[1M] Trzęsie kierownicą

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sz.p.bartek »

Kolego ale z tego co wiem to moj Tolek nie ma dwumasy. Jest to silnik ALH 90KM


Tylko początkowe wersje TDI 90KM miały jednomasowe, potem były dwumasy. Ty masz turbo ze zmienną geometrią czyli nowszą 90tke, także 50% szans.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sobieraj10 »

Koledzy odświeżam tamat czy ktos z was mógłby mi poradzic co mi sie dzieje z autem bo wibruje mi cały tolek ja przyspieszam z dolnych obrotow np. na 4 biegu od 2000 obr/min i jest to dosyc mocno odczuwalne, dodam tylko ze wymienilem opony z przodu i wywazylem kola i to nie pomogło : :-/
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sz.p.bartek »

Zapnij 5 bieg, zwolnij do 60 km/h i but. Jak będziesz czuł wibracje tak do 2,5 tys obr/min to znaczy że dwumas.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sobieraj10 »

sz.p.bartek pisze:to znaczy że dwumas.


Kolego ale mowili mi ze moja wersja czyli 90 konna ALH nie ma dwumasy
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: INS »

z tego co ja wiem to:

AHF,ASV,ALH - To wszystko ma dwumase i zmienna geometrie
AGR- turbo chyba bez zmiennej geometri, i rzekomo AGR z poczatku produkcji w GOLFACH IV miały jednomas, cała reszta dwumas

Nie chce Cie martwić ale to co piszesz- wibracje podczas przyspieszania szczegolnie na wysokich biegach z niskich obrotów to typowy objaw padniętego dwumasa.
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sz.p.bartek »

INS pisze:AGR- turbo chyba bez zmiennej geometri, i rzekomo AGR z poczatku produkcji w GOLFACH IV miały jednomas, cała reszta dwumas

Dokładnie, jednomas był jeszcze w Octaviach i Leonach AGR, w początkowych seriach.
sobieraj10 pisze:Kolego ale mowili mi ze moja wersja czyli 90 konna ALH nie ma dwumasy

Nie wiem kto Ci to mówił ale się mylił, a ty dalej brniesz w zaparte. Chcemy Ci tu pomóc z problemem i wg. nas to na 99% dwumas. Objawy rozpadającego dwumasu pokrywają się dokładnie z tymi, które opisujesz. Czyli jeszcze raz: odczuwasz drgania podczas przyspieszania z niskich obrotów, szczególnie na 4 i 5 biegu. Powinno się to jeszcze bardziej nasilić jeżeli masz załadowane auto.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sobieraj10 »

No juz teraz koleog wiem to niestety na 100% ze mam dwumas. Móglbys mi poradzic ile mniej wiecej wymiana i czy mozna zastopic jes kolem jednomasowym??? BO osatanio duzo kasy wlozylem w mojeego Tolka a przede mna jeszcze wymiana rozrzadu i nie mam juz zbytnio tyle wolnej kasy :-/
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: Tomas »

Poczytaj sobie ten wątek, a może troszkę Ci to rozjaśni sprawę z tym jednomasem :)
viewtopic.php?t=957&highlight=jednomas
i tutaj
viewtopic.php?t=752&highlight=sprz%EAg%B3o
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: INS »

W skrócie:

Jednomas plusy:
-tańsza wymiana
-więcej wytrzymuje mocy (często kolejny krok jak ktoś modyfikuje auto i celuje w duże moce)

Jednomas minusy:
-większe wibracje na luzie
-większy hałas
-większe poszarpywanie przy odpuszczaniu gazu
-nieco mniejsza płynność-miękkość przy ruszaniu
-może sprzęgło troszkę ciężej chodzić - ale nie musi..

poza tym jednomas nie tłumi tak dobrze drgań (chodzi o drgania-wibracje od wału korbowego) przez to więcej wibracji dostaje się na skrzynie biegów.

a podsumowując Ci co zamienili na jednomas chwalą sobie bardzo ;-)

Co do cen dwumasu to cały zestaw: kompletne sprzegło + koło dwumasowe +- 1500zl
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: sobieraj10 »

Dzieki koleego wielkie ;-) Wiem że bylo to opisywane w innych tematach ale mogłebys mi napisac jak wyglada cala procedura wymiany dwumasy na jednomase, jakie koszta, co musze kupic i czyt bez problemu wszyystkko działa??
ODPOWIEDZ