[1M] Alternator / Regulator napięcia

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
m
martimer
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2011, 15:01
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI AHF
Lokalizacja: Zalasewo

Alternator

Post autor: martimer »

A czy ktoś wie czy altek Valeo 120A i Bosch 120A mają takie samo mocowanie i wtyczke?
Awatar użytkownika
cinek
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2014, 21:31

[1M] Alternator / Regulator napięcia

Post autor: cinek »

Tak P&P czyli pasuje bez przeróbek.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Alternator

Post autor: klynna »

Panowie, czasami rano przy zapalaniu świeci mi się ikona od abs'u, tzn ze mam mały prąd rozruchowy ale, mam nowy aku o duzym prądzie rozruchowym, rozrusznik regenerowany 6msc temu, swiece beru tez nowe sprzed 6msc. Logika podpowiada, że alternator nie ładuje w pełni aku.


Możecie mi powiedzieć jak zdiagnozować alternator ?
(praktycznie 95% mojej jazdy to trasa)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Alternator

Post autor: Roxon40 »

Wziąć miernik napięcia podłączyć i sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze gdy auto jest odpalone.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Alternator

Post autor: klynna »

Brzmi bardzo logicznie i intuicyjnie :)

Zaraz wyczaje te urządzonko na allegro i kupię.

Możesz mi powiedzieć, jak dokładnie to sprawdzić ? (instrukcja jak dla idioty :) )
Kiedyś trzymałem miernik w rękach ale tylko na tym się skonczyło :)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Alternator

Post autor: Roxon40 »

Odpalasz auto.
Przykładasz (+) z miernika do (+) z akumulatora i tak samo robisz z (-). Miernik ustawiasz na napięcie stałe i mierzysz.

http://www.euromedia24.pl/elektronika/1 ... mierz.html

Taki ci wystarczy. Jego ustawiasz na DCV 20 to wystarczy.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Alternator

Post autor: klynna »

Ok, dzięki :)

A czy w tej sprawie mogę coś jeszcze sprawdzić ? Jakieś odczyty z vaga, jakiś czujnik, gdzieś jeszcze zmierzć prąd ?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Alternator

Post autor: irocket »

Któraś z wyższych grup w vagu (14 albo 15) pokazuje, czy grzeją świece, pokazuje tam też napięcie. U siebie na zgaszonym pokazuje coś 11,8V, przy odpalaniu potrafi spaść do około 9,5V (ale odpala bez problemu), po "włączeniu" alternatora jest 13,8-14 z hakiem. Oczywiście nie mierzone miernikiem, tylko to co program pokazuje
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Alternator

Post autor: vwir »

Można nawet na klimatroniku sobie wyświetlić, bez VAGa.
Awatar użytkownika
el_pawłov
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 26 lut 2014, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 AGN+LPG
Lokalizacja: Jaworzno

Re: [1M] Alternator

Post autor: el_pawłov »

vwir pisze:Można nawet na klimatroniku sobie wyświetlić, bez VAGa.

Jeśli się nie mylę to kanał 20 pokazuje napięcie.
ODPOWIEDZ