Chciałbym zdemontować panel wraz z pokrętłami od nawiewu, gdyż pokrętło siły nawiewu działa mi tylko na 4 biegu. Czy ktoś wie jak zdemontować cały ten panel nie uszkadzając i nie łamiąc niczego ?
Pzdr. J.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 09:16 przez giuseppe, łącznie zmieniany 1 raz.
Panel nawiewu (jego front) jest na zatrzaski, więc żeby go zdjąć musisz go podważyć i delikatnie wyszarpnąć, wtedy dostaniesz się do mechanizmu. Trzyma się on na 4 śruby. Z tym że twój problem nie siedzi w samym panelu a prędzej w okolicach samego wentylatora. Tam jest termistor - rezystor, który za to odpowiada. Sam panel nawiewu jest tak prostą konstrukcją, że oprócz łamiących się plastików (mocowań) to tam nie ma się w zasadzie co popsuć.
Dokładnie jest tak jak mówi kolega wyżej. Twój problem to jest taka kostka którą znajdziesz nad nogami pasażera nad osłonką. Jest ona przykręcona chyba jedną śrubka. Kiedyś przez przypadek znalazłem to jak wymieniając filtr kabinowy natknąłem sie na wodę w przewodzie nawiewu. Po "sznurku" dotarłem do tego właśnie ustrojstwa. Jak wypiąłem to to nawiew działał tylko na 4 biegu a inne nie działały. Jak wpiąłem tą płytkę to napęd nawiewu działał na wszystkich biegach. Nazywa się to chyba fachowo REZYSTOR DMUCHAWY ALBO OPORNIK DMUCHAWY
A wygląda on tak:
OK Dzięki Panowie za pomoc, teraz poszukam tego ustrojstwa na allegro, ew. gdzieś na szrocie, nie orientujecie się może czy taki sam rezystor/opornik montowany był również w ibizie, bo mam możliwość wyjęcia go z ibizy.
Nie wiem czy podejdzie z Ibizy ale wtedy kiedy ja szukałem po necie co to takiego jest to natrafiłem na to coś właśnie na allegro i kosztowało coś koło 100. Wczoraj szukałem na allegro tego i nie znalazłem.
A co do nie działającej w ogóle dmuchawki to być może po prostu silnik dmuchawki sie spalił lub bezpiecznik.
No trochę tego jest ale nie ma dokładnie tego co jest zamontowane w moim samochodzie. U mnie jest to jakby trochę dłuższe niż takie kwadratowe. Ale być moze kształt w tym przypadku nie ma znaczenia. Liczy się pewnie właściwości i parametry tego opornika.
Mieć pewnie mam ale musiałbym rozebrać to coś. Szczerze mówiąc nie wiem czy znajdę czas dziś po południu ale jak tylko chwile czasu znajdę to odkręcę zrobię ORDŻINAL fotusie i wstrzelę na forum.