Panowie, czasami rano przy zapalaniu świeci mi się ikona od abs'u, tzn ze mam mały prąd rozruchowy ale, mam nowy aku o duzym prądzie rozruchowym, rozrusznik regenerowany 6msc temu, swiece beru tez nowe sprzed 6msc. Logika podpowiada, że alternator nie ładuje w pełni aku.
Możecie mi powiedzieć jak zdiagnozować alternator ? (praktycznie 95% mojej jazdy to trasa)
Wziąć miernik napięcia podłączyć i sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze gdy auto jest odpalone.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Taki ci wystarczy. Jego ustawiasz na DCV 20 to wystarczy.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Któraś z wyższych grup w vagu (14 albo 15) pokazuje, czy grzeją świece, pokazuje tam też napięcie. U siebie na zgaszonym pokazuje coś 11,8V, przy odpalaniu potrafi spaść do około 9,5V (ale odpala bez problemu), po "włączeniu" alternatora jest 13,8-14 z hakiem. Oczywiście nie mierzone miernikiem, tylko to co program pokazuje