Jestem obecnie na etapie szukania mocniejszych hamulców do mojego "diabełka"
Seria trochę puchnie przy dynamicznej jeździe.
Postaram się opisać to co udało mi się znaleźć na ten temat na przykładzie seria TDI 90,110KM
przód:
seria tarcza 280mm jarzmo razem ze zwrotnicą. Aby przejść na 288 należy wymienić zwrotnicę, dokupić zacisk, jarzmo i oczywiście tarcze+klocki, blaszana osłona tarczy
części te występują w autkach o tej samej płycie podłogowej co nasze Tolki z silnikami:
TDI 130-150KM, benzynka 1.8T, V5
następnie(jak kto woli od razu) do przejścia na tarcze 312, należy zmienić tylko jarzmo zacisku oczywiście tarczę+klocki(chociaż są takie same jak w 288, zależy od stanu).
Zacisk i zwrotnica taka sama jak 288
tył:
seria 232, tarcza niewentylowana:
aby przejść na 256 wentylowaną trzeba dokupić jarzmo i zacisk, tarcze (pasują przednie od benzyn 1.4, 1.6) + klocki , z osłony tarczy można odciąć rant, lub odgiąć po całości, wtedy wejdzie większa tarcza(wymiana osłony kłopotliwa, trzeba zdejmować piastę)
części pochodzą od leona cupra R lub skody octawii I RS
Dobrze jest też wymienić przednie (gumowe) przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie.
jak coś pokręciłem to proszę o poprawki.
Miłego hamowania