Jeżeli spod EGR-a wycieka znaczy że jest niesprawny i uszczelka jest do wymiany. Sprawdź jeszcze odmę. Jeżeli turbo już puszcza olej to sprawdż w dolocie do IC.
To i ja sie dołaczę,u mnie cieknie delikatnie własnie przy IC (za nadkolem z prawej strony). A co do spalin to własnie turbina może "trawić" sadzę i stąd ten smród.
SMILE pisze:turbina może "trawić" sadzę i stąd ten smród.
Ja jestem na bank pewny, że turbo raczej nawet jak byłem na sprawdzeniu turbiny to nie podnosząc maski mechanik mi powiedział cytuję "Co turbinka się kończy?" A potem tylko potwierdził to podłączając auto pod kompa który pokazał przeładowanie.
Witam,
jestem tydzień po wymianie oleju + filtrów.
Dzisiaj parkując na podwórku zauważyłem, że samochód zostawia siwą smugę, mocno śmierdzi ropą.
Jako, iż nie znalazłem żadnej karteczki z danymi poprzedniego oleju zdałem się na to co wleją mi na warsztacie. Wlali Orlena Platinium Max Expert 5W30- pełny syntetyk.
Mam pytanie, samochód kopci na siwo bo źle dobrali mu olej? Podobno 5W30 nie jest do każdego silnika, lecz na forum Leona wyczytałem, że do swoich ARLi leją 5W30 i jest ok.
Warto może dodać, iż mam "konkretną" rezerwę w baku i może końcówka paliwa spala się z jakimiś syfami z baku.
lipto0n pisze:Witam, 3 dni temu odbierając auto po wymianie rozrządu mechanik stwierdził, iż turbo powoli nadaje się do regeneracji. Powiedział abym się nie spieszył ale jak zauważę "kopcenie" mam jak najszybciej się zgłosić Wszystko pięknie działa, zbiera się jak żadne inne autko
Moje pytanie. Jak najlepiej rozpoznać kiedy turbo ewidentnie nadaje się do regeneracji? Samo "kopcenie" raczej mi nic nie mówi, bo sadza tak czy siak ucieka i wolałbym na tym jedynie nie bazować. Jaka jest wytrzymałość turbin? Jakie przebiegi można robić? Zweryfikowałbym to ze stanem licznika
W sumie chciałbym zregenerować turbo jak najszybciej ale ostatnio wyskoczyło kilka poważnych wydatków i muszę to odłożyć, aż się $$ zgromadzą
z góry dzięki za odp
Już pytałeś o to w innym temacie i Szymekgd Ci napisał, że jak sie turbo kończy, to bierze olej (czytaj kopci na siwo). Siwy dym to olej, czarny-paliwo spalone w zbyt małej ilości powietrza (turbo słabo dmucha np, zapchany filtr powietrza, dziura w dolocie)
Sprawdzał Ci ktoś tego ARL'a przed zakupem?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, 20:47 przez Łojek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki wielkie za odp, szczerze to myślałem, że turbo odpada... mechanik mi powiedział, ze na jakieś 10-15k km jeszcze starczy, a tu taka niespodzianka... ale reasumując to wszystko to wszystko ze sobą ma jakiś związek i jest to logiczne...
no nic, dziękuję i przepraszam za niepotrzebny nowy temat
pozdrawiam
PS. samochód był sprawdzany na stacji kontroli pojazdów- nie było żadnego "ale", ale cholera wie czy handlarz nie ma układu z tamtejszymi stacjami...