyk 6100 SYNERGIE PLUS 10W40 - TBN - 8,6 mg KOH/g
Syntetyk 8100 X-CESS 5w40 - TBN - 10,3 mg KOH/g
liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju
I czy to są takie wielkie różnice żeby od razu wymywało osady?

fecko pisze:a co do wycieku oleju z intercoolera to nie wiem czy nie bylo go wczesniej


No to teraz ciężko powiedzieć czy to przez zmianę oleju.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Roxon40 »

No spokojnie ja zmieniłem na pełny syntetyk i nic mi się nie dzieje póki co więc myślę że wymiana oleju raczej nie będzie miała wpływu na jego problem.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Regi83
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:23

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Regi83 »

olej w dolocie do intercoolera to norma, fakt że nie w jakiejś sporej ilości.
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Białystok

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: peter174 »

kolega ma zbieg okolicznysci tzn wymiana oleju i typowy notlauf które to ze sobą nie mają nic wspolnego 8-)
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
fecko
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 03 maja 2010, 19:37
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: fecko »

Kurcze, moze macie racje ze to zbieg okolicznosci. Wyjechalem teraz na trase i na 3 biegu przy 3,5 tys znowu odcielo turbo. Zjechalem na bok,odpalilem jeszcze raz i az do 3 biegu krecilem do 3 tys obr. Na trojce z tymi obrotami przejechalem jakies 3 km, potem zwolnilem i od jedynki but i o dziwo kreci sie do samego konca.
Z tym, ze teraz mam dylemat, czy moze jednak spuscic ten olej i wlac polsyntetyk, zeby miec spokoj i zeby pozatykal te wszelkie nieszczelnosci, tym bardziej, ze jak juz wspominalem turbina zrobila sie nazbyt glosna i ogolnie mam wrazenie ze teraz caly silnik klekocze jak stary jelcz, czy moze jednak zostawic ten syntetyk?

Szczerze jestem tym troche podlamany, bo do tej pory wszystko bylo ok, a teraz sie obawiam ze moze byc jeszcze gorzej... :(
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: koti »

fecko pisze:caly silnik klekocze jak stary jelcz


Pewnie szklanki do wymiany. Półsyntetyk był gęstszy to i słychać ich nie było.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
Posty: 539
Rejestracja: 28 kwie 2009, 11:31

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Martinez »

koti pisze:szklanki


A co to :?:
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1212
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: koti »

Martinez pisze:A co to :?:


Znaczy się popychacze hydrauliczne :-D
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
fecko
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 03 maja 2010, 19:37
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: fecko »

koti pisze:
fecko pisze:caly silnik klekocze jak stary jelcz


Pewnie szklanki do wymiany.


Gosc w warsztacie powiedzial mi dzisiaj, ze wrazie gdyby mi zaczely stukac to zebym wlal dodatek do oleju Bilstein'a. Stosowal ktos w dieslu ten wynalazek? Kumpel w polo mial problem z popychaczami zalal ten dodatek i mu pomoglo, z tym ze to benzyna 1.6.
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kamilwsp »

ile chcesz jezdzic tym autem? wydaje mi sie ze jeszcze jakis czas, tak wiec ja bym na twoim miejscu zastosowal teraz polsyntetyk a z czasem przygotowal sie na czyszczenie turbiny bo takie przedmuchanie na dlugo nie pomoze. teraz nie lapiesz notlaufa ale niedlugo znowu zlapiesz bo te calej "twardej" sadzy nie wydmuchasz calkowicie paroma przygazówkami. Ja "czyszcze" turbiny , mozna powiedziec, na co dzien i wiem z doswiadczenia ze po wyczyszczeniu auto chodzi bardziej zrywnie i nie musisz miec stracha ze przy wyprzedzaniu nagle zaczniesz sie poruszac z taka sama predkoscia jak wyprzedzany przez ciebie samochod.
a co do szklanek to juz mechanik najlepiej zeby ocenil czy to one sa zuzyte. bardzo zadko ale czasami wycieraja sie krzywki na walku rozrzadu i tez slychac takie "cykanie" jakie wytwarzaja zuzyte popychacze :lol: a propo wymienia sie komplet nawet jezeli jedna szklanka(popychacz) jest zuzyty
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
ODPOWIEDZ