Witam. Posiadam Toledo 1L 94r. 1.9D. Nie nabija mi przebiegu dlatego postanowiłem zmienić zegary. Zauważyłem, że są wersje z obrotomierzem i wyświetlaczem. Ja posiadam akurat wersje z zegarkiem anologowym zamiast obrotomierza. Gdybym chciał zamontować takie zegary to trzeba coś przerabiać, czy wystarczy wpiąć wtyczkę? Chciałbym też zapytać który czujnik jest od wskaźnika temperatury i gdzie się znajduję? Pozdrawiam.
Kup jakiekolwiek zegary, przełóż mechanizm prędkościomierza i tarczę, jeśli jest inne skalowanie i wystarczy. Obrotomierz nie będzie działał tak normalnie, chyba, że będziesz też przerabiał /wymieniał alternator z silnika o oznaczeniu AAZ (TD na linkę) i wtedy od takiego cały licznik
Czyli nie warto wymieniać tych zegrów. Czujnik od temperatury silnika, bo wskazówka nie pokazuje, raz zdarzyło się jej podnieść troszkę ponad białe pole, a tak to nie działa.
Ja mam u siebie podobnie.Jednak na kompie temp jest ok. Na trasie wskazówka jest na granicy białego pola a jak zapierdzielam to nawet niżej (!) Czujnik wymieniałem ale już przywykłem że zegary żyją własnym życiem. Nie wiem czego to wina. Niebieskie kółko na tym foto masz czujnik temperatury.
O, nie jestem jedyny z 1,9D No więc jeśli chcesz obrotomierz, to szukaj licznika od 1,9TD. Łatwo go odróżnić, bo jest wyskalowany do 220km/h i obrotek do 6 tys. TDI ma do 5.5tys, a benzyny 7-8. Nie dam głowy, czy licznik od TD ma taki sam układ pinów w kostce, jak 1.9D, czy benzyny. Ja przekładając klekota w budę po benzyniaku musiałem zmienić wiązkę zegarów, bo głupiały. Sygnał do obrotomierza bierzesz ze styku z oznaczeniem "W" alternatora. Mój alternator taki styk ma.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
I co jak zmieniałeś te zegary to musiałeś tylko poprowadzić ten kabel od alternatora i tyle? Nic więcej nie trzeba zmieniać? Czy, żeby prawidłowo pokazywał prędkość muszę przełożyć tarczę? Bo być może w tym od TD mechanizm jest inny i nie trzeba tarczy przekładać?
Mechanizm jest "zsynchronizowany" z tarczą. Licznik skalowany do 200 ma inny mechanizm niż ten skalowany do 220 i 260. Wymienić licznik i wiązkę i większość powinno działać
Czyli tarczy nie zmieniać rozumiem. Obtotomierz nawet jakbym zamontował ten od benzyniaka do 7k obrotów to też powinien pokazywać prawidłowo tak? W alternatorze mam wyjście W.
Skoro kabel jest już pociagnięty to gdzie go szukać? Powinien już być wpięty we wtyczkę?
Ostatnio zmieniony 09 lut 2016, 23:29 przez carlosg, łącznie zmieniany 1 raz.